Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 4:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 5:24 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Het openen lijkt heel snel en gemakkelijk te gaan.
Op de website heb ik mijn gegevens ingevuld en per e-mail heb ik de volgende informatie ontvangen:


Het contract, de Algemene Voorwaarden NIBC Direct en Algemene Bankvoorwaarden treft u bijgaand aan. Uw persoonlijke gegevens zijn al ingevuld. Wij verzoeken u de gegevens op juistheid te controleren. Indien nodig, kunt u wijzigingen handmatig op het formulier aanbrengen (in blokletters). Samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs en dat van een eventuele mederekeninghouder, gemachtigde of wettelijke vertegenwoordiger (inclusief bewijs van gezag), stuurt u het getekende contract naar:

NIBC Direct
t.a.v. Servicedesk NIBC Direct
Antwoordnummer 1203
1620 VB HOORN

Binnen twee werkdagen ontvangt u per e-mail uw wachtwoord en per post de NIBC Direct welkomstmap. Deze map bevat uw gebruikersnaam, rekeningnummer(s), informatie over NIBC Direct en een lijst met uw persoonlijke TAN-codes (Transactie Autorisatie Nummer). Deze TAN-codes hebt u nodig om veilig en snel online transacties op uw internetspaarrekening uit te voeren.
Het nieuwe rekeningnummer is zichtbaar in uw persoonlijke NIBC Direct account. Na twee werkdagen kunt u een eerste storting doen vanaf uw tegenrekening.

Uw internetspaarrekening is actief zodra wij het getekende contract hebben ontvangen en een eerste storting vanaf uw tegenrekening heeft plaatsgevonden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 5:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Het wachtwoord via de mail had ik na 5 minuten. De aanvraag is vanmiddag op de post gegaan. Ik ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 6:14 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Heeft deze bank rekeningnummers van 9 of 10 cijfers ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 6:32 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Erg lekker bij het aanvraagformulier:

Identiteitsbewijs*
- Paspoort
- Identiteitskaart

Waar is het rijbewijs?! M'n paspoort is verlopen...en vraag ik pas weer aan zodra ik naar het buitenland ga. Erg handig. :-( Ik vul maar gewoon m'n rijbewijs nummer in...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 6:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
rogervdh schreef:
Waar is het rijbewijs?!


Het rijbewijs is niet voldoende omdat de nationaliteit vastgesteld moet worden denk ik:

Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat hier namelijk niets over.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 7:17 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Roeland schreef:

Het rijbewijs is niet voldoende omdat de nationaliteit vastgesteld moet worden denk ik:

Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat hier namelijk niets over.


Daar zit wat in, maar alle andere banken accepteren dat wél... Bijv. Credit Europe, Amsterdam Trade, IceSave, AKBank, om maar eens 'n paar te noemen. Enfin, NIBC Direct contract is binnen op de e-mail. Gaat dadelijk op de post, met het kopie rijbewijs van mij en het paspoort van m'n vrouw (dat is wel nog geldig).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 7:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Roeland schreef:
Het rijbewijs is niet voldoende omdat de nationaliteit vastgesteld moet worden denk ik.
Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat hier namelijk niets over.
Waarom de nationaliteit vaststellen...? Is dat van belang om klant te worden? Ik dacht dat je in Nederland moest wonen en die garantie geeft het bezit van een nederlands paspoort dus ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:00 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
appeltje schreef:
Heeft deze bank rekeningnummers van 9 of 10 cijfers ?


Alle bankrekening nummers zijn 10 cijferig!

Alleen die van de postbank zijn korter... voor de rest zijn ALLE bankrekening nummers 10 cijferig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:04 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Als een bank je paspoortnummer- of ID kaart nummer wil hebben kun je je rijbewijsnummer meesturen of het nummer van je AH-bonuskaart en naderhand gaan zeuren dat ze je AH-bonuskaartnummer niet accepteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
En de banknummers zijn 9 cijferig en niet 10 of je moet overal een 0 voor zetten......tellen is ook een kunst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
namliam schreef:
appeltje schreef:
Heeft deze bank rekeningnummers van 9 of 10 cijfers ?


Alle bankrekening nummers zijn 10 cijferig!

Alleen die van de postbank zijn korter... voor de rest zijn ALLE bankrekening nummers 10 cijferig!


Nouja, de meeste zijn 9 cijferig, tenzij je de 0 ervoor ook erbij pakt. :-) Nieuwe bankrekeningnummers zijn tegenwoordig vaker 10-cijfiger (en dan geen 0 als startcijfer).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:10 pm 

Geregistreerd: di 09 sep 2008 5:43 pm
Berichten: 32
Ik heb me vanmiddag aangemeld bij NIBCDirect echter nog geen email met wachtwoord etc. mogen ontvangen.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ik heb hier inmiddels een email over naar NIBC gestuurd. En hierop wel een ontvangstbevestiging van mijn email gekregen. (Ze beloven binnen 24 uur te reageren.)
Ik hou jullie op de hoogte...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:13 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Voor banken is je volledige bankrekening nummer INCLUSIEF die extra 0.

Er bestaan geen "9 cijferige" bankrekening nummers en die zullen er (in NL) ook nooit komen, tenzij de Postbank nog lang lang door gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:14 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Thijs schreef:
Als een bank je paspoortnummer- of ID kaart nummer wil hebben kun je je rijbewijsnummer meesturen of het nummer van je AH-bonuskaart en naderhand gaan zeuren dat ze je AH-bonuskaartnummer niet accepteren.


Dat is natuurlijk onzin! Een rijbewijs is een geldig legitimatiemiddel. Ik heb geen geldig paspoort of identiteitskaart op dit moment! Ik heb het niet (en ga het ook niet speciaal aanvragen hiervoor!)...en dat zou dan meteen betekenen dat ik geen rekening kan openen bij NIBC Direct? Terwijl ik me bij de politie op straat wél kan legitimeren met m'n rijbewijs?! Het moet niet gekker worden...ze gaan dat kopie rijbewijs van mij heus wel accepteren (verwacht ik) en zo niet, dan zal ik om een met feiten onderbouwde reactie vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 8:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
rijbewijs accepteren ze niet, heb het al nagevraagd... :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO