Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 1:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Zondagavond gestort van NIBC terug naar Rabo. Om 11.00 vandaag nog niet zichtbaar bij RABO, nu 14.00 inmiddels wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 9:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Thijs schreef:
Zondagavond gestort van NIBC terug naar Rabo. Om 11.00 vandaag nog niet zichtbaar bij RABO, nu 14.00 inmiddels wel.


Wat is hier zo belangrijk aan?
Er zijn wel tijden geweest dat geld van bank naar bank een dag of drie onderweg was.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 6:38 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Thijs schreef:
@ Roger

Als ik je 7% bied met als voorwaarde een paspoortnummer of een id-nummer....en je hebt alleen een rijbewijsnummer...reageer dan niet want je voldoet niet aan mijn voorwaarden.

Als je korting wilt hebben bij AH moet je een bonuskaart hebben (niet gekeken naar Kassa van afgelopen zaterdag). Het gaat hierom:

Voldoe je niet aan de voorwaarden...zeur dan niet als je niet geaccepteerd wordt.


Beetje late reactie (zojuist terug van 'n weekje vakantie) en keurig geaccepteerd met m'n rijbewijs, zoals verwacht. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: BSN Nummer
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 10:47 am 

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 10:27 am
Berichten: 3
Ze hebben nog wel wat kinderziektes. Zo blijkt dat ze (als enige bank van Nederland) een schriftelijk bewijs nodig hebben dat het BSN-nummer van jouw is. Daarom wordt alleen een kopie van het paspoort geaccepteerd als legitimatie, omdat daar normaal je BSN-nummer op staat. Bij mij helaas niet (mijn Nederlandse paspoort is uitgegeven in het buitenland) en nu is mijn rekening geblokkeerd. Ik kan dus niet aan mijn storting komen.

Het is toch te belachelijk voor woorden. De rekening wordt zomaar geblokkeerd. Geen emailtje, Geen telefoontje. Het welkomspakket met TAN-codes wordt wel opgestuurd, maar geen enkel bericht dat ze aanvullende identiteitsbewijzen willen. Niets.

Op mijn support email werd ook maar niet gereageerd. Nadat ik (eindelijk) telefonisch iemand te spreken kreeg snapte die er ook niets van. Uiteindelijk een supervisor die mij vertelde dat het geld geblokkeerd blijft totdat ik via de post een origineel uittreksel stuur met BSN-nummer. Ik moet nu bij de gemeente of de belastingdienst een uittreksel halen waarop mijn BSN-nummer staat.

Wat je al niet moet doen voor een hoge rente....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 10:52 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Op het rijbewijs staat ook een BSN nummer dus dat zou dan ook voldoende moeten zijn..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 11:15 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Dat men het BSN wil verifiëren lijkt mij zo gek nog niet. Ik heb daar alle begrip voor. En dat NIBC dat als enige bank in Nederland doet lijkt mij niet juist. Ik vind het echter veel logischer dat NIBC de rekening pas definitief opent en beschikbaar stelt als alle correcte en gewenste bescheiden bij hen zijn aangeleverd. Blokkeren zonder taal noch teken vind ik absoluut niet netjes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 11:39 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Voor zo ver bij mij bekend hebben banken alleen het BSN-nummer nodig voor de renseigneringsplicht (afstaan van gegevens aan belastingdienst).

Veel mensen die al langere tijd in het buitenland verblijven zijn niet meer belastingplichtig in nederland , en hebben dus ook geen BSN/sofinummer meer.

Ben benieuwd of deze bank in deze situatie toch blijft vasthouden aan de verplichting van het BSN-nummer of dat ze dan toch zonder BSN/sofinummer de rekening willen openen als je wel een nederlandse tegenrekening kunt opgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 12:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Eén van de voorwaarde voor het openen van de rekening is dat je in Nederland woont, dus zal je ook belastingplichtig zijn en een BSN nummer moeten bezitten :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 8:59 am 

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 10:27 am
Berichten: 3
De NIBC is blijkbaar de enige bank die het BSN-nummer NIET controleert. Zij gaan klakkeloos uit van de gegevens op de kopie van het paspoort en dat is een zeer zwakke vorm van legitimatie omdat je de informatie heel eenvoudig kan veranderen: Scannen > Photoshop > Printen. (Een rijbewijs werkt helemaal niet want daar staat het BSN-nummer op de achterkant). Ik vermoed dat alle andere banken de BSN-informatie onafhankelijk controleren in het BSN-register.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 9:52 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Billie schreef:
Ik vermoed dat alle andere banken de BSN-informatie onafhankelijk controleren in het BSN-register.


Het moet volgens mij zo zijn dat in theorie geen enkele particuliere instelling toegang heeft tot BSN-nummers bij de overheid.
Zodoende valt er weinig te controleren.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 11:07 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Het enige dat controleerbaar is is de validiteit van het BSN nummer EN de vermeling Naam + BSN op de legitimatie.

Ik heb vandaag in de post al TAN codes gekregen, terwijl ik nog geen tijd heb gehad mijn aanvraag te tekenen en te retourneren...

Het gaat ERG hard bij NIBC... Beetje overbodig om TAN Codes te hebben voor een rekening welke ik nog niet kan/mag/zou moeten kunnen gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 11:59 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Je kan en mag de rekening meteen gebruiken, om er geld op te storten, dat is ook wat NIBC en alle banken willen........
Je profiteert dan ook meteen van de rente.....

De overige adminstratieve handelingen zijn nodig om ook weer geld terug te kunenn boeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 12:17 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Paul209 schreef:
Billie schreef:
Ik vermoed dat alle andere banken de BSN-informatie onafhankelijk controleren in het BSN-register.


Het moet volgens mij zo zijn dat in theorie geen enkele particuliere instelling toegang heeft tot BSN-nummers bij de overheid.
Zodoende valt er weinig te controleren.

Aangezien je tegenwoordig bijna overal je BSN-nummer moet vermelden ga ik er van uit dat het allang op straat ligt.
Het is niet zoiets als een pincode die je aan niemand mag doorgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 12:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
bbqonfire schreef:
Aangezien je tegenwoordig bijna overal je BSN-nummer moet vermelden ga ik er van uit dat het allang op straat ligt.


Dat is een heel ander verhaal.
Let wel, ik schreef dat particulieren of particuliere instellingen die nummers bij de overheid/overheden niet kunnen krijgen of inzien.
Wegens bescherming van de privacy en ter voorkoming van identiteitsdiefstal.

Ben overigens wel benieuwd dat als men legitimatie moet overleggen bij bijv. het aangaan van een telefoonabonnement, of de burger in de gelegenheid gesteld moet worden zijn of haar BSN-nr. af te schermen.

T.b.v. een bankrekening kan ik mij voorstellen dat het niet mag, t.a.v. spelregels opgelegd (?) door de overheid.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 7:33 pm 

Geregistreerd: zo 19 okt 2008 7:29 pm
Berichten: 9
Wij complimenteren u in de keuze voor het openen van een spaarrekening bij NIBC Direct. Wij lezen en ontvangen positieve reacties en ervaringen natuurlijk graag, en we willen van deze gelegenheid gebruik maken om de hier genoemde onduidelijkheden te verhelderen.

Het rijbewijs wordt door ons niet geaccepteerd als geldig legitimatiebewijs. Via het legitimatiebewijs wordt het burgerservicenummer (BSN) gecontroleerd. De rekening is al direct actief, zodat u direct kunt profiteren van de rente.

Het is inderdaad niet mogelijk voor Nederlanders in het buitenland om een spaarrekening te openen. Onze excuses voor het ongemak.

Onze internetomgeving is veilig en wij doen er alles aan om deze zo veilig mogelijk te houden. Uw persoonlijke omgeving is beveiligd tegen ongewenst gebruik door middel van een aan u toegewezen unieke gebruikersnaam, wachtwoord en het gebruik van TAN-codes. TAN staat voor ‘Transactie Autorisatie Nummer’. Dit is een door ons verstrekte unieke code waarmee een opdracht wordt bevestigd. U heeft ook een TAN-code nodig om wijzigingen aan te brengen in uw persoonlijke gegevens.

Josanne – Ik ben een vertegenwoordiger voor NIBC Direct. Verifieer deze post op http://validate.webrepassociates.com met code: pfz0vvmtz


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO