Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Snel !
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 11:39 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Dinsdag de aanvraag op de bus gedaan, vandaag het "welkomspakket" binnen met gebruikersnaam en tancodes. Snel dus!

Wachtwoord gewijzigd en alles werkt. Eerste storting gedaan en wacht even af hoe lang het duurt voordat die er op staat (vanaf Rabo).

Net als bij CUB en Icesace krijg je bij een en/of rekening 2 pakketten met dus 2 gebuikersnamen.

Pluspunt is wel dat je overboekingen kunt agenderen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 12:31 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Eergisteren mijn gegevens ingevuld op de website, vervolgens vrijwel onmiddellijk via email het contract ontvangen en hoewel ik het contract nog niet heb opgestuurd (moet identiteitsbewijs nog kopiëren) vandaag al het welkomstpakket met gebruikersnaam TAN-codes e.d. ontvangen....da's héél rap! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 12:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
marnix schreef:
Eergisteren mijn gegevens ingevuld op de website, vervolgens vrijwel onmiddellijk via email het contract ontvangen en hoewel ik het contract nog niet heb opgestuurd (moet identiteitsbewijs nog kopiëren) vandaag al het welkomstpakket met gebruikersnaam TAN-codes e.d. ontvangen....da's héél rap! :D


Zo, die zijn uitermate gretig.
Er hangt toch niets in de lucht?
Concurrentie ofzo?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 12:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Je moet wel veel nullen invoeren bij je gebruikersnaam zeg!(9)

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 2:24 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Ik hoef er "maar" 7 in te vullen, het gaat hard met het aantal nieuwe klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 4:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
@ Thijs

Zou je hier misschien een screenshot willen plaatsen van de internetomgeving van NIBC Direct bank?
Ben weer benieuwd :wink:

Zitten er overigens nog andere interessante dingen in het welkomspakket van NIBC?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 5:26 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Geen idee hoe ik een screenshot moet maken, maar het wijkt allemaal niet veel af van andere banken.

In het pakket:

Welkomsbrief met gebruikersnaam en rekeningnummer
Wijzigingsformulier
A5 folder (a la Icesave)
Blad met tancodes

Inmiddels is mijn eerste storting aangekomen bij NIBC maar de rekening is nog niet actief. Ik kan mijn nieuwe saldo zien maar nog niet overboeken. Maar dat zou een dag of 2 duren voodat je de rekening ook kunt "bewerken"' .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 6:17 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 5:54 pm
Berichten: 6
WitteDuif schreef:
@ Thijs

Zou je hier misschien een screenshot willen plaatsen van de internetomgeving van NIBC Direct bank?
Ben weer benieuwd :wink:

Zitten er overigens nog andere interessante dingen in het welkomspakket van NIBC?


Ik heb het voor je gedaan, het ziet er netjes uit en je kan ook meteen een deposito instellen/aanvragen vanuit het menu.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 6:47 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik zie net dat je bij het plaatsen van een deposito kunt aangeven of het kapitaal na het verlopen van de termijn "herplaatst" moet worden ja/nee.

Dit zou inhouden dat je deposito automatisch naar je spaarrekening gaat en dus niet automatisch wordt verlengd (als je "nee" aangeeft).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 sep 2008 7:48 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Vandaag ook in 1 vandaag jammer dat er wel een andere site als spaarinformatie werd genoemd .




.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 12:40 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Inter schreef:
Vandaag ook in 1 vandaag jammer dat er wel een andere site als spaarinformatie werd genoemd .


Jammer was ook dat het hele item van een treurige oppervlakkigheid was. Het depositogarantiestelsel werd zo summier besproken, dat het haast misleidend was. Zo werd sterk de indruk gewekt dat alleen bedragen tot 20.000 euro veilig op een spaarrekening gezet konden worden, terwijl wij hier toch wel allemaal weten dat de regeling gelukkig iets ruimhartiger is. Ook werd in de uitzending beweerd dat NIBC de hoogste rentevergoeding bood, direct gevolgd door de Anadolubank. Icesave, dat toch echt dezelfde rentevergoeding aanbiedt als NIBC, werd in het geheel niet genoemd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 2:13 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Icesave, dat toch echt dezelfde rentevergoeding aanbiedt als NIBC, werd in het geheel niet genoemd...


Die site waarvoor ze reclame maken doet dat niet om de bekende reden .


Laatst bijgewerkt door Inter op za 13 sep 2008 8:34 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 8:30 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
marnix schreef:
... Het depositogarantiestelsel werd zo summier besproken, dat het haast misleidend was. Zo werd sterk de indruk gewekt dat alleen bedragen tot 20.000 euro veilig op een spaarrekening gezet konden worden, terwijl wij hier toch wel allemaal weten dat de regeling gelukkig iets ruimhartiger is. ...
Bij een totaalbedrag van 250 miljard, dus een gemiddeld bedrag van minder dan 16000 euro, zullen heel veel spaarders genoeg hebben aan een aantal rekeningen van 20000 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 11:26 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Inter schreef:
Citaat:
Icesave, dat toch echt dezelfde rentevergoeding aanbiedt als NIBC, werd in het geheel niet genoemd...


Die site waarvoor ze reclame maken doet dat niet om de bekende reden.


Dat weet ik, maar dat mag voor de makers van de reportage geen reden zijn om Icesave niet te noemen. De mededeling in het programma dat NIBC de hogste rentevergoeding biedt, direct gevolgd door de Anadolubank is gewoon onjuist. Ik geloof overigens niet dat Icesave bewust niet genoemd werd in het programma (dat de bank niet in de lijst van de getoonde site voorkomt is natuurlijk wel een bewuste keuze). De reportage was gewoon zeer slecht voorbereid en vermoedelijk in een paar uurtjes in elkaar geflanst. De makers hadden zich in ieder geval niet in het onderwerp verdiept.

appeltje schreef:
Bij een totaalbedrag van 250 miljard, dus een gemiddeld bedrag van minder dan 16000 euro, zullen heel veel spaarders genoeg hebben aan een aantal rekeningen van 20000 euro.


En heel veel spaarders ook niet...Jij rekent overigens per inwoner, maar het lijkt mij in de meeste gevallen juister om per huishouden te rekenen. In heel veel huishoudens wordt het spaargeld van de individuele leden immers gezamenlijk beheerd (denk met name aan mensen die gehuwd zijn of duurzaam samenwonen). Eind juli hadden de ca. 7,1 miljoen Nederlandse huishoudens gezamenlijk bijna 247 miljard euro op spaarekeningen en deposito's staan, ofwel zo'n 34.700 euro per huishouden.....Natuurlijk zijn er heel veel huishoudens die bij lange na niet over zoveel spaargeld beschikken, maar er zijn er ook héél veel die veel meer hebben. Exacte cijfers heb ik niet, maar het lijdt geen twijfel dat het percentage Nederlandse huishoudens met meer dan 20.000 euro op de bank zeer aanzienlijk zal zijn.

Waar het mij echter echt om gaat, is dat de door EénVandaag geboden informatie zo onvolledig is dat mensen daardoor op het verkeerde been gezet kunnen worden. De suggestie, gedaan in het begin van het item, dat uit de doeken wordt gedaan hoe mensen het beste rendement uit hun spaargeld kunnen halen, wordt niet waargemaakt. Slordige, gemakzuchtige journalistiek...bah!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 1:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Er is overigens nog iets .Op die manier reclame mag volgens mij helemaal niet . Zeker omdat dit een publieke omroep is .
Iets waar Radar zich met independer ook al jaren schuldig aan maakt .
Namen noemen is toegestaan maar niet van één partij of bedrijf .

Al is er wel wat verandert sinds Brinkman en Lubbers .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO