Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 7:19 pm 

Geregistreerd: za 26 jul 2008 3:07 pm
Berichten: 28
@ doboy

welke rabobank lokatie is het precies, mss is dat de verklaring?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 7:33 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Idd goeie muziek ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 8:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
co-orp schreef:
@ doboy

welke rabobank lokatie is het precies, mss is dat de verklaring?


Ik denk dat de verklaring gezocht moet worden in het feit dat ik altijd gewend was om mijn geld contant op te nemen aan de balie. Hiervoor moest een juffrouw steeds bij de betaalautomaat in de rij gaan staan. Op een gegeven moment moeten ze gedacht hebben: "laten we die vervelende man een betaalrekening geven, dan kan die zelf zijn geld opnemen of via internet overmaken".

En als ze straks kosten in rekening brengen neem ik mijn geld weer gewoon op bij de balie. Mij zullen ze niet hebben.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 8:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Misschien dan ze dan baliekosten gaan rekenen. Ik geloof dat bij sommige banken dit al is. Dat als je contant geld opneemt bij de kas (balie) dat ze dan een bepaald bedrag in rekening brengen.

Op een gegeven moment zul je toch wel moeten denk ik of overstappen naar een andere bank. Al vrees ik dat echt gratis rekeningen zonder bankkosten in de toekomst allemaal gaan verdwijnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 10:42 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
was het niet zo dat je bij de rabobank wel vrij kan opnemen bij de balie mits je een pasje hebt. (net als bij de postbank). als je geen betaalpas hebt kan je wel opnbemen maar brengen ze daar wel kosten voor in rekening.

ps. waarom zou je, als je het contant wil hebben, dan ook geen goudstaven in je achtertuin bewaren ipv internetsparen, gewoon net als vroeger een gat graven en dan daar het goud in. met al die criminaliteit is dat mischien nog wel het veiligste ook :P
bovendien stijgt de goudprijs flink en zitten wij hier met z'n alle ons best te doen om de inflatie bij te houden!...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 10:12 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Misschien stijgt de goudprijs wel omdat ons geld minder waard wordt? 8)

Trouwens de prijs voor goud wordt al jaren gemanipuleerd door de banken en centrale banken in de wereld.

zie hier:

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2006/weken_2006/05/03-goudprijs.xml

On-topic
Nooit problemen gehad met Rabo op dit vlak. Betaal wel kosten voor mijn betaalrekening.

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 10:59 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Goud is een 'paniekbelegging' in tijden van grote onzekerheid.
Daarnaast zijn ze er in veel Aziatische landen dol op.

Als betaalmiddel zal het nooit (meer) kunnen functioneren; er is gewoon veel te weinig van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 5:47 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
rente up schreef:
Blikoortje schreef:
Ik heb nog altijd een gewone betaalrekening bij RABO, kosten 5,25 euro per kwartaal (per 1 januari j.l. 1 euro per kwartaal verhoogd) Dit is inclusief een europas. Ik vermoed dat ze deze regeling niet meer nieuw aanbieden.


Hoi Blikoortje, is het ook mogelijk deze (gewone betaalrekening) bij Rabo af te nemen in combinatie met internetbankieren/de randomreader?
Uiteraard internetbankier ik via deze betaalrekening met behulp van een randomreader.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 5:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Doboy schreef:
Ik heb een betaalrekening bij de Rabobank + rabopas + rabofoon + gratis geld storten + internettoegang. Ik heb hier nog nooit iets voor betaald. Ik heb de rekening dan ook al een aantal jaren.

Doboy, even heel precies, gaat het om een rabopas (zonder chip en alleen te gebruiken bij de geldautomaten van RABO of om te pinnen) of om een europas (met chip en ook voor gebruik bij andere banken)
Overigens bevestig ik de ervaring dat men soms (tijdelijk) uitzonderingen afspreekt met een individuele klant.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 6:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik heb zelf nog een "oude" raborekening met uitsluitend de rabokaart. Deze rekening is inderdaad gratis. Maar volgens mij kun je zo'n rekening niet meer openen.

Voor mijn rekening met Europas moet ik elk kwartaal betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 7:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Blikoortje schreef:
Doboy, even heel precies, gaat het om een rabopas (zonder chip en alleen te gebruiken bij de geldautomaten van RABO of om te pinnen) of om een europas (met chip en ook voor gebruik bij andere banken)

Het gaat om een rabopas met chip, ik internetbankier met de digipass.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 11:10 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Doboy schreef:
Het gaat om een rabopas met chip, ik internetbankier met de digipass.
Dat is wel heel bijzonder, met een 'normale' rabopas bestaat deze mogelijkheid niet volgens RABObank zelf en ben je dus afhankelijk van een niet kosteloze europas om te kunnen internetbankieren met de digipas (= de random reader) In theorie bestaat de mogelijkheid dat RABO een europas heeft verstrekt en een aantal afzonderlijke opties daarvan heeft geblokkeerd, zodat de werking gelijk is aan een rabopas.
In elk geval komt het me voor als een speciaal op de individuele klant toegesneden product c.q. regeling. RABO heeft indertijd sterke druk uitgeoefend om de (gratis) rabopassen (zonder chip) te vervangen door een europas per persoon. Na stevig aanhouden verving RABO slechts één van beide rabopassen voor een europas, immers heb ik maar één pas nodig om te kunnen internetbankieren. Maar dat had wel wat voeten in de aarde..... Bovendien namen ze de kosten voor de europas voor enkele jaren voor hun rekening. Zoveel belang hadden ze dus wel om mij aan het internetbankieren te krijgen destijds. Doboy's verhaal sterkt me vast te houden aan de gratis extra rabopas mocht de bank hier weer over beginnen 'te zeuren'.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 1:37 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik heb pas een rekening bij de rabo geopend en vandaag ontving ik mijn pasje. Via de postbode, aangetekend en ik moest me legitimeren. Echt klasse. Bij de postbank kreeg ik het pasje per post gewoon in de bus. Niets aangetekend of ophalen op het postkantoor.

De manier van de rabo is toch een stuk veiliger. Zijn meer banken zo?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 2:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ook ik heb op mijn Rabopas een chip en kan er mee Internetbankieren met de radom reader. Altijd leuk om iets te hebben wat volgens de mensen die het verstrekken niet kan :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 3:02 pm 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:27 pm
Berichten: 15
Ik heb begin dit jaar mijn europas ingeruild voor de gratis rabopas, was geen enkel probleem. Alleen moest ik een nieuwe pincode onthouden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO