Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
kuripot schreef:
Als je ziet hoeveel dat scheelt dan schrik je even en vraag je je af waarom je dat niet eerder hebt gedaan.


Ik heb deze rekening inderdaad ook "ontleed", dus opgenomen in mijn renteberekeningsspreadsheet (3x woordwaarde). Was wel even een gepuzzel met die bonus, maar het is gelukt.

En even gekeken wat hetzelfde spaargeld had opgebracht aan rente bij bijv. Credit Europe. Tsss... Vooral als je dus net voor het einde van het kwartaal even iets afboekt, ben je je bonus mooi kwijt...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 12:58 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
Maar ook het omgekeerde geldt: als je een flinke som geld net na het aanbreken van een nieuw kwartaal overboekt, ontvang je hier slechts 1,2% rente over gedurende bijna een kwartaal...

Helaas zijn mijn ouders stronteigenwijs en blijven zij de Rabobank wel trouw, ondanks dat ik hun er al vaker op heb gewezen dat er prima alternatieven zijn... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 7:22 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
SpaarXL schreef:
....... Vooral als je dus net voor het einde van het kwartaal even iets afboekt, ben je je bonus mooi kwijt...
Alleen over het bedrag dat je afboekt in dat geval, de bonus krijg je over het laagste saldo dat er het hele kwartaal opstond.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 8:13 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Blikoortje schreef:
SpaarXL schreef:
....... Vooral als je dus net voor het einde van het kwartaal even iets afboekt, ben je je bonus mooi kwijt...
Alleen over het bedrag dat je afboekt in dat geval, de bonus krijg je over het laagste saldo dat er het hele kwartaal opstond.


Jaja, dat bedoelde ik dus ook, maar dat vind ik dus op zich al erg genoeg. Gewoon ontzettend flauw. Nergens voor nodig, alsof die opgetelde 3,4% zo'n buitenkansje is :x

Ik kan me daar gewoon ontzettend over opwinden, waar is die Fortis emmer? :oops: :o


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 12:43 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ja inderdaad schandalig gedrag, alsof ze het niet kunnen missen. En maar miljarden winst maken. Was ook reden voor mij om weg te wezen. Ik zat al sinds mijn kindertijd bij deze bank omdat het de enige bank in ons dorp was. Ben pas laat wakker geworden uit de droom...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 6:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Deze rente was een aantal jaren geleden best goed. Ik heb deze rekening ook (met zeer laag saldo), maar zorgde altijd dat saldo-stortingen aan het eind van een kwartaal waren en opnames direct in het begin van een kwartaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 12:28 am 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:10 am
Berichten: 35
Idem hier. Ik boek alles weg.

Grappig, ik had er gedurende het gehele 2e kwartaal een leuk bedrag opstaan en op dit moment staat er in het rekeningoverzicht bij "opgebouwde rente" zelfs een negatief bedrag.... (gisteren was het nog positief lol)

m.vr.gr.
Ivo





kuripot schreef:
Ik ga ook op 1 juli het laatste restje op deze rekening weghalen. Was 3 maanden geleden een beetje laks en heb het maar laten staan. Zoals al vaker gezegd ben ik september vorig jaar begonnen om deze rekening leeg te halen ten faveure van rekeningen bij vooral de kleinere banken. Als je ziet hoeveel dat scheelt dan schrik je even en vraag je je af waarom je dat niet eerder hebt gedaan. Ik heb zelden zoveel geld verdiend met zo weinig moeite! Overigens heb ik ook nooit problemen met de Rabo rekeningen gehad hoor, alleen die rente, tjongejonge.... ze willen het maar niet begrijpen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 6:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
Net voor de grap eens naar mijn internetbonusrekening gekeken: de rente is verhoogd van 3,4% naar maar liefst 3,6%! :P

(3,0% vast + 0,6% bonus)

Ik zag dat het nog niet op de site staat bij de rentewijzigingen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 6:10 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 7:35 pm
Berichten: 45
idd, mijn rente is ook verhoogd!
Maar met dit kleine verschil krijgen ze mij niet meer bij de CEB weg.
Moeten ze toch maar wat meer rente geven.
Maar het gaat de goede kant op! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 6:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
't Is altijd beter dan de Postbank :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 11:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Postbank..hmmm...2.5%
Ja, bijna alles is beter dan dat.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO