Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 6:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Internetbonussparen
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 12:26 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Tradionele banken hebben over het algemeen nog steeds een erg sterk imago en 'beheren' nog steeds het meeste spaargeld van particulieren in Nederland.

Zelf heb ik nog steeds een internetbankieren bij de Rabobank en dit werkt, vind ik persoonlijk, toch wel erg makkelijk en snel..

Wat is jullie ervaring met dit product?
Ik stuur dan op Internetbonussparen.


Het grootste minpunt vind ik dat de bonusrente wordt gegeven over het laagste saldo in een kwartaal dus je moet wel een trouwe spaarder zijn / blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Internetbonussparen
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 1:38 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
ghpotman schreef:
Wat is jullie ervaring met dit product?


Mijn ervaring is geen. Dat van imago kan ik niet tegenspreken. Maar ik zou ook bij een gerenomeerde bank niet boven de 20000 per rekeninghouder gaan zitten.
Dat ze het meeste spaargeld beheren is puur de gemakzucht van de Nederlanders.
Bijna alle banken hebben tegenwoordig een goede internetbankieren oplossing en het snelle overboeken is tegenwoordig haast geen issue meer: Binnen 1 dag kun je aardig wat geld ron pompen tussen banken.

Als je dan ergens anders zonder voorwaarden minimaal 1,1% maar gezien de bonus van 2% over het laagste saldo saldo per kwartaal in de praktijk nog wel meer, rente minder krijgt is het voor mij geen issue.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Internetbonussparen
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 3:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
barabaraf schreef:
Maar ik zou ook bij een gerenomeerde bank niet boven de 20000 per rekeninghouder gaan zitten.



Wat als je een miljoen euro hebt? Je kan toch moeilijk 50 rekeningen aanhouden. Dan zal je toch een groot gedeelte bij een meer kredietwaardige bank moeten onderbrengen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Internetbonussparen
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 4:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Doboy schreef:
Je kan toch moeilijk 50 rekeningen aanhouden.

Why not?
Maar als je over dat soort bedragen praat moet je je afvragen of je dat alleen maar wilt sparen en of het niet mogelijk is om een "rijke klanten" bonus kunt krijgen. Wordt het verschil weer kleiner.
En als dit het bedrag is dat je wilt sparen, maak je je denk ik ook niet druk over 1% meer of minder rente.
Daarbij denk ik ook dat 1M aan cash niet zo 123 op is, dus kun je ook nog een aan deposito's gaan denken waardoor je weer niet de nadelen van bonusrenterekeningen hebt.

BTW Daarnaast kun je dan makkelijker een beperkt gokje wagen en tot 40000 gaan, scheelt weer 25 rekeningen en met en/of rekeningen zelfs tot 80000 en dus 12 rekeningen. :wink:
Maar ja de "van der Hoop"-story kent iedereen (toch?)

Had ik de problemen maar... :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Internetbonussparen
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 5:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
barbaraf schreef:
En als dit het bedrag is dat je wilt sparen, maak je je denk ik ook niet druk over 1% meer of minder rente.

Nee,denk ik ook. Alhoewel..., rekening houdend met de vermogensrendementsheffing maakt 1% meer of minder absoluut gezien best wel veel uit. Overstappen loont dan al gauw. Juist bij kleinere spaarbedragen hoor ik uit mijn omgeving dat overstappen niet de moeite waard is. En de banken blijven profiteren.


Laatst bijgewerkt door Doboy op zo 25 nov 2007 12:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 3:21 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Doboy
Ik ken je leefsituatie niet, maar als je en/of rekeningen neemt kom je een heel eind.
Dan ben je per bank totaal voor 40.000 euro verzekerd.

Voor 4,5% zonder bijzondere voorwaarden ATBank, Credit Europe Bank, Yapi Kredi Bank bij elkaar maakt 120.000 euro.
Daarnaast bij de DSB-bank een deposito tegen 4,5% met een keuze tussen 1 mnd. en 10 jaar looptijd, is weer 40.000 euro.
Totaal 160.000 euro zonder zorgen geparkeerd.

Uiteraard kan je ook hogere bedragen bij deze banken wegzetten.
Je riscico over het meerdere (tot 20.000 per rekeninghouder) is 10 %.
Totaal geparkeerd 320.000 euro, met een mogelijk risico (als ze alle 4 ter ziele gaan) van 16.000 euro.

Je kunt daarnaast voor een (verdere) spreiding van risico ook nog bij vele andere banken terecht tegen een veelal iets lagere rente.
Mogelijkheden genoeg, lijkt mij.

Succes met je weeldeprobleem. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 10:45 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Barbaraf, Paul209, bedankt voor jullie medeleven. Zo groot zijn mijn problemen helaas echter ook weer niet. Ik vroeg mij alleen maar af hoe anderen over dit luxeprobleem dachten. Zelf heb ik momenteel 9 spaarrekeningen en dat is voor mij echt het maximum waarbij ik nog een beetje overzicht kan houden.


Laatst bijgewerkt door Doboy op vr 23 nov 2007 6:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: # rekeningen
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 11:04 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Ik doe het met 15 rekeningen.
Heb een Excel-sheet op basis van mijn internetbankieren export met wat vlookup etc etc
Kostte wat "ontwerp"-tijd maar nu wordt iedere af- en bijschrijving van mijn betaalrekening naar een spaarrekening meteen opgenomen in het saldo van de spaarrekening.
Tevens houd ik in deze sheet rentemutaties bij (sinds 2 maanden)
Werkt perfect en altijd het overzicht.

Nu nog alleen flink saldo op al die rekeningen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: # rekeningen
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 1:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
barbaraf schreef:
Ik doe het met 15 rekeningen.
Heb een Excel-sheet op basis van mijn internetbankieren export met wat vlookup etc etc
Kostte wat "ontwerp"-tijd maar nu wordt iedere af- en bijschrijving van mijn betaalrekening naar een spaarrekening meteen opgenomen in het saldo van de spaarrekening.
Tevens houd ik in deze sheet rentemutaties bij (sinds 2 maanden)
Werkt perfect en altijd het overzicht.


Mag ik je -of anderen- het gratis programma OROV aanbevelen, voor het bijhouden van mutaties?
Importeren van mutaties van allerlei banken is een eitje.
Zie: www.orov.nl

Daarnaast kan je natuurlijk je nieuwsgierigheid naar eventuele renteopbrengsten bevredigen d.m.v. excel spreadsheets.
Die heb ik kant en klaar eens mogen ontvangen.
Da's best handig als je bijv. van (spaar)bank wil veranderen.
Kan je precies aflezen hoeveel het transport je -in rentedagen/opbrengst- ongeveer gaat kosten.

Dus, opnieuw het wiel uitvinden is niet altijd nodig. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 2:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Oja, omdat rijke mensen graag rijk willen blijven:
De gegarandeerde bedragen zijn inclusief de (inmiddels) opgebouwde rente.
Het is maar een detail, want met iedere 20.000 euro tegen 4,5% bouw je 900 euro p/jaar aan rente op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 7:57 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
De rente tot het moment van faillissement is alleen gegarandeerd zolang het totaalbedrag inclusief rente binnen het garantiebedrag valt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 11:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Marcel schreef:
De rente tot het moment van faillissement is alleen gegarandeerd zolang het totaalbedrag inclusief rente binnen het garantiebedrag valt.


Dat zei ik ......... Gamma. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Internetbonussparen
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 12:42 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
ghpotman schreef:

Het grootste minpunt vind ik dat de bonusrente wordt gegeven over het laagste saldo in een kwartaal dus je moet wel een trouwe spaarder zijn / blijven.


Aan het begin van elk kwartaal kun je bijna ongestraft al je geld opnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 12:59 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Beter is, niet in zee gaan met banken/rekeningen met allerlei bijzondere voorwaarden.
Ze geven vaak bar weinig rente en hebben nog eisen (lees: praatjes) ook.
Mijn advies: shoppen en hoppen.
Dat zal die doctorandussen (weer) leren wat klantvriendelijk is, i.p.v. te jammeren over tegenvallende miljoenen winsten. :evil:

Even hardop gedacht:
Waarom neemt iemand in vredesnaam de moeite te discusseren/informeren naar een RABO Internet BonusSparen met 3,4% rente, waarbij je een agenda moet bijhouden om aan de spelregels te voldoen, terwijl men bij wel 3 andere banken zonder slag of stoot en vrij opneembaar 4,5% kan vangen?
Op 20.000 euro bijvoorbeeld, scheelt zoiets 220 euro op jaarbasis.
Als men zo'n bedrag op straat zou vinden ........... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 1:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Paul209 schreef:
Als men zo'n bedrag op straat zou vinden ........... :lol:


........ is het belastingvrij. :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO