Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 12:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Ook ik heb deze spaarrekening een tijdlang gehad. Hoewel ik me bewust was van de garantieregeling was ik toch huiverig om mijn geld bij 'buitenlandse' banken te stallen( beetje xenofoob?). Mede dankzij de redelijk positieve geluiden op dit forum heb ik sindskort mijn schroom afgeworpen. De ATB en Credit Europe mogen wel dankbaar zijn: misschien een kleine bijdrage voor deze site? :wink:
Of komt dan de onafhankelijkheid in het geding?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 2:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Shop en hop al jaren, na uitvoerig kennis gemaakt te hebben met het arrogante gedrag van diverse 'grootbanken'.
In de kern: een beetje dikdoen met andermans geld.
Nou, niet meer met mijn kapitaaltje. :D

Als je binnen de garantieregeling zaken doet met in nederland gevestigde 'kleinere' banken kan je weinig overkomen.
Zelfs nog minder dan speculeren op de beurs.
Ook daar ben ik leeggeroofd met al die gebakken lucht.

Mijn advies: Er is er maar 1 te vertrouwen, en dat ben je zelf.
Zorg dat het geld zo veel mogelijk in eigen beheer blijft.
Wie het beste rendement zonder risico geeft is mijn vriend.

Overigens, van de kleinere banken met de hoogste rente kan YapiKredi nog veel verbeteren aan de snelheid t.a.v. het openen van een rekening.
Meer dan een maand moet je wel geduld hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Shoppen
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 2:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Paul209 schreef:
Mijn advies: shoppen en hoppen.

Dat is precies de reden waarom ik zoveel rekeningen hebben. Daar waar de hoogste rente is gaat mijn geld naar toe. En rekening open laten want als er weer wat wijzigd kan ik hop weer verder en hoef ik niet eerst al die poespas van rekening openen doorlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 2:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
De gemiddelde looptijd van mijn spaarrekeningen is 2 jaar. De oudste is momenteel bijna 3.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Shoppen
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 2:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
barbaraf schreef:
Paul209 schreef:
Mijn advies: shoppen en hoppen.

Dat is precies de reden waarom ik zoveel rekeningen hebben. Daar waar de hoogste rente is gaat mijn geld naar toe. En rekening open laten want als er weer wat wijzigd kan ik hop weer verder en hoef ik niet eerst al die poespas van rekening openen doorlopen.


Dan doe je het m.i. soms niet helemaal goed.
Je opgebouwde rente, bijv. halverwege een jaar daar renteloos te laten staan, tot het eind van het jaar, is niet helemaal mijn ding.
Ik neem liever die rente mee naar de volgende kandidaat.
Rente op rente. 8)

Bovendien:
Ik heb zelden gezien dat een bestaand produkt een renteverhoging kent.
Uitzonderingen daargelaten (soms bij de 'kleinere banken').
In het algemeen is het de mode een totaal nieuw produkt te introduceren met een hogere rente.
(Om de slaapkoppen uit te roken.)
Nieuw produkt = vaak opnieuw het hele circus rondom identificatie enz. enz..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Shoppen
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 10:24 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Paul209 schreef:
... Dan doe je het m.i. soms niet helemaal goed.
Je opgebouwde rente, bijv. halverwege een jaar daar renteloos te laten staan, tot het eind van het jaar, is niet helemaal mijn ding.
Ik neem liever die rente mee naar de volgende kandidaat.
Rente op rente. 8) ...
Deze rente op rente zal maximaal iets van 8 a 12 euro zijn bij een inleg van 20000 euro, dus daar wordt je niet echt rijk van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Shoppen
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2007 10:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
appeltje schreef:
Paul209 schreef:
... Dan doe je het m.i. soms niet helemaal goed.
Je opgebouwde rente, bijv. halverwege een jaar daar renteloos te laten staan, tot het eind van het jaar, is niet helemaal mijn ding.
Ik neem liever die rente mee naar de volgende kandidaat.
Rente op rente. 8) ...
Deze rente op rente zal maximaal iets van 8 a 12 euro zijn bij een inleg van 20000 euro, dus daar wordt je niet echt rijk van.


Kan je mooi ZELF een ijsje van likken. :lol:
Ik heb namelijk niet zo'n grote (weg)geefklier.
Helemaal niet voor instituten die voor mijn schamele renteuitkering zelf soms (veel) meer dan het dubbele maken.
Bovendien wil ik ze ook niet beledigen met mijn fooitje.
Aan de andere kant: als 1000 klanten daar hun rente renteloos zouden laten staan ........


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2007 8:30 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
Paul209 schreef:
Dat zei ik ......... Gamma. :lol:


Paul209, in je voorbeeld suggereerde je iets anders, namelijk dat je bij een inleg van 20.000 ook nog 900 rente gegarandeerd terug krijgt. Dat is niet zo. De 20.000 zal je via de DGS-regeling helemaal terug krijgen. Van de 900 rente krijg je 90% gegarandeerd terug, namelijk 810 (dit valt binnen de 20.000 - 40.000 van het DGS).

Iedereen die dus helemaal save wil zitten tot de 20.000 grens, zou maximaal 20.000 minus de verwachte rente op zijn/haar rekening moeten zetten, zodat de rente ook volledig binnen het 100% garantie bedrag valt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2007 1:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Marcel schreef:
Paul209 schreef:
Dat zei ik ......... Gamma. :lol:


Paul209, in je voorbeeld suggereerde je iets anders, namelijk dat je bij een inleg van 20.000 ook nog 900 rente gegarandeerd terug krijgt. Dat is niet zo. De 20.000 zal je via de DGS-regeling helemaal terug krijgen. Van de 900 rente krijg je 90% gegarandeerd terug, namelijk 810 (dit valt binnen de 20.000 - 40.000 van het DGS).

Iedereen die dus helemaal save wil zitten tot de 20.000 grens, zou maximaal 20.000 minus de verwachte rente op zijn/haar rekening moeten zetten, zodat de rente ook volledig binnen het 100% garantie bedrag valt.


Ik schreef:
"De gegarandeerde bedragen zijn inclusief de (inmiddels) opgebouwde rente."

Ik dacht dat het woord 'inclusief' wel duidelijk genoeg was.
Maar OK, ik had misschien iets uitgebreider kunnen zijn, zoals jij nu in het 2e deel van je inzending doet.
Die tekst laat niets te wensen of te raden over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:22 pm 

Geregistreerd: do 12 jun 2008 3:56 pm
Berichten: 4
Ik ben al jaren lid van de Rabobank en het is me altijd goed bevallen. Internetbonussparen is bij mij ook altijd goed bevallen (en nog steeds) Nadeel is wel dat de rente niet erg hoog is, maar ja die kan nooit hoog genoeg zijn.
Minpunt is inderdaad dat de bonusrente wordt gegeven over het laagste saldo. Voor de rest tevreden, ook de service vind ik over het algemeen goed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 7:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Als tevreden raboklant moet je natuurlijk dan ook daar blijven!

Ben er zelf van overtuigd dat rabo net als meer grootbanken toch wat veel achterblijft met de rente op de direct opvraagbare tegoeden bij de top10 aanbieders.
Misschien een idee om nog eens een andere spaarvorm ernaast te proberen. Een nieuwe spaar/ depositorekening kost je natuurlijk niks.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 8:20 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Boris schreef:
Ik ben al jaren lid van de Rabobank en het is me altijd goed bevallen. Internetbonussparen is bij mij ook altijd goed bevallen (en nog steeds) Nadeel is wel dat de rente niet erg hoog is, maar ja die kan nooit hoog genoeg zijn.
Minpunt is inderdaad dat de bonusrente wordt gegeven over het laagste saldo. Voor de rest tevreden, ook de service vind ik over het algemeen goed.
Ja RABO is best goed, zeker met z'n internet bankieren. Prijzig (geworden) met de betaalrekening, maar probleemloos. Internet bonus sparen betekent jezelf (flink) tekort doen, in feite staat je geld 3 maand vast voor 3,4%, want als je tussentijds opneemt val je terug tot bijna nul over dat opgenomen deel. En dat terwijl je risicoloos ook tussen de 4,5% en pakweg 5% kunt krijgen. Natuurlijk is het een volstrekt vrije keus om zo de RABO uit de rode cijfers te houden, maar ik denk dat ze het ook wel redden zonder deze genereuze bijdrage aan hun winst.
Dinsdag, 1 juli is een uitstekend moment om eerst het saldo weg te boeken en dan afscheid te nemen van deze rekeningvorm. Voor die tijd blijft ruim genoeg tijd om een (of meer) beter renderende rekeningen te openen. Keuze in banken is er genoeg....!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:12 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Blikoortje schreef:
Dinsdag, 1 juli is een uitstekend moment om eerst het saldo weg te boeken en dan afscheid te nemen van deze rekeningvorm.


Mijn moeder heeft nog zo'n Internet Bonus spaarrekening lopen, na tweemaal twijfelen (op 1-1 en 1-4) ga ik voor haar op 1-7 ook deze rekening opheffen. Ik vind het eigenlijk lichtelijk schandalig dat de Rabo hun klanten voor de gek houdt met dit soort rekeningen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:25 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik ga ook op 1 juli het laatste restje op deze rekening weghalen. Was 3 maanden geleden een beetje laks en heb het maar laten staan. Zoals al vaker gezegd ben ik september vorig jaar begonnen om deze rekening leeg te halen ten faveure van rekeningen bij vooral de kleinere banken. Als je ziet hoeveel dat scheelt dan schrik je even en vraag je je af waarom je dat niet eerder hebt gedaan. Ik heb zelden zoveel geld verdiend met zo weinig moeite! Overigens heb ik ook nooit problemen met de Rabo rekeningen gehad hoor, alleen die rente, tjongejonge.... ze willen het maar niet begrijpen.


Laatst bijgewerkt door kuripot op do 12 jun 2008 9:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:27 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
SpaarXL schreef:
Ik vind het eigenlijk lichtelijk schandalig dat de Rabo hun klanten voor de gek houdt met dit soort rekeningen...
RABO is niet de enige Fortis en ING b.v. hebben vergelijkbare rekeningen, soms met varianten, waarbij je geld feitelijk een jaar vast zit (en anders krijg je een extreem lage rente) Met de huidige alternatieven zou ik er per eerstvolgende vervaldag afscheid van nemen. Advies nogmaals: eerst wegboeken, dan pas opzeggen, anders kost het je geheid een aantal rentedagen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO