Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 11:04 am
Berichten: 12
bj schreef:
Ik bankier overigens al jaren bij de rabobank en heb dit nog nooit meegemaakt. Toen ik mijn geld nog bij hun internetbankieren had staan, inmiddels weet ik ook op dat vlak beter.


Dat zal je bij de SNS ook niet meemaken.
Ook daar geen verschil tussen rente- en valutadatum, indien beide rekeningen bij SNS lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 6:35 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
Deze week bij de bank geweest om de situatie voor te leggen. Ze zeiden dat het normaal was.
De storing vindt plaats en een dag later volgt "credit rente", bij een afschrijving zou de de valutering de dag voor de afschrijving gaat lopen. Daardoor ontstaat de debet.
Hoewel dit bij mij op dezelfde dag was als de overschrijving, en dus niet een dag eerder.

Ze konden er niets aan doen werd me nog meegedeeld. Heb wel een klacht ingediend zodat ik van de SNS bank een brief ga ontvangen. Puur voor het principe.
Overigens werd me ook verteld dat de SNS binnenkort (misschien al per 1 september 2008) met valutering gaat stoppen en dat ze de klant per transactie kosten in rekening zal gaan brengen.

Ik wacht het nog even af maar misschien moet ik op zoek naar een andere bank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Dat zal niet veel helpen ben ik bang.
Spaarders willen graag van de valutering af, maar niemand staat er echt bij stil
dat de banken dit verlies sowieso zullen gaan compenseren door een bedrag te vragen voor transacties.
Ik denk niet dat we er beter van worden eigenlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 11:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Karel Spaargraag schreef:
Dat zal niet veel helpen ben ik bang.
Spaarders willen graag van de valutering af, maar niemand staat er echt bij stil
dat de banken dit verlies sowieso zullen gaan compenseren door een bedrag te vragen voor transacties.
Ik denk niet dat we er beter van worden eigenlijk.


Ja, precies waar ik al bang voor was. Valutering is irritant, maar door zelf goed op te letten kan je een hoop voor zijn. Maar transactiekosten kom je echt niet onderuit, bah.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 11:31 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Ja, precies waar ik al bang voor was. Valutering is irritant, maar door zelf goed op te letten kan je een hoop voor zijn. Maar transactiekosten kom je echt niet onderuit, bah.


Mooie truc he?
Alle klanten gaan sowieso meebetalen aan het wegvallen van de valuteringsinkomsten van de banken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 2:41 pm 
..


Laatst bijgewerkt door sprovveduto op zo 12 okt 2008 1:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 12:48 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
sprovveduto schreef:
Goedendag allemaal.

Mijn ervaring is dat de Postbank wel degelijk valuteert bij bedragen in/uit-komende van andere banken. Dit gebeurt onzichtbaar. Het geld is zogenaamd onderweg...


Tot op heden had ik deze ervaring niet, maar deze is echt sterk:

Mijn werkgever maakt de loonbetalingen over vanaf een postbankrekening. Ik laat dit op mijn bankrekening storten, en ook altijd een stukje op mijn girorekening.

Afgelopen maandag stond de bijschrijving, met ook valutadatum die dag, op mijn bankrekening (komende dus vanaf de girorekening werkgever). Op mijn girorekening niets... die kwam 1 dag later binnen! Van giro naar giro! :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO