Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 1:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012 1:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
BillGates schreef:
Ik hoor regelmatig: de echt rijken kennen wel constructies dat ze geen box3 belasting betalen. Maar hoe dan?????


obligataire schreef:
Die houd ik voor mezelf. 8)


Dat geeft toch een beetje de indruk dat je niets weet of iets doet wat eigenlijk niet kan i.p.v. dat je iets weet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012 9:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
DagobertDuck schreef:
Toch blijft goud een verzekering tegen hyperinflatie, geldontwaarding, instorting van het geldsysteem. Op lange termijn >10 jaar is het de vraag of goud nu duur was en als men door gaat met het financieel systeem zoals nu is dat de vraag. We zullen nooit vooraf weten of de huidige goudprijzen net zo een gemiste kans zijn zoals de goudprijzen van 800 euro/troyounce luttele jaren geleden.

Je kan daarom goud voor een niet al te groot bedrag kopen om zo mogelijk mee te liften met de winst (of verlies).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 12:27 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
reneva schreef:
... Vereniging van Eigenaren (van bv een appartementsgebouw) het vermogen van de vereniging naar rato wordt toegerekend aan de leden van de vereniging (de eigenaren dus), die daar vervolgens (indien van toepassing) persoonlijk VRH over mogen betalen. Ik kan me zo voorstellen dat soortgelijke regelingen in principe zouden gelden voor alle verenigingen.


Vreemde regel. Die kende ik nog niet. Weet je ook waar er meer is te vinden over dit punt.
Dit houdt in dat je belasting zou moeten betalen over een bedrag waar je persoonlijk geen controle over hebt :?:

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 12:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Klopt wel. Als je zelf een huis hebt en je hebt 10.000 euro gereserveerd voor onderhoud moet je daar ook VRH over betalen (mits je totale saldo enz....). Dus als 2,3 of 10 buren samen sparen in een potje voor onderhoud aan hun gemeenschappelijke woning, moet je daar ook VRH over betalen.
Zie bijvoorbeeld: http://www.eigenhuis.nl/vve/financiele- ... en-fiscus/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 1:57 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Maar geldt dat ook voor andere verenigingen? Ik ben zelf lid van een vereniging, die een paar duizend euro in kas heeft en 10 leden. Zou betekenen dat ik een paar honder euro op moet geven...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012 2:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ligt er aan of de vereniging een zelfstandig rechtspersoon is.
Als je lid bent van de KNVB hoef je niet 1 miljoenste deel van hun bezit op te geven. Maar als Jan en Piet ieder een ton inleggen in hun eigen "zuipclub" moeten ze die ton wel opgeven. Zou mooi zijn als dat niet zo was....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 7:47 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
En als de vereniging een zelfstandige rechtspersoon is (akte van oprichting bij notaris en KvK inschrijving)? Want de als voorbeeld gebruikte zuipclub lijkt meer een los verband zonder enige formele oprichting.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO