Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014 11:34 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Nog wat recente overboekingstijden (okt 2014):

ING (gepland, dus direct 's morgens vroeg) naar KNAB: aankomst tussen 13:30-14:00
ING geboekt 12:23 naar KNAB: aankomst 15:50-15:55
ING geboekt 13:12 naar KNAB: aankomst 17:22-17:30 (computers nog laat aan het werk, 8) )


NN ("gepland", door laat te boeken, hetgeen dan wordt uitgevoerd op de volgende dag) naar ING: aankomst tussen 15:00-15:39.
Anadolu ("gepland", door laat te boeken, hetgeen dan wordt uitgevoerd op de volgende dag) naar ING: aankomst om 13:10.
LPB (gepland, dus direct 's morgens vroeg) naar ING: aankomst <12:00.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014 10:14 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Citaat:
"Maakt u geld over op een werkdag voor 13.00 uur naar uw tegenrekening, dan garandeert Nationale-Nederlanden dat uw overboeking dezelfde werkdag bij de bank waar uw tegenrekening loopt aangeleverd wordt. Hoe snel andere banken deze informatie aan hun klanten tonen, verschilt per bank. Reken op ongeveer 1 à 2 werkdagen. Opdrachten die u op werkdagen na 13.00 uur opgeeft, worden uiterlijk de volgende werkdag aangeleverd bij de bank waar uw tegenrekening loopt."
Mijn eerste ervaringen bevestigen dat heen- en terugboekingen dezelfde dag overkomen van/naar ING. Ik heb niet de tijd om het exacte tijdstip van aankomst vast te stellen, maar dat vind ik ook niet zo belangrijk. Uiteindelijk gaat het er vooral om dàt het overkomt. Het tijdstip van aanbieden bij Equens is daarbij essentieel. Het lijkt erop dat NN alle uitgaande transacties tot 13:00 verzamelt en die dan in één batch aanbiedt bij Equens. De tijdstip van aankomst die je rapporteert komt daarmee overeen. Zo'n aanpak is niet ongebruikelijk bij kleine banken. Grootbanken bieden vaker per dag transacties aan bij Equens. Equens verwerkt aangeboden transacties normaliter snel, maar alleen tussen 7:00-17:00 (equens website: '30-minute settlement cycle from 07.00 to 17.00 hrs'). Afhankelijk van de verwerkingstijd van de ontvangende bank wordt het enige tijd daarna pas zichtbaar. Veelal is dat echter binnen een uur. Sommige banken stellen voor uitgaande transacties dat er 1 à 2 werkdagen vertraging kan zitten bij de ontvangende partij. Ik ken geen voorbeelden daarvan. Dit wordt bij vertraagde transacties wel vaak aangevoerd als reden (dan ligt het aan een ander namelijk), maar meestal zit de oorzaak bij de zendende bank. Gelukkig is het eerdere NN-WUB probleem dat vanwege de tussenrekening transacties niet op tijd bij Equens werden aangeboden nu opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014 11:48 am 

Geregistreerd: do 03 mei 2012 11:58 am
Berichten: 7
Vrijdag 28 november 2014, van MoneYou naar ING "overgeboekt", maandag 1 december rond 11 uur, het geld nog niet binnen. Er is een weekend tussen, maar dan nog... Traagheid in overboeking is t zwakke punt van Moneyou...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014 1:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Op welk tijdstip gaf je deze opdracht? Niet alle banken verwerken 's middags nog uitgaande transacties, dus die blijven dan liggen tot de volgende werkdag. Bij MoneYou is het kritische punt om 13:00 uur.
Citaat:
Hoe lang duurt een overboeking van mijn spaarrekening bij MoneYou naar mijn tegenrekening?
Een overboeking die op een werkdag voor 13.00 uur wordt ingevoerd, wordt dezelfde werkdag nog verwerkt. Een overboeking die op een werkdag na 13.00 uur wordt ingevoerd, wordt de volgende werkdag verwerkt. De snelheid van de verwerking van je overboeking is ook afhankelijk van je eigen bank.
Er vanuit gaan dat het voor 11 uur al binnen is, lijkt me een te optimistische verwachting. Waarschijnlijk heb je het vrijdag na 13 uur geboekt en komt het vanmiddag op je ING rekening binnen. Ik hoor het graag als dat niet zo is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015 10:06 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Iemand nog meer recente ervaringen met transacties van MoneYou naar ING?
Ik heb vanmorgen rond half elf zo'n boeking gedaan en die is vandaag niet aangekomen. Dat ben ik niet gewend van hen.
Spaar3000 klaagde er al eerder over (zonder boekingstijden te noemen), maar toen waren mijn ervaringen nog anders.
Ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt (en mogelijk zelfs systematisch is), of dat dit slechts 'incidenten' zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015 12:13 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Overboekingen van MY naar ING worden trager, maar komen wel aan:

Van Naar Gepland? dag planboekdatum boektijd Datum Bij Tijd Bij

MY ING ja Do 29-12-2011 gepland 29-12-2011 <12h
MY ING ja Ma 24-3-2014 gepland 24-3-2014 13:30
MY ING ja Ma 15-12-2014 gepland 15-12-2014 14:10
MY ING ja Ma 29-12-2014 gepland 15-12-2014 >14:30


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015 6:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Weer een dag verder en nog steeds niets ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2015 9:37 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Het geld kwam pas ruim twee werkdagen later aan. Daarom toch maar eens even contact opgenomen met Moneyou om de reden te achterhalen en direct even gevraagd om vergoeding van de gemiste rente. Er werd soepel toegegeven dat de transacties vertraagd waren verwerkt. Als oplossing voor de misgelopen rente is de valutadatum van de boekingen nu ook verschoven, zodat er rente wordt uitgekeerd tot de dag dat het echt werd overgeboekt. Hoewel ik liever had gezien dat de transacties soepel en zonder oponthoud zouden zijn verlopen, hebben ze het in de gegeven situatie mijns inziens netjes opgelost. Compliment!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte valutering
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 11:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ja, dit is wel klantvriendelijk opgelost. Zo zie je maar, soms kan valutering wel prettig zijn 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO