Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 9:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 1:20 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Klant onvriendelijk die SNS bank :mrgreen:
Mijn deposito liep af en kreeg van de SNS bank een brief waarin ik alleen maar ja of ja in kan vullen. :mrgreen:
Bellen gaat ook niet op 0900-1850. Al onze medew....zijn (met elkaar :lol: ) ingesprek.
Alleen dat ik mijn SNS keuzedeposito maar weer wil verlengen.
NEE, dat wil ik niet !
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt. Kom er nooit weer.
Die meneer R.L. (Directeur Marketing & Verkoop) denk zeker alleen maar ja knikkers.
Waarom niet een brief waarin staat ja of nee. :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 2:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Bij mij loopt volgende maand ook een deposito bij de SNS bank af. Dit is het antwoord dat ik enkele dagen geleden van de SNS kreeg op mijn vraag wat er dan met het saldo van dat deposito gaat gebeuren:

SNS Bank schreef:
Geachte heer *****,

Bedankt voor uw e-mail van 15 januari, waarin u vraagt wat er gaat gebeuren met uw Keuzedeposito aan het eind van de looptijd

Wanneer de looptijd bijna verstrijkt dan ontvangt u van ons bericht met een nieuwe aanbieding. Op dat moment kunt u kiezen om het bedrag te laten storten op uw tegenrekening of opnieuw vast te laten zetten.

Indien u voor beëindiging van de rekening kiest kunt u dit aangeven bij uw kantoor, het adres en het telefoonnummer van het kantoor staan op uw afschrift. U kunt ook de coupon hiervoor gebruiken door het er zelf op te schrijven en hem daarna in te sturen. Als u niets laat weten dan zal de deposito rekening stilzwijgend verlengd worden.

Indien u voor verlengen kiest dan wordt het bedrag vastgezet tegen de dan geldende rente.
Ook dit is via de coupon aan te geven.

Op dit moment kunnen wij uiteraard nog niet vertellen wat voor percentage dat is.

Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze e-mail beantwoorden of ons bellen.

Met vriendelijke groet,
mw *******

Adviseur Bancaire Diensten
SNS Bank
Telefoon: 0900 - 18 10
E-mail: info@sns.nl

In diezelfde mail heb ik ook het verzoek gedaan om de deposito niet te verlengen maar het saldo terug te storten op mijn tegenrekening. Blijkbaar accepteren ze dit verzoek dus niet per email. Nou ja, ik zal eerst die brief dan maar eens afwachten.

Wel vervelend dat je als klant dus altijd zelf actie moet ondernemen om je geld teruggestort te krijgen. Stilzwijgende verlenging is naar mijn mening in ieder geval niet de meest klantvriendelijke optie. Maar goed, de SNS bank is zeker niet de enige bank die dat zo doet...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 4:28 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik kreeg ongeveer de zelfde brief.
Hierin stond o.a. "Helaas kunnen wij uw verzoek via email niet in behandeling nemen."
Maar wat wel door andere banken wordt gedaan, dat je in een schrijven of email WEL de keus hebt in het verlengen of beeindigen van de deposito.
Bij de SNS bank NIET mogelijk middels email. :mrgreen:
En schriftelijk NIET mogelijk via een antwoordkaart. :mrgreen:

Ik heb telefonisch via een lokale bank gebeld en mondeling mijn deposito beeindigd.
Ook heb ik mijn beklag gedaan bij deze medewerker.
"We hadden u ook nog een paar dagen voor het beeindigen van de deposito gebeld." :mrgreen:
Vertelde de medewerker. :roll: Waar staat dat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 4:56 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
ger schreef:
En schriftelijk NIET mogelijk via een antwoordkaart. :mrgreen:

Dat kan volgens hun mail dus wel:

SNS Bank schreef:
U kunt ook de coupon hiervoor gebruiken door het er zelf op te schrijven en hem daarna in te sturen.

Maar duidelijk en handig is het zo niet, inderdaad... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 5:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Het is idd een zeer vreemd verhaal...Hoe kan in Godsnaam geld gestort worden en rente worden bijgeschreven op een rekening die zogenaamd nooit geopend is geworden???? Dat snap ik effe niet.
De SNS geeft zichzelf indeze echt een brevet van onvermogen. Bij zo'n bank zou ik NOOIT een spaarrekeing openen na het lezen van zo'n verhaal. Dit mag gewoon niet gebeuren bij een serieuse bank. Ik had al geen al te hoge pet op van de SNS (en de ASN ook niet) en bijdeze zijn ze dus gediskwalificeerd mi.

Afschriften van de tegenrekeing opsturen vind ik idd ook erg ver gaan. Bij de 1e boeking van je tegenrekening kunnen ze toch checken dat het om de desbetreffende rekening gaat??? OF hoe zie ik dat?

In sommige landen verlangen ze nog veel meer voor het openen van een gewone spaarrekening. In veel Zuid-Amerikaanse landen moet je vb. een persoonlijk uittreksel bijleveren van Interpol (!!) en vaak ook een gelegaliseerd bewijs van geboorte. Zeker als je buitenlander bent...Tevens wordt vaak ook een referentie van je huisbank in je thuisland gevraagd....Maar goed we praten dan wel vaak over pure derde wereldlanden en niet over een geindustrialiseerd eerste wereldland zoals Nederland.


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 6:48 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Bij mij loopt half januari een deposito vrij, via antwoord coupon opgegeven dat ik wil verlengen met gewijzigde hoofdsom.
In het begeleidend schrijven staat geen uitleg, alleen verlengen is eenvoudig.
Geen enkele waarschuwing, dat als je niet reageert het deposito voor de zelfde periode doorloopt.
Zinnetje in kleine lettertjes; zie voorwaarden.

Toch maar even voorwaarden aangeklikt op site; gewijzigd !!!, per wanneer ???, staat er niet bij.
Eerdere voorwaarden kon je tot op de dag van afloop aangeven dat je niet wilde verlengen, bij de nieuwe voorwaarden staat uiterlijk 6 dagen voor afloopdatum, via een functionaliteit die nog niet voorhanden is.
Gemaild naar SNS, welke voorwaarden nu gelden, die welke huidig op internet staan, of tegen voorwaarden geldend op datum van afsluiten.
Tot nu toe nog geen reactie gehad van SNS.

De procedure is totaal onduidlijk voor de klant en naar ik vrees ook voor de medewerkers.
Bij deze bank mag je onderhand wel jurist zijn om het te snappen.

Begin februari loopt er weer een deposito af, een hele flinke.
Tot op vandaag nog geen verlengingsaanbod gehad.Het wordt nu wel kort dag.
Bij de vorige had ik 17 dagen voor afloop verlengingsbrief ontvangen.

Ik denk dat ik deze niet meer verleng, redenen- te onduidelijke procedures en voorwaarden die op elk moment kunnen wijzigen.
In het verleden altijd wel leuk gebankiert bij SNS, zowel zakelijk, alsook prive.
Bij het kantoor kon je altijd terecht, het verliep altijd goed, ook deposito's.
Maar de kantoren verdwijnen in een rap tempo en via internet en klantenservice werkt het nog voor geen meter vnl. bij de deposito's.

TIP-- mocht bij iemand toch zijn keuze deposito ongewild verlengd zijn, moet die toch maar gebruik maken, van de huidig geplubliceerde voorwaarden, welke m.i. voor alle lopende keuze deposito's gelden.
Hierin wordt als enige mogelijkheid, om aan te geven dat je deposito niet wil verlengen, aangegeven; De Rekeninghouder kan dit kenbaar maken via de daarvoor door de Bank gefaciliteerde functionaliteit binnen de beveiligde en persoonlijke SNS Bank internetomgeving.
Deze gefaciliteerde functionaliteit is m.i. nog niet voorhanden, ik kan deze functionaliteit nergens vinden.
Kortom de bank is hierbij in gebreke.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2009 4:37 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik heb bijna twee jaar een SNS prive rekening gehad (moest ik verplicht openen vanwege een bepaald beleggings-'garantie'-fonds, waar ik inmiddels zwaar spijt van heb). Heb nooit passen gebruikt, omdat ik die al van een andere bank had. Afgelopen zomer kwam men op het geweldige idee om kosten voor de rekening te gaan rekenenen (inclusief passen die ik nooit gehad heb). Helaas kon ik vanwege de genoemde fondsen niet van de prive rekening af (en overboeken naar Binck bleek ook niet mogelijk). Over koppelverkoop gesproken...
Mijn ontevredenheid was dus groot (tariefswijzigingen, klant-onvriendelijke 0900-nummers, slechte klantenservice, onhandige internet omgeving). Onlangs heb ik besloten om de fondsen te verkopen (zouden door een actie van SNS toch nooit meer de oorspronkelijke waarde bereiken en dus gegarandeerd nooit winst opleveren) en de hele SNS handel op te heffen. Enige positieve was dat na het verzenden van het formulier het overgebleven saldo binnen enkele dagen op mijn giro stond. Al met al heeft het hele SNS avontuur me flink geld gekost, maar ik ben blij dat ik van die hele SNS af ben...
Ik ben al jaren klant van ASN, maar merk dat ook daar de 'SNS-invloeden' steeds groter worden (was voor mij ook een reden om géén ASN betaalrekening te nemen, alhoewel ik groot voorstander van duurzaam bankieren ben)...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2009 4:48 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
jha schreef:
Helaas kon ik vanwege de genoemde fondsen niet van de prive rekening af

Bij mij waren er ook fondsen gekoppeld aan de prive rekening. Ik heb toen een effectenrekening laten openen en de fondsen daaraan gekoppeld. De effectenrekening is wel gratis.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Geld in gijzeling?
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 12:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
De SNS-bank is bij mij weer goed bezig...

Ik heb vanuit het verleden (van voordat ik op www.spaarinformatie.nl kwam en wist waar de echt goede rentes te halen waren ;)) een aantal spaarrekeningen lopen bij de SNS-bank, die allemaal gekoppeld zijn aan een tegenrekening bij de Rabobank. Inloggen ging altijd met een tincode in combinatie met het rekeningnummer van de oudste van deze rekeningen.

Gisteren kreeg ik per post echter bericht dat deze tincode gaat vervallen en dat ik een digicode aan moest maken. Dat heb ik vandaag gedaan. Inloggen met die digicode werkt prima en ik zie nu al mijn SNS-rekeningen direct in één overzicht, wat een verbetering is (wisselen van rekening was eerder nogal omslachtig). Er is echter ook een probleem: als ik nu kies voor 'Geld overmaken' kan ik als bestemming alleen kiezen voor mijn andere rekeningen bij de SNS-bank. Mijn Rabo-tegenrekening staat niet langer in deze lijst. Dat betekent dus dat ik momenteel via internetbankieren mijn geld niet meer van de SNS-bank af kan krijgen. Vervelend, vooral ook aangezien er komende zaterdag een deposito vrijvalt, waarvan ik het saldo toch wel graag op een andere bank wil kunnen zetten...

Ik heb de SNS-bank net in ieder geval al gemaild over dit probleem. Als ik vrijdag nog niets gehoord heb zal ik er ook maar eens een telefoontje aan wagen. Ik hoop in ieder geval dat dit snel opgelost is. Wordt vervolgd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Opgelost?
BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 11:26 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Inmiddels hebben ze bij de SNS-bank blijkbaar het een en ander aangepast (overigens zonder dat ik een reactie op mijn mail gehad heb. Ik zal vast niet de enige zijn geweest die dit probleem had ;)). Overboeken kan nu alleen nog maar naar mijn tegenrekening, waarbij de mogelijkheid om tussen de SNS-rekeningen onderling over te boeken helemaal is verdwenen. Dat laatste vind ik wel jammer, maar goed: ik kan mijn geld nu in ieder geval wel weer van de SNS-bank afboeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 8:51 pm 

Geregistreerd: di 14 jul 2009 8:45 pm
Berichten: 2
Ik heb iets soortgelijks. Twee keer kopie bankafschrift en paspoort opgestuurd, rekening is geopend op internet, en een transactie wordt geweigerd omdat nog geen kopie van identiteitsbewijs is ontvangen. Terwijl ik daar al twee keer over gebeld heb, (één keer tien minuten in de wacht) en het steeds opgelost zou worden. Nu vragen ze doodleuk weer of ik een kopie van een identiteitsbewijs wil opsturen. Op mijn vraag of ik een naam kan krijgen naar wie ik het persoonlijk kan richten, zodat ik later kan controleren of het is aangekomen, gaan ze gewoon niet in.
En ze spellen je naam (bewust) verkeerd in een e-mail, al met al vertrouw ik het helemaal niet.
En je wordt er ook woest van als je steeds de papieren opstuurt en zij steeds zeggen dat ze het niet hebben ontvangen. :evil:
En inderdaad, waarom kunnen ze dan wel de rekening openen als ze de papieren niet hebben ontvangen? Héél vreemd.
Als ik niet gauw een naam met telefoonnummer krijg zodat ik kan controleren of mijn post is aangekomen, ga ik gauw een andere bank nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 9:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Ik zou onmiddellijk stoppen met die SNS bank en direct een andere bank nemen en duidelijk aangeven waarom ik vertrek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 10:05 am 

Geregistreerd: di 14 jul 2009 8:45 pm
Berichten: 2
Ik begin nu te begrijpen hoe het zit, ze hebben de rente verlaagd van 4,5 naar 3,75 zonder dat ze dat hebben doorgegeven trouwens, want ik wist het niet, en willen voorkomen dat iedereen zijn geld van zijn rekening af haalt. Daarmee snijden ze zichzelf in de vingers, want ook de mensen die een klein bedrag willen opnemen, lukt dat niet. En die worden boos. Ze zijn telefonisch ook niet meer te bereiken. Als je 'internetbankieren' zegt tegen de telefonische automatische opnemer, komt meteen een pieppieppieptoon. Zeg je 'sparen', dan zijn er nog wachtenden voor u maar hoe lang dat gaat duren is niet bekend (en probeer het ook maar niet).
Ik ga aangetekend een brief sturen dat ik mijn rekening wil opheffen. Hopelijk lukt dat.

Het is wel erg dat de bonusjongens en - meisjes op deze manier hun bonusje willen binnenhalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 4:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 8:59 pm
Berichten: 78
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat er een scheur zat in m'n bankpas (uiteraard over de magneetstreep heen)
Afijn, dat moet toch geen probleem zijn om even een nieuwe aan te vragen 8)

Nou, dat kan inderdaad ..................... kosten € 6 :evil:

Ik denk bij mezelf .. even het lokale SNS kantoor bellen. Welnu dat kan dus niet meer. Je krijg een algemeen 0900 nummer
Citaat:
"om meer klanten langer te woord te kunnen staan"
.
2 keer gebeld en door een menu heengeworsteld en ik zou verbonden worden met één van de medewerkers. Jullie raden het al natuurlijk ..... in gesprek toon
Toch nog maar een keer geprobeerd en een compleet ander menu voorgeschoteld gekregen
Al onze medewerkers zijn in gesprek en bla bla bla .. verwachtte wachttijd meer dan 4 minuten. Dat klopte dan ook. :shock:

Ik snap ondertussen niets meer van deze bank
Willen ze nog wel klanten houden/hebben?

Een vervangend bankpasje voor € 6, nou in nog geen 6 jaar. Ik betaal toch niet voor niets € 1,95 per maand voor .................. ja, waarvoor eigenlijk?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 4:53 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hoe oud is die pas?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO