Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 7:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 mei 2008 1:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Hai,

Ik heb vandaag geprobeerd om geld op te nemen van mijn SNS Maxisparen rekening (na zo'n 2 jaar sparen), en het te laten overboeken naar de tegenrekening. Het geld op de rekening is steeds afkomstig van dezelfde rekening, via een automatische incasso (dit is zo'n "stort-elke-maand-250 EURO" rekening). Indertijd heb ik naar mijn weten alle formaliteiten geregeld, inclusief kopie identiteitsbewijs en zo. Nou weigert de SNS bank het geld over te boeken met als reden dat ze geen kopie van een bankafschrift van mijn tegenrekening hebben. Argumenten dat het wel een beetje laat is om daar na 2 jaar mee aan te komen zeiken, dat het gehele bedrag afkomstig van dezelfde rekening als waar het naar toe moet, en dat andere banken een 1e storting van de tegenrekening als voldoende beschouwen helpen niet.

Prutsers. Die zijn mij dus kwijt als klant. Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen met de SNS?

Rene


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 mei 2008 1:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
reneva schreef:
Hai,

Ik heb vandaag geprobeerd om geld op te nemen van mijn SNS Maxisparen rekening (na zo'n 2 jaar sparen), en het te laten overboeken naar de tegenrekening. Het geld op de rekening is steeds afkomstig van dezelfde rekening, via een automatische incasso (dit is zo'n "stort-elke-maand-250 EURO" rekening). Indertijd heb ik naar mijn weten alle formaliteiten geregeld, inclusief kopie identiteitsbewijs en zo. Nou weigert de SNS bank het geld over te boeken met als reden dat ze geen kopie van een bankafschrift van mijn tegenrekening hebben. Argumenten dat het wel een beetje laat is om daar na 2 jaar mee aan te komen zeiken, dat het gehele bedrag afkomstig van dezelfde rekening als waar het naar toe moet, en dat andere banken een 1e storting van de tegenrekening als voldoende beschouwen helpen niet.

Prutsers. Die zijn mij dus kwijt als klant. Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen met de SNS?

Rene


Als je geen terrorist bent: aangifte van diefstal doen. :lol:
Ze zijn helemaal de weg kwijt.
Trouwens tegenwoordig hetzelfde neurotische gedoe bij ASN (Dochter van SNS).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 mei 2008 7:20 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Aangifte van diefstal zal juridisch geen haalbare kaart zijn, Paul, helaas...! (maar je zou ze wel kunnen aanspreken op de extra kosten die je maakt en een eventueel verlies door renteverschil)

Reneva: Hoe ga je het nu oplossen?

Heb overigens zelf ook een paar jaar geleden afscheid genomen van SNS nadat ze ' vergeten ' waren een kwartaalbonus uit te betalen. Toen ik verhaal ging halen kreeg ik het alsnog uitbetaald, met de opmerking dat ze dat alleen deden als hun klanten protest aantekenden....!
Ook bij het afscheid hield SNS onnodig het geld bijna een week ' in de lucht '.
Nee, mijn ervaringen zijn niet positief.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 mei 2008 11:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Aangifte van diefstal zal juridisch geen haalbare kaart zijn, Paul, helaas...! (maar je zou ze wel kunnen aanspreken op de extra kosten die je maakt en een eventueel verlies door renteverschil)


Er stond een lachebekje achter hoor. :lol:

Het verhaal van Rene begrijp ik niet helemaal.
Bij mij gaat het altijd prima, eerst een rekening zelf plunderen en daarna pas de opheffing kenbaar maken.
Misschien kan Rene iets duidelijker zijn over de wijze/volgorde waarop hij het één en ander wilde overboeken of regelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 8:48 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Paul209 schreef:
Er stond een lachebekje achter hoor. :lol:
Ja, ik snap heel goed dat je het gekscherend bedoelde, Paul, maar in de kern heb je voor mij wel gelijk. Ik vind het gevoelsmatige verschil met bestolen worden minimaal (per slot van rekening frustreert de bank ten eigen bate jouw eigendomsrecht) maar uiteraard ligt het juridisch anders. Dat gold mijn voorbeeld van het stiekum niet uit eigen beweging toekennen van de bonus ook. Even niet opletten....en het kost je onterecht geld.
Vandaar mijn...helaas..!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 9:51 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Paul209 schreef:
Het verhaal van Rene begrijp ik niet helemaal.
Bij mij gaat het altijd prima, eerst een rekening zelf plunderen en daarna pas de opheffing kenbaar maken.
Misschien kan Rene iets duidelijker zijn over de wijze/volgorde waarop hij het één en ander wilde overboeken of regelen.


Tuurlijk, dat doe ik ook op dezelfde manier. Maar ik kan niet eens geld opnemen van die rekening. De rekening is geblokkeerd voor opname. De SNS juf aan de telefoon beweert dat de rekening formeel nooit geopend is omdat ze nog geen kopie van het bankafschrift hebben. Op mijn vraag hoe het dan kan dat er wel geld op gestort kan worden, er rente wordt bijgeschreven en internettoegang gewoon werkt voor een niet-geopende rekening werd het eerst even stil en kwam toen de dooddoener "Ja maar meneer dit zijn gewoon de regels"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 10:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Jammer dat jullie zulke vervelende ervaringen met SNS hebben gehad. Mij is dit tot nu toe gelukkig bespaard gebleven. Wel trap ik af en toe in hun valuteringsregels. Denk je dat er geld op je rekening staat, boek je dit door naar je spaarrekeningen en krijg je achteraf debetrente in rekening gebracht. Behalve bij SNS is me dat dit jaar ook al bij AbnAmro en Robeco gebeurd. Kost me elke keer weer een aantal euro's. Stom van me, maar wel te begrijpen, want bij andere banken zoals Postbank en Rabobank ben ik dit helemaal niet gewend.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 10:36 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Blikoortje schreef:
Reneva: Hoe ga je het nu oplossen? (zie: 15 mei)

Uit je laatste reactie kan ik nog niet opmaken wat je voor actie onderneemt, Reneva. Misschien wil je er iets over kwijt?

Doboy schreef:
Wel trap ik af en toe in hun valuteringsregels. Denk je dat er geld op je rekening staat, boek je dit door naar je spaarrekeningen en krijg je achteraf debetrente in rekening gebracht. Behalve bij SNS is me dat dit jaar ook al bij AbnAmro en Robeco gebeurd. ........., maar wel te begrijpen, want bij andere banken zoals Postbank en Rabobank ben ik dit helemaal niet gewend.

Doboy, als ik jouw tekst goed lees, heb je bij al deze banken een betaalrekening, van waar je geld doorboekt naar je spaarrekening. Als dat juist is, ongaat me daar de logica van, ook met het oog op het kostenaspect. Eén (goeie) is toch ook prima en vandaar naar je spaarrekeningen boeken zonder valutering...??? (Alleen als de bank eist dat je er pas een spaarrekening kunt hebben als je ook een betaalrekening aanhoudt kan het lastig maken)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 11:50 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Doboy, als ik jouw tekst goed lees, heb je bij al deze banken een betaalrekening, van waar je geld doorboekt naar je spaarrekening. Als dat juist is, ongaat me daar de logica van, ook met het oog op het kostenaspect. Eén (goeie) is toch ook prima en vandaar naar je spaarrekeningen boeken zonder valutering...???


SNS boekt zonder verschil in valuta- of rentedatum tussen een SNS-betaalrekening en een SNS-spaarrekening.

Waarschijnlijk struikelt Doboy over inkomend geld op z'n betaalrekening.
Inkomende bedragen (van derden) zijn namelijk pas 1 dag later rentedragend.
Iets wat binnenkort voorbij zou moeten zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 12:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Blikoortje schreef:
Reneva: Hoe ga je het nu oplossen? (zie: 15 mei)

Uit je laatste reactie kan ik nog niet opmaken wat je voor actie onderneemt, Reneva. Misschien wil je er iets over kwijt?


Als ik een advies mag geven: geef die zeikerds een bankafschrift en blijf voortaan ver uit de buurt van deze bank.

Misschien nog een uitdaging voor de speurders onder ons:
Uitzoeken op welke (wettelijke) wijze een bank aan de identificatieplicht dient te voldoen.
M.i. schiet de SNS- en ASN Bank wel erg ver door met:
1) Handtekening(en) op aanvraagformulier.
2) Kopie legitimatiebewijs of -bewijzen.
3) 1e Overboeking vanaf de tegenrekening(en).
4) Kopie afschrift bankrekening tegenrekening(en).

Bij veel banken is namelijk 1 + 2 + 3 voldoende om een rekening te kunnen openen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 1:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Blikoortje schreef:
Doboy, als ik jouw tekst goed lees, heb je bij al deze banken een betaalrekening, van waar je geld doorboekt naar je spaarrekening. Als dat juist is, ongaat me daar de logica van, ook met het oog op het kostenaspect. Eén (goeie) is toch ook prima en vandaar naar je spaarrekeningen boeken zonder valutering...??? (Alleen als de bank eist dat je er pas een spaarrekening kunt hebben als je ook een betaalrekening aanhoudt kan het lastig maken)

Vaak krijg je er een betaalrekening ( al dan niet verplcht) bij als je bij een bank een effecten- of spaarrekening opent. Tot nu toe is dit gratis dus heb ik er geen bezwaar tegen. Ik betaal alleen bij de Postbank een jaarlijkse bijdrage. Geld van de betreffende rekeningen kan ik alleen naar de betaalrekening doorboeken en vandaar naar de spaarrekening van een andere bank.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 1:30 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Paul209 schreef:
Waarschijnlijk struikelt Doboy over inkomend geld op z'n betaalrekening.
Inkomende bedragen (van derden) zijn namelijk pas 1 dag later rentedragend.

Correct. Ook hebben ze bij de SNS de neiging om vrijkomende rente eerder te boeken dan de vervaldatum. Als je daar geen erg in hebt boek je het te vroeg door naar een spaarrekening met alle gevolgen vandien.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 3:43 pm 

Geregistreerd: wo 12 maart 2008 9:21 pm
Berichten: 3
Ik heb precies hetzelfde gehad met de SNS.

Ook ik heb bij de aanmelding een kopie van mijn paspoort gedaan, echter begonnen ze op het moment dat ik geld wilde opnemen via internet te zeuren over die legitimatie, en of ik even naar de lokale SNS wilde gaan om me opnieuw te legitimeren :x

Bij het aanmaken van de rekening hebben ze kennelijk mijn kopie wel gevonden maar nu niet meer???

Ik vond dit zo klantonvriendelijk dat ik de rekening ook opgezegd heb.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 8:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Paul209 schreef:
Blikoortje schreef:
Blikoortje schreef:
Reneva: Hoe ga je het nu oplossen? (zie: 15 mei)

Uit je laatste reactie kan ik nog niet opmaken wat je voor actie onderneemt, Reneva. Misschien wil je er iets over kwijt?


Als ik een advies mag geven: geef die zeikerds een bankafschrift en blijf voortaan ver uit de buurt van deze bank.


Dat is inderdaad wat ik ga doen. Ik denk niet dat er veel anders op zit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 12:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jorisdp schreef:
Ik heb precies hetzelfde gehad met de SNS.

Ook ik heb bij de aanmelding een kopie van mijn paspoort gedaan, echter begonnen ze op het moment dat ik geld wilde opnemen via internet te zeuren over die legitimatie, en of ik even naar de lokale SNS wilde gaan om me opnieuw te legitimeren :x

Bij het aanmaken van de rekening hebben ze kennelijk mijn kopie wel gevonden maar nu niet meer???

Ik vond dit zo klantonvriendelijk dat ik de rekening ook opgezegd heb.


Ik heb sterk het idee dat SNS/ASN hun (achteraf) zelfbedachte nieuwe spelregels iedereen maar door de strot aan het duwen zijn.
Dan is dat op z'n minst zeer onfris te noemen.

Ooit kreeg ik nadat de rekening al een hele tijd liep (ik meen) van de Garantibank ook een "dringend" verzoek alsnog extra idendificatiegegevens te overleggen.
Zoniet, zou men de rekening opheffen.
Dus ..... zoniet.
Nooit een bericht van opheffing gehad hoor.
Blaffende honden bijten niet. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO