Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2008 11:01 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Ter info, ik zag zojuist dat de maximale inleg van SNS Maxi sparen is verhoogd naar eur. 500,00 , misschien interessant om het maandelijks bedrag te laten verhogen tot dat bedrag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2008 9:04 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Bedankt voor de tip. Ik zag dit inderdaad ook ergens op een forum, maar waarom horen we dit niet van SNS zelf?

Of heb ik iets gemist, en heeft SNS het *wel* zelf al doorgegeven aan ons klanten?

Nogmaals dank voor de tip...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2008 10:28 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Als de rente op de rekening nu wezenlijk hoger zou zijn dan bij TEB. AK, ATB en dergelijke dan zou het echt interessant zijn. Als Maxi spaarder heb je geen enkele garantie dat de rente daar later daalt of eerder stijgt dan bij andere banken, dus voor mij is alleen echt lonend wanneer ik niet voldoende banken ken om mijn spaargeld over te verdelen (a 20000 per bank). Momenteel zijn er voor mij (helaas) nog genoeg banken.

De SNS bank zegt dat zij zich deze "hoge" rente kunnen veroorloven omdat ze weinig kosten er aan hebben. Een brief aan elke spaarder over het nieuwe maximum bedrag is daarentegen weer een extra kostenpost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2008 1:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Waaruit blijkt dat?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2008 1:43 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Geldt zowel voor nieuwe als bestaande klanten, om het bedrag te wijzigen kan men via de website van SNS het wijzigingsformulier downloaden, invullen, ondertekenen en per post naar SNS Bank sturen.

En dan zou het binnen 5 werkdagen verwerkt moeten zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 9:46 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Ik kreeg gisteren onderstaande mail:
Citaat:
... U heeft een SNS Maxispaarrekening. Hierop ontvangt u een hoge rente en een hoog rendement. Maar vanaf nu kunt u nog meer uit SNS Maxisparen halen.

Maximale inleg verhoogd naar € 500
Tot nu toe kon u maximaal € 250 euro per maand sparen. Op verzoek van vele SNS Maxispaarders hebben wij dit bedrag verhoogd naar € 500. Zo krijgt u die aantrekkelijke rente van 4,25%* over een nog groter bedrag. En haalt u nog meer rendement uit SNS Maxisparen. ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 6:06 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Kennelijk heeft ook de SNS-bank momenteel de behoefte om wat extra geld aan te trekken en hebben ze daar een iets hoger tarief voor over. Ik hecht weinig geloof aan hun argument dat ze het op verzoek van hun spaarders doen; dan zou dochteronderneming ASN, die dit product al veel langer voert dan de SNS, waarschijnlijk een gelijke aanpassing hebben gedaan, maar wie weet, volgt die ook.
Deze manier van spaarders binden (verplicht inleggen) waarborgt de bank wel een maandelijks constante stroom liquide middelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 7:09 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
Blikoortje schreef:
...... Ik hecht weinig geloof aan hun argument dat ze het op verzoek van hun spaarders doen; dan zou dochteronderneming ASN, die dit product al veel langer voert dan de SNS, waarschijnlijk een gelijke aanpassing hebben gedaan, maar wie weet, volgt die ook.
Deze manier van spaarders binden (verplicht inleggen) waarborgt de bank wel een maandelijks constante stroom liquide middelen.


Het zou natuurlijk ook een combinatie van die 2 kunnen zijn. Er zouden dan inderdaad verzoeken van spaarders geweest kunnen zijn, om wat meer te mogen storten, EN dat de bank het juist nu ook wel handig vindt, om een wat meer constante stroom aan spaargeld te ontvangen. Nu zijn er 2 voordelen: de klanten worden serieus genomen, en de bank krijgt meer (constant) geld binnen.

Overigens verbaast het mij enigszins, dat mensen zo graag op die rekening willen storten, terwijl je bij andere banken, zonder al die minimum-, maximum- en verplichte stortingen, een hogere rente krijgt (o.a. AT, Credit Europe en Economy Bank). De enige reden zou kunnen zijn, dat er spaarders zijn, die denken dat de rente-tarieven daar opeens zullen dalen en dan spijt hebben het geld niet langzaam bij SNS, ASN etc. te hebben opgebouwd, in de veronderstelling dat die 4,25% langer stand houdt. Hoe zien jullie dat?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 7:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Procent schreef:
De enige reden zou kunnen zijn, dat er spaarders zijn, die denken dat de rente-tarieven daar opeens zullen dalen en dan spijt hebben het geld niet langzaam bij SNS, ASN etc. te hebben opgebouwd, in de veronderstelling dat die 4,25% langer stand houdt. Hoe zien jullie dat?


Ik heb ook ooit stuk of 5 van die dingen gehad. In het begin hadden ze de hoogste rente, maar die is intussen achterhaald. Ik heb zelf wel eens gedreigd met opstappen als de rente niet omhoog zou gaan, en dat ik natuurlijk niet terug zou komen om weer vanaf 0 opnieuw te beginnen. Maar het antwoord was voorspelbaar negatief, dus zijn ze me nu allemaal kwijt. Ik denk gewoon dat ze vertrouwen op de slapende spaarder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 7:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Vanmiddag sprak ik nog iemand van de ING Bank.
Deze gaf aan dat het voor banken op dit moment moeilijker is om geld aan te trekken dan om het 'uit te zetten'.

Alles ten gevolge van de kredietcrisis.

Fortis zou zelfs in het 4e kwartaal gestopt zijn met het uitbrengen van offertes voor financieringen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 10:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Procent schreef:
De enige reden zou kunnen zijn, dat er spaarders zijn, die denken dat de rente-tarieven daar opeens zullen dalen en dan spijt hebben het geld niet langzaam bij SNS, ASN etc. te hebben opgebouwd, in de veronderstelling dat die 4,25% langer stand houdt. Hoe zien jullie dat?

Ik zal het maar eerlijk bekennen, ik ben een van die spaarders.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 11:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Doboy schreef:
Procent schreef:
De enige reden zou kunnen zijn, dat er spaarders zijn, die denken dat de rente-tarieven daar opeens zullen dalen en dan spijt hebben het geld niet langzaam bij SNS, ASN etc. te hebben opgebouwd, in de veronderstelling dat die 4,25% langer stand houdt. Hoe zien jullie dat?

Ik zal het maar eerlijk bekennen, ik ben een van die spaarders.


Aha, heeft de muziekkeuze van DJ Doboy je hersens aangetast? :lol: :lol:
(Grapje hoor.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 12:30 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Zou best kunnen, ik 'zweef' de hele dag. :D

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 10:15 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Procent schreef:
... de klanten worden serieus genomen ...
Dat gebeurt al jaren, alleen is de klemtoon anders. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 1:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
obligataire schreef:
Vanmiddag sprak ik nog iemand van de ING Bank.
Deze gaf aan dat het voor banken op dit moment moeilijker is om geld aan te trekken dan om het 'uit te zetten'.


Ik sprak gister iemand die wou meer dan een ton bij ING stallen tegen een aantrekkelijke rente, en die werd afgepoeierd. Het boeit ze niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO