Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 10:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 8:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ergens las ik dat iemand een aanbieding had gekregen van SNS bank om zijn deposito te verlengen met 12 maanden. Hij kreeg een rente van 5,1%.

Nou loopt mijn deposito in oktober af en ik heb het deposito vorig jaar genomen vanwege de rente (4,5%) maar ook omdat in de voorwaarden staat dat het bedrag na de looptijd automatisch naar de tegenrekening gaat.

Vandaag dus de brief gekregen en ook een aanbod van 5,1%. Ik had hem al bijna weggegooid maar tocht nog even gelezen. Wat blijkt??

"Horen wij niets van U, dan verlengen wij het Keuzedeposito tegen de rente van dat moment. Heeft U nog vragen kunt U bellen....".

Wat een ontzettend klantontvriendelijke zooi! Nou moet ik dus toch weer reageren anders zetten ze het weer vast, tegen hun eigen voorwaarden in!

Gelukkig zit er een antwoordenvelop bij dus ik zal ze een briefje sturen. Ik heb ook hele negatieve ervaringen met hun spaarmix gehad dus ik zal blij zijn als ik van deze bank ben verlost. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 8:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2223
Na een week even een mailtje sturen of ze je brief hebben ontvangen. Bij Reaal had ik binnen een kwartier een reactie.

N.B. In hun voorwaarden ( art 2.10) stond (5-9-2007) dat het deposito automatisch wordt verlengd. Uit het aanvraagformulier zou je echter iets anders hebben kunnen opmaken. Ik heb hier vorig jaar naar geinformeerd en mij is toen verteld dat je voor de afloop van het deposito de door jou en mij gewraakte brief zou krijgen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 9:07 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Bedankt voor de tip. Ik zal ze volgende week mailen. Waar het mij om gaat is het volgende: Ik weet er zijn banken die automatisch verlengen. Bij sommigen kun je bij het openen kenbaar maken wat je wilt. Als je de klant de optie geeft om niet te verlengen, kom dan niet na de looptijd met een schrijven dat de klant WEER moet reageren omdat anders TOCH verlengd wordt. Dat is klantonvriendelijk. Maar ja, heb je dan iemand die niet reageerd, heb je hem toch weer voor een (te) lage rente binnen. BOEVEN! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: sns opheffen deposito
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 3:10 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
Ik had vorig jaar duidelijk afgesproken, dat het deposito niet verlengd zou worden. Dit heeft een bankmedewerker ook genoteerd.
Bij navraag vandaag, bleek dat het op automatisch verlengen stond!

Dat is dus niet goed gegaan, waarna ik het dichtsbijzijnde filiaal opzocht.
18 mensen in de rij, en één medewerker.........
Met een uitdraai van opheffing als bewijs in mijn zak, is het geregeld.

Dit was een vervelend einde, van een tot nu toe prettige relatie bij deze bank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 3:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
En of het een vergissing was, of opzet, daar kom je natuurlijk nooit meer achter :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 7:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
@tina: en daar kwam je achter, voor- of nadat deze afliep ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 7:34 am 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
Dit deposito loopt pas over 2 weken af, maar even controleren
of het bedrag ook vrij komt is dus wel zo verstandig.
Zorg dat je dat ook zwart op wit hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 9:18 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Na alle verwarring het volgende:
De SNS bank melde mij, wanneer de looptijd bijna verstrijkt dan ontvangt u van ons bericht met een nieuwe aanbieding. Op dat moment kunt u kiezen om het bedrag te laten storten op uw tegenrekening of opnieuw vast te zetten. Indien u voor het laatstgenoemde kiest dan wordt het bedrag vastgezet tegen de dan geldende rente.
Zodra u het desbetreffende bericht heeft ontvangen,kunt u de bijgevoegde coupon gebruiken om door te geven wat u met de deposito wilt gaan doen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: opheffen deposito
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 1:34 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
zo hoort het.
Waarschijnlijk toch teveel klachten gekregen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 1:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Op de antwoordcoupon staat alleen: Ja ik wil....tegen 5,1% voortzetten. Er zijn geen andere opties die aangegeven kunnen worden zoals bijv. niet verlengen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 2:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2223
O, dat is idd niet zo netjes. Dat hadden ze bij Reaal wel gedaan.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 3:39 pm 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:03 pm
Berichten: 4
[quote="Thijs"]Ergens las ik dat iemand een aanbieding had gekregen van SNS bank om zijn deposito te verlengen met 12 maanden. Hij kreeg een rente van 5,1%.

Ook ik ontving het voorstel voor verlenging tegen 5,!%. Ben hierop ingegaan. Nu heb ik een afschrift ontvangen met de rente bijboeking.
Na de vraag hierover bij het kantoor in Alkmaar neergelegd te hebben zei men dat de rekeninghouder bij verlenging akkoord zou gaan met bijschrijving van de rente, dit ipv storting op de tegenrekening.
Dit is nergens afgesproken en ook in strijd met aanvraagform, art. 2.9 en art. 2.12.
Ik heb gevraagd de rente over te maken naar mijn tegenrekening, uiteraard vermeerderd met de rente over de dagen dat het rentebedrag
nog niet is uitgekeerd. Nu maar even wachten op reactie. Hopenlijk leest de SNS mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 6:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik heb vandaag een mail gehad van SNS dat mijn deposito NIET verlengd wordt (had ik ook om gevraagd). Die zien mij dus nooit meer terug!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 9:18 am 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:03 pm
Berichten: 4
Thijs schreef:
Ik heb vandaag een mail gehad van SNS dat mijn deposito NIET verlengd wordt (had ik ook om gevraagd). Die zien mij dus nooit meer terug!


Nog even mijn reactie op mijn actie.
SNS belde snel terug, stortte de zelfde dag nog de rente (ook ontvangen) en heeft het systeem aangepast zodat de rente niet meer aut. wordt bijgeboekt op de hoofdsom. Zelfs de gemiste rente over ~ 1 week wordt vergoed!
Wellicht hebben de verschillende kantoren qua klantvriendelijkheid een verschillende insteek!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 8:32 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
ik kreeg van de week ook een briefje waarbij de keuze om het te laten terugstorten NIET vermeld stond. Heel irritant.

Ik wil maandag nog wel even bellen wat de rente is van de Geldmarktdeposito, want die hebben ze tenslotte ook ergens, verstopt in hun systeem.
Vorig jaar was die erg hoog op dat moment (4,28% toen ik tegen 4,5% afsloot) dus misschien is die wel aantrekkelijk. Als ik me goed herinner wordt die telkens voor een maand afgesloten/automatisch verlengd.

Misschien wil iemand hier ook er een belletje aan wagen? Kunnen we percentages vergelijken

Ik weet nog niet wat ik anders met het bedrag wil/kan doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO