Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 28 apr 2025 9:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 11:30 am 

dank voor de reacties. Voor de duidelijkheid ik heb geen rekening bij SNS en wil dus zeker geen SNS keuzesparen beste paul209. Andere banken bieden hogere rentes op spaarrekeningen. Ik heb niet één week van te voren opgezegd maar 2 maanden. De handtekening van die brief willen ze na afloop deposito verifieren op een kantoor!! (begin deze week gedaan) Maw. jij bent mijn buurman en leent geld aan mij en na 2 jaar moet jij bewijzen dat je mijn buurman bent anders krijg je het geld niet terug van mij. Dit is SNS deposito in een notedop. Jammer dat niemand weet of zij wettelijk verplicht zijn mijn geld op einddatum terug te storten als ik aan gewenste eisen (2 mnd terug opgezegd) heb voldaan. Dat was mijn vraag. Want dan kan ik ze aanklagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 12:13 pm 
Vijfje

rentebeest schreef:
Want dan kan ik ze aanklagen.

Schat dan eerst je schadebedrag maar eens in.
Maar goed, principes mogen soms tijd en geld kosten.
Principes hebben kost toch meestal geld. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2009 10:16 am 
Dubbeltje

Mijn SNS deposito is 2 dagen geleden afgelopen. Rente heb ik op mijn tegenrekening ontvangen. Hoofdbedrag echter niet. Ik heb ruim tevoren duidelijk aangegeven (telefonisch en schriftelijk) dat ik rente+hoofdsom op vervaldatum naar tegenrekening overgeboekt wilde hebben.
Bij telefonisch kontakt zeggen ze dat er iets mis is met de identificatie :shock: en dat ze het gaan uitzoeken.
Blijkbaar kunnen ze rente wel uitkeren met identificatie-problemen?

Ik heb wel aangegeven dat ik de rente van de dagen dat ik op mijn geld moet wachten vergoed wil hebben.
Nu maar weer afwachten :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 3:38 pm 
Dubbeltje

2 weken na aflopen van mijn deposito heeft de SNS bank mijn hoofdsom eindelijk teruggestort naar mijn tegenrekening.
Dit na meerdere telefoontjes en bezoek aan dichtstbijzijnde filiaal.
Woensdag in t SNS filiaal Eindhoven geweest, alles geregeld, geld toch pas maadag daarop ontvangen (5 dagen later!)
Ze gaan nu bekijken of ze, op mijn verzoek, voor de 2 weken een vergoeding kunnen geven voor de misgelopen rente. :cry:

wordt vervolgd

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 7:47 pm 
Knaak

Mijn deposito werd wegens wijziging van de voorwaarden niet verlengd maar automatisch door SNS omgezet in een keuzespaarrekening met hetzelfde rekeningnummer. Via Mijn SNS kun je dan zelf evt. terugboeken naar je tegenrekening. Alleen naar je tegenrekening. Je hebt dus twee opties: laten staan tegen 2,4% of terugboeken en wat beters uitzoeken. Eigenlijk een gewone internetspaarrekening dus. Waar dat enthousiaste woordje Keuze op slaat.....

Maar wat schetst mijn verbazing? Over de dag van omzetting, de eerste dag na afloop van de deposito, wordt géén rente berekend. Dat lijkt onbenullig één dag geen rente, maar bij een depositobedrag van 100 miljoen praat je toch algauw over meer dan 6500 euri.
(Bedragen dienen louter als voorbeeld!)

Nog iemand die dit onlangs heeft geconstateerd?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 10:10 pm 
Knaak

Paul209 schreef:
Principes hebben kost toch meestal geld. :wink:

Nee.

Als je principes hebt, heb je geen geld.

Hoe kunnen principes dan geld kosten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 9:50 am 
Daalder

Ik heb ook een slechte ervaring met de SNS bank gehad.
Na vele keren schriftelijk melding te hebben gemaakt, dat ik mijn deposito niet wil verlengen.
Dit vanwege het feit dat deze na de eind datum automatich voor de dan geldende rente weer voor die periode wordt vast gesteld. (en dat is (natuurlijk) altijd lager.
Kreeg ik eindelijk hierop reactie. :mrgreen:
En dan krijg je schriftelijk een coupon waarop je een keuze kunt maken wat je nu net NIET wil.
Dus de keuze: beeindigen en retour storten op je tegenrekening stond er niet bij.!!
Wel dat je de deposito wil verlengen.(rente??) voor 1 jaar 2 jaar 5 jaar of meer. :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 11:35 pm 
2 Kwartjes

Bij vrijval deposito, wordt op de dag van vrijval, de hoofdsom en rente op de gekoppelde rekening geboekt.
Bij nagenoeg alle banken staat op de dag van vrijval, vroeg in de ochtend het bedrag op de gekoppelde rekening bijgeschreven.
Bij SNS wordt het pas laat in de avond op gekoppelde rekening bijgeschreven.
Dat is een dag verloren.
Wil je het vervolgens naar een andere bank overboeken duurt het bij SNS nogmaals 1dag langer dan bij andere banken.
Totaal 2 dagen trager dan bij meeste andere banken.
SNS blijft constant traag bij afloop deposito's en uitgaande betalingen, dit ten koste van de klant en in het voordeel van de bank.
Dat zal wel bij het maatschappelijk ondernemen van de SNS / Reaal horen.

@BillGates; bij mij is over die ene dag dat het valutair op keuzesparen heeft gestaan ook geen rente vergoed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 11:23 am 
Knaak

@Intrest.
Ik heb hierover contact gehad met klantenservice. Zij adviseerden een officiele klacht in te dienen. Dat heeft resultaat gehad. Men gaat akkoord met het alsnog vergoeden van de gemiste rente. Ondanks dat ze me een zeurpiet vinden... :D

Misschien kun je ook een klachtenformulier invullen.
https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... ulier.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]