Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 3:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 8:42 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
SNS is niet bepaald klantvriendelijk. Geef op de brief inzake eventuele verlenging ook de mogelijkheid aan om het deposito op te heffen.

Ik heb op dat briefje de zinsnede inzake de verlenging doorgehaald en handmatig erbij geschreven of men het deposito per einddatum op wilde heffen. Verzonden met bijgevoegde antwoordenveloppe.

Opheffing is inmiddels gebeurt, saldo moet nog geboekt worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 7:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik ben vandaag telefonisch benaderd door SNS i.v.m. het aflopen van mijn deposito per 6 oktober a.s. De "adviseur" had nog nooit gehoord van NIBC. Voor verlenging met 1 jaar kon hij wel iets doen met de rente zeg maar tot 5,25%. Helaas voor SNS......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 2:57 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
ik heb geïnformeerd naar de geldmarkt deposito, en die was maar 4,86%.
Dus ik ga deels naar NIBC, deels wachten op nog betere.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 12:08 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Volgens mij heeft SNS voorwaarden keuzedeposito veranderd.
Nu;
3 SNS Keuzedeposito
3.3 De looptijd van het Overeenkomst bedraagt minimaal twaalf en maximaal 120 maanden,
waarna de Overeenkomst automatisch wordt verlengd voor dezelfde termijn.

3.4 De Overeenkomst wordt niet verlengd indien de Rekeninghouder dit uiterlijk 1 week vóór het einde van de overeengekomen looptijd aan de Bank kenbaar maakt.
De Inleg wordt dan overgeboekt naar de rekening SNS Keuzesparen.
De Rekeninghouder kan dit kenbaar maken via de daarvoor door de Bank gefaciliteerde functionaliteit binnen de beveiligde en persoonlijke SNS Bank internetomgeving.

8 Slotbepalingen
8.2 De Bank behoudt zich het recht voor deze Productvoorwaarden te allen tijde te wijzigen dan wel
aan te vullen of het product SNS Keuzedeposito op te heffen en SNS Keuzedeposito om te zetten naar een ander product.


In art. 3.4, stond vorig jaar toch een kortere termijn ??
Op mijn geheugen af, mis ik ook de bepalingen over doorloopdagen etc.

Als je het niet bij de bank kenbaar maakt, zit je er zo weer voor 1 of meerdere jaren aan vast.
standaard wordt bij SNS de opgebouwde rente op de deposito bijgeschreven.
Verder moet je maar afwachten of je bericht goed bij de bank aankomt en ook nog goed wordt geadministreerd.
Foutje bank, risico klant.

Bij de product omschrijving lees je hier niets over, je moet dit uit de kleine letertjes halen.

Bij art. 8 staan nog veel meer m.i. gevaarlijke bepalingen !!!

Bron; http://www.snsbank.nl/web/show/file?id= ... posito.pdf

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Laatst bijgewerkt door Intrest op zo 11 jan 2009 11:17 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 11:00 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Het SNS keuzedeposito kon je eerst ook afsluiten via SNS direct, dus zonder tegenrekening bij SNS zelf. De voorwaarden voor verlenging zijn dan trouwens hetzelfde. Zonder bericht van de klant wordt het deposito automatisch verlengd. Geef je aan dat je het niet verlengd wil hebben dan gaat je geld terug naar de tegenrekening vanaf waar het gekomen is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 11:56 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Volgens nieuwe voorwaarden, moet je nu uiterlijk 1 week van te voren opgeven, dat je niet wil verlengen.
Je moet maar afwachten welke rente er dan geldt.

Momemteel krijg je een verlengingsaanbod, met rente garantie.
In deze brief wordt niet gewezen op het feit, dat als je niets van je laat horen, het deposito volgens voorwaarden, dan verlengd wordt.
Ik heb nu zo'n verlengingsaanbod gehad, nog steeds 5,1%, maar wil het inlegbedrag verlagen.
Telefonisch geïnformeerd bij de bank hoe dit moest, antwoord kon dit op de antwoordkaart aangeven.

Ik had tijd geleden al opgegeven, dat mijn deposito's niet automatisch verlengd moesten worden,
stond toch mooi niet in hun administratie !!!

Ik begin te balen van die automatische verlenging, risico ten volle bij de klant !!

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 10:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
@Intrest
Een goede tip is dus om de opzegging altijd schriftelijk te doen en een kopie daarvan te bewaren in je archief. Knappe bank die dan nog durft te ontkennen dat er niet is opgezegd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 7:21 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Dan zul je hem ook aangetekend met terugmelding moeten versturen. Anders is ie "in de post kwijt geraakt zeker".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 2:29 am 

Geregistreerd: za 21 feb 2009 2:01 am
Berichten: 1
Omdat wij een huis hebben gekocht willen wij onze deposito daarvoor opheffen. 2 keer zijn wij daarvoor bij de bank geweest. De eerste keer zeiden zij dat het via internet geopend was en dat het via internet ook weer opgeheven moest worden. Nadat wij het formulier niet konden vinden de helpdesk gebeld, deze zeiden dat wij het niet via internet konden regelen en dat wij toch echt bij de bank moesten zijn. Nu zit er bij ons geen SNS bank in de stad dus dan reis je maar weer wat kilometers af om toch maar je geld vrij te maken. Maar bij de bank legde ze uit dat het om een "internet" rekening gaat van 10 cijfers en dat ze daar niets mee konden beginnen in hun computersysteem. We moesten op internet bij de SNS het formulier "Opheffen rekening" downloaden en uitprinten. (Gelukkig had ze er voor ons nog 1 in de la liggen) Uiteraard invullen en ondertekenen en een kopie van de koopakte (plus zelfs nog een kopie van het paspoort enbij gedaan) Vervolgens opsturen naar Arnhem. Zo gezegd zo gedaan.... Vandaag lag er een brief in de bus waarin stond "Uw handtekening komt niet overeen met uw legitimatiebewijs" (kijken kunnen ze daar ook niet eens) met het verzoek om alles opnieuw in te vullen plus alle bijlages aan hun op te sturen. @#$!!!! Ruim een week voorbij en nog geen cent dichterbij. En nu kan ik dat formulier op hun site ook niet eens vinden. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 3:28 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Als je alle papieren terug gekregen hebt:
Handtekening op een los velletje papier plaatsen, uitknippen en opplakken op het originele biljet.
Eventueel een kopietje van het geheel maken en die weer opsturen.

Of anders hier een nieuw formulier invullen:
https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... oggen.html
Citaat:
Heb je een digipas of digicode? Dan kun je je rekening opheffen met het formulier Rekening opheffen met digipas of digicode. Je hoeft dan minder gegevens in te vullen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009 9:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Mijn deposito van 2 jaar loopt in April af.

Ben ik 15 dagen voor het einde persoonlijk naar de bank gegaan om aan te geven dat ik het niet wilde verlengen. (Andere banken zijn gunstiger qua %). De medewerker registreerde dat in het systeem. (Ben vergeten een schriftelijke bevestiging te vragen).

Krijg ik vandaag (gedateerd 14 dagen voor einde, dus 1 dag na mijn bezoek) een antwoordcoupon toegestuurd met de volgende opties:
- Niet terug sturen: Dan wordt de deposito verlengd met wederom 2 jaren tegen het dan geldende %
- Omzetten naar een depo van 1 jaar tegen een speciaal trouwe klanten tarief van 4.1%, wat dus precies hetzelfde is wat iedereen krijgt.
- Omzetten naar een Plusspaarrekening.

De optie om terug te storten naar de tegenrekening staat er #%^&& niet bij.
De brief had natuurlijk niet verstuurd mogen worden omdat ik al aangegeven heb wat ik wil, maar ok, dat kan zich gekruist hebben. Al mag dat natuurlijk niet met on-line computersystemen eigenlijk niet gebeuren.

Overigens zei de betreffende medewerker dat je ook binnen 1 week na afloop nog kunt aangeven dat je niet wilt verlengen. Voor wat het waard is.

Ik wil mijn geld zsm na afloop hebben om het snel bij AT te storten, voordat daar de rentes verder dalen. Het gaat zo snel tegenwoordig. Iedere dag telt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:37 pm 

Geregistreerd: do 11 jun 2009 1:26 pm
Berichten: 2
Nieuwe truc van SNS- ik heb 2 maanden voortijdig mijn deposito opgezegd, kreeg ook de brief met omzetting en niet de keuze om het terug testorten maar nu nog gekker, het geld is niet teruggestort op einddatum SNS wil eerst handtekening verificatie van de opzeggingsbrief die ik gestuurd heb. Sturen ze die mededeling voor het aflopen van het deposito? Nee dus, mijn geld is al een week door hun gestolen zonder rente. Baliemedewerker kan het 'ook niet helpen', 'weet ook niet hoe het komt', is policy volgens mij, want mijn vrouw heeft er ook een die binnenkort afloopt en zelfde probleem. Vraag: weet iemand of de banken verplicht zijn om deposito's op de einddatum terug te storten en kun je verhaal halen over gemiste rente.
Voor iedereen oppasen met SNS, na 2 jaar is dit voor mij einde SNS.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 2:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Uit voorwaarden SNS Keuzedeposito Particulieren:
3.4 De Overeenkomst wordt niet verlengd indien de
Rekeninghouder dit uiterlijk 1 week vóór het einde van
de overeengekomen looptijd aan de Bank kenbaar
maakt. De Inleg wordt dan overgeboekt naar de
rekening SNS Keuzesparen. De Rekeninghouder kan dit
kenbaar maken via de daarvoor door de Bank
gefaciliteerde functionaliteit binnen de beveiligde en
persoonlijke SNS Bank internetomgeving.


Waarom heb je van deze mogelijkheid geen gebruik gemaakt?

In het kader van wat je nu overkomt is het volgende wel bijzonder:
5.3 Tegoeden op de rekening SNS Keuzesparen kunnen
dagelijks kosteloos worden overgeboekt naar de
Tegenrekening. Opdrachten tot overboeking ten laste
van de rekening SNS Keuzesparen kunnen uitsluitend
ten gunste van de Tegenrekening geschieden via
internet of telefoon middels de door de Bank
beschikbaar gestelde autorisatiemogelijkheid. Deze
opdrachten worden door de Bank beschouwd als
afkomstig van de Rekeninghouder. De Bank is niet
gehouden de juistheid van de in de opdracht vermelde
gegevens te verifiëren.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 3:54 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Het lijkt wel of SNS er (bewust?) alles aan doet om klanten kwijt te raken. Zie bijvoorbeeld ook het topic over de valutering bij vrijkomende deposito's en het sluiten van filialen / contant afstorten van geld. Het gaat niet om incidenten maar structurele klantonvriendelijke voorwaarden en non-oplossingen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Opheffen deposito
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 4:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@rentebeest.
Welke voorwaarden gelden zijn bij SNS afhankelijk van welke datum afgesloten en op welke manier afgesloten.
Standaard worden ze bij SNS automatisch verlengd.
Als je ze indertijd hebt afgesloten via het kantoor dan zijn andere voorwaarden van kracht, als dat je ze via internet hebt afgesloten.
Via internet afgesloten gelden voorwaarden 8.3561.00.0811
Bij kantoor afgesloten gelden voorwaarden 8.0183.00.0712 of 8.0183.00.0801
Absoluut totale verwarring bij SNS bank, zowel voor klant, als ook voor medewerkers.
Het heeft mij begin van dit jaar veel werk gekost.

Tip ga voor deposito van je vrouw meteen langs het kantoor (vooropgesteld dat ze deze niet via internet heeft afgesloten) en maak kenbaar dat je op einddatum niet wilt verlengen.
Medewerker kan het zo in het systeem wijzigen bij applicatie
Vraag om een schermafdruk als bewijs.
Door de huidige reorganisatie is het mogelijk dat ze het op het kantoor niet meer kunnen wijzigen.
In dat geval zou ik maar een brief sturen naar kantoor en ook nog een naar het hoofdkantoor.
Bij SNS kun je momenteel alles verwachten.
De procedures zijn absoluut niet helder bij SNS.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO