Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 5:25 pm 
Knaak

Spaargeld levert al niets meer op door de inflatie en de vermogensrendementsheffing van 1,2%, waardoor je per saldo al inteert, de SP wil de VRH zelfs verhogen naar 1,5%. De spaarder betaalt al het gelag van de crisis door de superlage rentepercentages, de SP heeft een hekel aan iedereen die op het einde van de maand geld overhoudt en wil de spaarder dubbel pakken.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... jard.dhtml

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 5:39 pm 
2 Kwartjes

Ik dacht dat SP zo'n partij was die mensen wat extra geld gunnen? Bij de SP lijkt me meer en meer duidelijk dat ze willen dat de rijken nog meer belasting betalen, alsof meer dan 50% belasting over je loon als je goed verdiend al niet goed genoeg is.

Blijkbaar gunt de SP alleen mensen wat extra geld die een handicap hebben of met een uitkering rond moet komen, maar dat ik van mijn minimum loon zoveel spaar en uiteindelijk over die € 20.000 kom waar door ik die heffing moet betalen interesseert ze niks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 6:02 pm 
Stuiver

Als het plan zou worden doorgevoerd, dan zou het van 1,2% naar 1,48% gaan. Zo blijft er weinig meer over.. Kunnen we ons spaargeld niet op een Belgische spaarrekening waar ze geen VRH hebben;)

Overigens, ik verwacht niet dat ze dit plan er doorheen zullen krijgen, maar toch.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 6:19 pm 
Vijfje

Alles boven de 41k van de bank halen, en thuis in de kluis bewaren... zo blijft de overheid er koud van..

Als meneer SP nu eens van zijn 10k per maand er 2 inleverd, dan komen we ook al eind...

Iedere keer hetzelfde leidje, degene die het verzinnen leiden er niet onder...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 6:31 pm 
Kwartje

Tja....onder het mom van...."de sterkste spaarders moeten de zwaartste lasten dragen"

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 6:41 pm 
Vijfje

Jammer dat ze dat zelf niet aandragen...

1 ding dat ze nog van de amerikanen kunnen leren... (rijkaards, die vinden dat ze wel wat meer belasting kunnen betalen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 7:04 pm 
Kwartje

In een tijd dat zowel burgers als overheden te hoge schulden maken moet er een eind komen aan het op de pof leven en sparen gestimuleerd worden. Daarom is het een fout initiatief van de SP de boete op sparen te verhogen. Schaf liever de hypotheeksubsidie af. Sparen moet namelijk niet gestraft maar worden beloond!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 7:31 pm 
2 Kwartjes

De SP neem ik sowieso niet serieus, die leven gewoon in een andere wereld :twisted: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 7:32 pm 
Knaak

Dan weet ik wel wat ik doe rond oud en nieuw, om dat te compenseren. Ik heb er vrede mee als ik meer loonbelasting moet betalen in bepaalde schijven, maar ik wens niet dubbel gestraft te worden als ik probeer te sparen voor de toekomst, die onze eigen overheid om zeep helpt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 8:38 pm 
Gulden

Ik zei het al eens veel eerder:
goed gedrag wordt bestraft, slecht gedrag wordt beloond.
Iets dat in de laatste jaren toch wel heel duidelijk geworden is.
De overheid (van welke politieke samenstelling dan ook) zou juist ernaar moeten streven om het omgekeerde te bewerkstelligen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 8:52 pm 
Kwartje

@juanj:
CITAAT::
Personen die namens de SP in een vertegenwoordigend orgaan zijn gekozen, hebben te maken met een afdrachtregeling. Deze houdt in dat het salaris dat de volksvertegenwoordigers voor hun functie ontvangen, afgedragen moet worden aan de partij. Vertegenwoordigers die een fulltime bezigheid hebben aan hun politieke taak (zoals leden van de Tweede Kamer en wethouders) krijgen uit de partijkas een modaal salaris.

Graag beperken tot waar je verstand van hebt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 9:19 pm 
Vijfje

Het gaat over het algemeen, ze hebben allemaal een hoog salaris...

Ik kan mij een uitspraak van dezelfde SP uit den haag herinneren... ' ook snijden in eigen vlees' ...

http://het-binnenhof.blogspot.com/2010/ ... -kort.html

Ik zeg... doen!

Jammer genoeg heb ik nog geen slager uit het torentje zien komen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 9:46 pm 
Gulden

Juist ja.
Snijden in eigen vlees doet pijn.
Snijden in andermans vlees, ach ja, dat voelen ze niet.
Die "slagers" doen hun werk, zoals het hun goeddunkt.
We zullen zien wat ervan komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 1:26 am 
3 Kwartjes

florijn schreef:
@juanj:

Ik wil me hier gaarne bij aansluiten en eraan toevoegen dat het verstandig is om berichten waarnaar gelinkt wordt ook zelf goed te lezen.

Over snijden in eigen vlees:
juanj schreef:

juanj schreef:

Ik denk dat het je ontgaan is dat dit bericht zegt dat de SP dit op 26 oktober 2010 daadwerkelijk heeft aangedragen.

Je verwijt nu de SP dat het voorstel door een meerderheid is afgewezen...................

En verder:
Haal je geld van de bank, stop het in een kluis. Je hebt toch niet door dat je dan ook in eigen vlees snijdt en je bovendien jezelf mogelijk degradeert tot fraudeur.
Of zet het, zoals macco, op een Belgische bank en ervaar dat het geen fluit uitmaakt.

Niet onverstandig is het om on-topic te blijven en daar eens gewoon commentaar op te geven.

Hoewel ik het zelf nog iets anders zou inkleden, is het voorstel van de SP in zijn geheel genomen vele malen beter dan het wanbeleid van dit gedoogkabinetje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 6:09 am 
Vijfje

Hadjememaar schreef:
florijn schreef:
@juanj:

Ik wil me hier gaarne bij aansluiten en eraan toevoegen dat het verstandig is om berichten waarnaar gelinkt wordt ook zelf goed te lezen.

Ja meneer politie agent.. :oops:

Citaat:
Over snijden in eigen vlees:

juanj schreef:

juanj schreef:

Citaat:
Ik denk dat het je ontgaan is dat dit bericht zegt dat de SP dit op 26 oktober 2010 daadwerkelijk heeft aangedragen.

Je verwijt nu de SP dat het voorstel door een meerderheid is afgewezen...................

Wat belet ze om het nog een keer aan te dragen... :shock:

Citaat:
En verder:
Haal je geld van de bank, stop het in een kluis. Je hebt toch niet door dat je dan ook in eigen vlees snijdt en je bovendien jezelf mogelijk degradeert tot fraudeur.
Of zet het, zoals macco, op een Belgische bank en ervaar dat het geen fluit uitmaakt.

Niet onverstandig is het om on-topic te blijven en daar eens gewoon commentaar op te geven.

Als jij je dan eens gewoon beperkt tot het 'niet politie agenten'.. daar hebben we mods voor..

Citaat:
Hoewel ik het zelf nog iets anders zou inkleden, is het voorstel van de SP in zijn geheel genomen vele malen beter dan het wanbeleid van dit gedoogkabinetje.

Totdat het je zelf betreft, dan roep je ook... :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]