Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 6:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 9:27 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Zojuist een mail gehad:
MoneYou mail schreef:
Voorwaarden MoneYou

Beste heer Elsinga,

MoneYou werkt voortdurend aan de verbetering van haar dienstverlening. Binnenkort voeren we een wijziging door in de voorwaarden om deze eenvoudiger en makkelijker leesbaar te maken. In dit bericht lees je alvast wat er met de voorwaarden gaat gebeuren. Ook staat deze informatie op je Persoonlijke pagina.

Wat gaat er veranderen?

De voorwaarden
MoneYou heeft tot nu toe voor alle producten alleen productvoorwaarden. Hierin staan ook allerlei algemene zaken die eigenlijk voor de hele klantrelatie gelden en niet alleen voor een bepaald product. Denk aan regels over je wachtwoord, Gebruikersnaam, Persoonlijke pagina of de tegenrekening. Deze regels zijn meestal voor alle producten van belang. Daarom staan ze nu niet meer in de productvoorwaarden, maar zijn ze bij elkaar gezet in de nieuwe Voorwaarden MoneYou. De productvoorwaarden zijn hierdoor korter en makkelijker leesbaar geworden.

Inloggen Persoonlijke pagina
MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je Persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen. Hiermee draag je ook zelf bij aan de bescherming van je Persoonlijke gegevens.



Wanneer gaan de nieuwe voorwaarden in?
MoneYou gaat de nieuwe voorwaarden gebruiken per 5 juli 2011. Als je een nieuw product afneemt, gaan de voorwaarden meteen voor je gelden. Voor producten die je al hebt, gaan de nieuwe voorwaarden wat later gelden, namelijk per 5 september 2011.

De nieuwe voorwaarden MoneYou
Hieronder vind je een overzicht met alle nieuwe MoneYou-voorwaarden:
Algemeen
Voor alle klanten gaan in ieder geval de nieuwe Voorwaarden MoneYou gelden.

Sparen
Heb je een spaarrekening, dan worden de daarvoor geldende voorwaarden vervangen door:
Voorwaarden MoneYou Sparen.

Beleggen
Heb je een beleggingsrekening, dan worden de daarvoor geldende voorwaarden vervangen door:
Voorwaarden MoneYou Beleggen.

Lenen
Heb je een doorlopend krediet, dan worden de daarvoor geldende voorwaarden vervangen door:
Voorwaarden MoneYou Doorlopend Krediet.

Verzekeren
Heb je een verzekering, dan worden de Voorwaarden Klantrelatie Verzekeren vervangen door:
de nieuwe Voorwaarden MoneYou.

Ben je akkoord?
Indien je akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, hoef je niets te doen. Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl.

Als we niets van je horen, nemen we aan dat je akkoord bent met de wijzigingen en gelden de nieuwe voorwaarden voor jou per 5 september 2011.

Zijn er vragen?
We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben, dan verwijzen wij je naar de veelgestelde vragen te vinden op onze website. Je kunt natuurlijk ook bellen met de MoneYou Klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos). Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00.

Ook kun je op de volgende pagina alle voorwaarden overzichtelijk op een rij terugvinden: www.moneyou.nl/voorwaarden.


Met vriendelijke groet,
Koos van der Veen
Commercieel Directeur
MoneYou B.V.


Vooral dat gedeelte in vet baart me zorgen... Ik log er alleen in als ik er wat te doen heb... De volgende keer is dus om mijn spaargeld er weg te halen, wat volgens MY dus maximaal 10 dagen mag duren... :shock: 8) :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 9:39 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik zag dit ook. Belachelijk!!
Nu moet ik mijn laptop meenemen op vakantie.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 9:52 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Massaal de voorwaarden "niet accepteren" door een mailtje te sturen naar:
klantenservice@moneyou.nl

Je krijgt dit als voorlopig antwoord:


L.S.,

Hartelijk dank voor je bericht.

Het bericht is geregistreerd onder contactnummer: ######. Binnen twee werkdagen kun je een antwoord van ons verwachten.

Vragen? Kijk op onze website bij Veelgestelde vragen, stuur een e-mail naar klantenservice@moneyou.nl of neem contact op met onze klantenservice via 0900-6663968 (lokaal tarief). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

MoneYou Klantenservice

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 9:56 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Het is inderdaad belachelijk, ik verkas.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:00 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Zojuist even het 0800 nummer van MY geraadpleegd met de vraag wat de sancties zijn als je niet per 10 dagen een keer inlogt. Nou, die zijn er niet. ;) Het is helemaal je eigen verantwoordelijkheid, volgens de dame aan de telefoon.

Het enige nadeel van niet regelmatig inloggen is dat je dan berichten kunt mislopen. Maar: ik kijk elke dag toch al even op SI en er is vast iemand die zijn berichten leest, dus krijg ik vast een seintje van belangrijke zaken. :mrgreen:

Het is echter wel een reden om sneller te verkassen... Dus vanaf 5 september maar even zien waar de rente hoger is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:03 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:06 pm
Berichten: 15
Ongelofelijk dit; iedere 10 dagen verplicht moeten inloggen?
What's the use?

Bully You??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:04 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Citaat:
"MoneYou werkt voortdurend aan de verbetering van haar dienstverlening. Binnenkort voeren we een wijziging door in de voorwaarden om deze eenvoudiger en te maken"
Nou noem ik om de 10 dagen verplicht inloggen niet bepaald klantvriendelijk en eenvoudig.

Op zoek naar sancties vond ik er ook geen. Is inmiddels bevestigd door de klantenservice, zoals door Elsinga opgemerkt. Gelukkig.
Deze voorwaarden lijkt dus alleen bedacht om MY te vrijwaren als klanten belangrijke berichten niet gelezen hebben of zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
Vervelende verplichting. Moet de spaarrekening van MY dan maar verhuizen naar de categorie Sparen met voorwaarden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:11 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
BillGates schreef:
Deze voorwaarden lijkt dus alleen bedacht om MY te vrijwaren als klanten belangrijke berichten niet gelezen hebben of zo.


Denk ik ook. Wellicht dat ze vervelende dingen alleen in je mailbox bij de rekening gaan aankondigen, zodat ze je zelf de schuld kunnen geven als... of ben ik nu te paranoide? ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:13 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
moneroj schreef:
Vervelende verplichting. Moet de spaarrekening van MY dan maar verhuizen naar de categorie Sparen met voorwaarden?


De voorwaarde heeft niks met de rente of kosten te maken, dus ik denk nog even van niet. Wellicht wel in de tekst als voetnoot plaatsen als vervelend dingetje?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:34 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
Deze voorwaarden lijkt dus alleen bedacht om MY te vrijwaren als klanten belangrijke berichten niet gelezen hebben of zo.

Dat denk ik ook. Dan kunnen ze je daar mee om de oren slaan indien nodig.
Maar wat is nu eigenlijk het risico bij MY?
Je hebt een vaste tegenrekening en zolang die niet wijzigt (of door kwaadwillenden gewijzigd wordt........)
kan er eigenlijk niets gebeuren.

De vraag is dus even, hoe waterdicht is de procedure rondom de vaste tegenrekening. Zo ja, maak ik me weinig zorgen en ga ik niet vaker inloggen dan nu.
Ik heb wel wat beters te doen :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:39 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:06 pm
Berichten: 15
[quuote]Deze voorwaarden lijkt dus alleen bedacht om MY te vrijwaren als klanten belangrijke berichten niet gelezen hebben of zo.[/quote]

Ja, hun informatieplicht lijkt nu vervangen door een volgplicht voor de klant, die nu 36 x :roll: per jaar hun web moet gaan besurfen om up to date te blijven?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:43 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Kalmte kan u redden:
Citaat:
Wettelijke eisen aan algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden moeten redelijk zijn voor u en uw klant. Het is verboden om alle risico’s uit te sluiten of over te hevelen naar de andere partij. Uw voorwaarden moeten voldoen aan wettelijke eisen. Een klant die vindt dat uw voorwaarden onredelijk zijn, of dat u niet aan de informatieplicht heeft voldaan, kan de rechter inschakelen. Als de rechter vindt dat 1 of meer bepalingen in uw voorwaarden onredelijk bezwarend zijn, dan kan hij uw voorwaarden nietig verklaren.


Quote uit http://www.kvk.nl/ondernemen/contracten ... orwaarden/

Ik meen zelfs dat in sommige gevallen de gehele AV dan nietig verklaard kan worden.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:46 am 

Geregistreerd: wo 14 jan 2009 5:32 pm
Berichten: 2
De verplichting om elke 10 dagen in te loggen is natuurlijk dwaas, want het stemt niet overeen met het gemiddelde gebruik van een spaarrekening
(laten we zeggen elke maand storten en minder frequent, bij grote uitgaven, iets opnemen).

En verder zal deze verplichting (als mensen zich er tenminste aan houden) de onveiligheid vergroten. Op vakantie zul je dan in moeten loggen in
een internetcafe (oid). Het risico op spyware, keyloggers en andere onaangename zaken is natuurlijk een stuk groter dan thuis. Deze verplichting
stelt je dan ook onnodig bloot aan kwaadwillenden. En niet iedereen kan de laptop op vakantie mee nemen: niet iedereen heeft er een, en bij
kamperen (zonder stroom) wordt het ook een lastig verhaal.

Kortom: indien deze voorwaarden niet alsnog gewijzigd worden (of er een mogelijkheid bestaat om de oude te houden) ben ik weg bij MY....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 10:55 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:06 pm
Berichten: 15
Als tijd money is wordt ik dus bestolen door MY.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO