Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 5:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Even info m.b.t. activeren van nieuwe tegenrekening:

zie: http://www.moneyou.nl/klantenservice/faq.aspx?c=Sparen&q=2640

Ik wil mijn bestaande tegenrekening wijzigen, kan dat?
Citaat:
Ja dat kan. Dit kun je doen door in te loggen op je Persoonlijke pagina en daar via het linkermenu te kiezen voor de optie 'Tegenrekening' onder 'Mijn gegevens'. Wanneer je tegenrekening nog actief is, kunnen we je verzoek direct verwerken, mits de nieuwe tegenrekening aan dezelfde eisen voldoet die gelden voor de te vervangen tegenrekening.



Aan welke eisen moet mijn (nieuwe) tegenrekening voldoen?
Citaat:
a. De tegenrekening is een Nederlandse betaalrekening bij een bank met een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V.
b. De tegenrekening is in euro.
c. De tegenrekening staat (mede) op naam van de klant.
d. De tegenrekening van klanten die samen een product afnemen, staat (mede) op naam van ieder van die klanten.



Daarna valt of staat alles met de controle die Moneyou doet t.a.v. de tennaamstelling van de nieuwe tegenrekening!.....

Als een oude tegenrekening niet meer actief is, dan moet je een kopie van je identiteitsbewijs meesturen en wordt dit (handmatig) gecontroleerd. Dit lijkt mij een veel betere controle; waarom dit niet voor alle nieuwe tegenrekeningen invoeren? of nog beter: het niet mogelijk maken om een nieuwe tegenrekening te openen (zoals het was). Wil je wel een nieuwe tegenrekening: gewoon een nieuw account bij M.Y. aanmaken.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 11:02 pm 

Geregistreerd: di 05 jul 2011 5:13 pm
Berichten: 2
en in de nieuwe Voorwaarden, artikel 7:
Citaat:
De klant moet bij ieder bezoek aan de Persoonlijke pagina controleren of de daar vermelde tegenrekening klopt.
...dat wekt vertrouwen :twisted:

Maar goed, ik vermoed dat er een identificatie plaatsvindt dmv een storting (net als bij opening). In hun faq hebben ze het steeds over dat de oude tegenrekening nog actief moet zijn dus wellicht stort MoneYou daarop een klein bedrag dat de klant vervolgens op de site moet invullen om daarmee de wijziging te autoriseren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 10:45 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
Hartelijk dank voor de ontvangen e-mail.

Graag willen we je een korte uitleg geven over het wijzigen van de tegenrekening.
Het klopt inderdaad dat dit sinds heden mogelijk is, echter tijdens het wijzigen van je tegenrekening dienen nog meer handelingen verricht te worden voor dat de tegenrekening daadwerkelijk is veranderd.
MoneYou zal een bedrag van 1 eurocent overboeken naar de oude tegenrekening met deze boeking zal een code meegestuurd worden, deze zal zichtbaar zijn op je rekeningafschrift (telebankier omgeving).
Vervolgens dient deze code weer gecommuniceerd te worden met ons door middel van een link die zichtbaar is op je Persoonlijke Pagina.
Dit is één van de handelingen die ondernomen dienen te worden voordat de tegenrekening wordt aangepast.
De Persoonlijke Pagina en de opgegeven emailadres dienen tijdens deze procedure in de gaten gehouden te worden.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wanneer hier nog vragen over zijn, verzoeken we vriendelijk om via dit bericht te antwoorden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 5:19 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
zojuist MY rekening helemaal leeg gehaald.
geld gaat weer terug naar AEGON. met de stijging ontvang ik 2,79%
hoogste wat tot nu toe geboden word.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 7:06 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
roobaaro schreef:
zojuist MY rekening helemaal leeg gehaald.
geld gaat weer terug naar AEGON. met de stijging ontvang ik 2,79%
hoogste wat tot nu toe geboden word.
Wanneer je saldo 1 dag onderweg is duurt het 30 dagen voordat je dat verlies aan rente gecompenseerd hebt. Maar dan kan het inmiddels verder naar LPB (je rekening zal dan wel geactiveerd zijn) want de rente daarvan zou nu al 2,81% zijn, en die zal nog wel verder stijgen. Maar nu is de rente bij LPB nog 2,72% Nu overboeken naar LPB heb je pas na 135 dagen gecompenseerd !


Laatst bijgewerkt door appeltje op vr 08 jul 2011 7:23 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 7:10 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
als lpb maandag geactiveerd is gaat daar wel even een deel heen ja :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 7:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik ga er vanuit dat meer banken gaan stijgen... als moneyou slim is, gaan ze mee... denk dat ze behoorlijk wat klanten kwijt zijn geraakt deze week..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 8:56 pm 

Geregistreerd: do 21 apr 2011 3:43 pm
Berichten: 8
Als banken straks verplicht worden mee te betalen aan het hulppakket van Griekenland dan hebben ze onze centen nog hard nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 8:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
zelf verwacht ik dat juli/augustus en november/december mooie rente maanden worden dit jaar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 7:44 pm 

Geregistreerd: wo 14 jan 2009 5:32 pm
Berichten: 2
Iemand al de allerlaatste tekst gezien van artikel 12?

Zover ik de email van MoneYou heb begrepen is alleen de wijziging van de 'bezoeksperiode' naar 10 dagen
teruggetrokken, maar niet de verplichting om de persoonlijke pagina METEEN te bezoeken na een email van
de bank.

Voor mij is dit net zo'n dwaze voorwaarde en net zo onacceptabel. Ik kan hier niet gewoonweg niet 365 dagen
van het jaar aan voldoen en en wil niet het risico lopen dat deze voorwaarde, in het geval van problemen, gebruikt
wordt om het risico naar mij af te schuiven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 9:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
daarom ben ik ook weggegaan , 1 week op vakantie , mail krijgen en de sirene's gaan bij hun af. :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 9:37 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 jul 2008 9:31 pm
Berichten: 51
Woonplaats: ZH
cb1 schreef:
en in de nieuwe Voorwaarden, artikel 7:
Citaat:
De klant moet bij ieder bezoek aan de Persoonlijke pagina controleren of de daar vermelde tegenrekening klopt.
...dat wekt vertrouwen :twisted:

Maar goed, ik vermoed dat er een identificatie plaatsvindt dmv een storting (net als bij opening). In hun faq hebben ze het steeds over dat de oude tegenrekening nog actief moet zijn dus wellicht stort MoneYou daarop een klein bedrag dat de klant vervolgens op de site moet invullen om daarmee de wijziging te autoriseren.


Ik zoek me suf maar ik kan mijn tegenrekening nergens vinden dus ook niet dat ik hem kan wijzigen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 9:44 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
@spaarpotje

inloggen - mijn gegevens- tegenrekening :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 10:34 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 jul 2008 9:31 pm
Berichten: 51
Woonplaats: ZH
Sorry maar ik kan hem echt niet vinden hoor. :oops:

afbeelding: http://i53.tinypic.com/2vn1i00.jpg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 10:41 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
vreemd bij mij staat er dit als ik mijn gegevens aanklik.


- Mijn gegevens
Rekeningen
Contactgegevens
Adres
Wachtwoord wijzigen
Berichten
Instellingen
Persoonlijke vraag
Login historie
Gebruikersnaam
Rekening opheffen
Tegenrekening


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO