Even info m.b.t. activeren van nieuwe tegenrekening:
zie:
http://www.moneyou.nl/klantenservice/faq.aspx?c=Sparen&q=2640Ik wil mijn bestaande tegenrekening wijzigen, kan dat?
Citaat:
Ja dat kan. Dit kun je doen door in te loggen op je Persoonlijke pagina en daar via het linkermenu te kiezen voor de optie 'Tegenrekening' onder 'Mijn gegevens'. Wanneer je tegenrekening nog actief is, kunnen we je verzoek direct verwerken, mits de nieuwe tegenrekening aan dezelfde eisen voldoet die gelden voor de te vervangen tegenrekening.
Aan welke eisen moet mijn (nieuwe) tegenrekening voldoen?
Citaat:
a. De tegenrekening is een Nederlandse betaalrekening bij een bank met een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V.
b. De tegenrekening is in euro.
c. De tegenrekening staat (mede) op naam van de klant.
d. De tegenrekening van klanten die samen een product afnemen, staat (mede) op naam van ieder van die klanten.
Daarna valt of staat alles met de controle die Moneyou doet t.a.v. de tennaamstelling van de nieuwe tegenrekening!.....
Als een oude tegenrekening niet meer actief is, dan moet je een kopie van je identiteitsbewijs meesturen en wordt dit (handmatig) gecontroleerd. Dit lijkt mij een veel betere controle; waarom dit niet voor alle nieuwe tegenrekeningen invoeren? of nog beter: het niet mogelijk maken om een nieuwe tegenrekening te openen (zoals het was). Wil je wel een nieuwe tegenrekening: gewoon een nieuw account bij M.Y. aanmaken.