Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 06 jul 2025 6:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 7:08 pm 
Kwartje

Door al deze perikelen rond M.Y. ben ik ineens wakker geschud. Wat cb1 al opmerkte: je kan je tegenrekening via je persoonlijk inlogscherm veranderen. Ik was er altijd vanuit gegaan dat dit niet mogelijk was.

Citaat voorwaarden M.Y.: http://www.moneyou.nl/over-moneyou/moneyou-nieuws/voorwaarden-moneyou.aspx

Citaat:
Waarom wel deze termijn?
MoneYou is een online dienstverlener. De communicatie verloopt hoofdzakelijk via e-mail en de Persoonlijke pagina. Ook de dienstverlening zoals adreswijzigingen, saldo checken, telefoonnummer aanpassen en tegenrekening wijzigen, gebeuren online. Daarom vinden we het belangrijk dat klanten geregeld inloggen om op de hoogte te blijven van berichten die via de Persoonlijke pagina gecommuniceerd worden. MoneYou onderschrijft de regels van veiligbankieren.nl en wil met deze termijn benadrukken dat je als klant hierin ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.

Inderdaad je krijgt hier een vieze bijsmaak van!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 7:55 pm 
Kwartje

Ben benieuwd of de MY bewonderaars van SI nu ook een blog wijden aan deze stommiteit en wankelmoedigheid (ik ben een MY-hater)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 8:15 pm 
Dubbeltje

Oei, dit soort blunders kunnen inderdaad nog wel eens tot een bankrun leiden. En we hebben bij icesave gezien hoe snel het dan mis kan gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 8:20 pm 
Dubbeltje

Mod edit: inzending 2x verwijderd wegens off-topic.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 8:53 pm 
Site Admin

Vraag: volgens MoneYou hebben meer Online Banken deze regel, maar klopt dat? Lees daarom ons verzoek en help mee uitzoeken of andere banken deze voorwaarde ook kennen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 9:18 pm 
Dubbeltje

naar mijn weten is dit niet zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2011 7:02 am 
Vijfje

Er zijn genoeg banken die deze regel hebben, maar betwijfel of dit ook gehandhaaft word.

Mening uit eigen ervaring.

Lees maar door @spaarinformatie genoemd topic.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2011 4:31 pm 
Daalder

Ik weet weet echt geen enkele bank met zo'n voorwaarde. Ik zou daar om die reden alleen al geen rekening openen. Nu heb ik nog lang niet alle bankrekeningen gespraard :mrgreen: dus jullie zullen vast wel ergens met zo'n rekening op de proppen komen.

Ik denk dat MY eerder bedoeld, dat er veel banken zijn die als voorwaarde hebben dat je regelmatig je rekening bekijkt. Dat is toch iets anders dan verplicht elke tien dagen :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2011 9:23 pm 
Stuiver

Dat van die tegenrekening kunnen wijzigen heb ik nooit geweten en vind ik best wel eng.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 9:08 am 
2 Kwartjes

spaarpotje schreef:
Dat van die tegenrekening kunnen wijzigen heb ik nooit geweten en vind ik best wel eng.

/me2!

Ik heb de neiging om MY te vragen dat uit te schakelen voor mijn rekening. Want met toegang tot mijn MY account én mijn mailaccount kan iemand dus de tegenrekening wijzigen en het bevestigingsmailtje voor mijn neus wegkapen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 10:37 am 

Ik heb gisteren mijn MY-rekeningen leeggehaald en opgeheven. Ik vind het geen fijn idee dat op relatief eenvoudige wijze de tegenrekening gewijzigd kan worden. Er zijn gelukkig andere banken die een vergelijkbare rente bieden met - in ieder geval voor mijn gevoel - een betere beveiliging. Jammer voor MY, ik had er bijna 100K staan.

Misschien dat als MY de mogelijkheid geeft om de optie om zelf de tegenrekening te wijzigen uit te schakelen ik terug kom.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 10:56 am 
Daalder

Ik heb nog niet zolang geleden speciaal een 2e account aangemaakt omdat ik (eigenlijk) de tegenrekening gewijzigd wilde hebben.
Zie: viewtopic.php?f=4&t=5486
MY vroeg mij waarom ik dat 2e account wilde hebben.
Daarop heb ik geantwoord: Omdat het bij MY niet mogelijk is een tegenrekening te wijzigen.
Dat account werd daarna goedgekeurd.

Dat een tegenrekening kunnen wijzigen überhaupt mogelijk is, moet denk ik iets van de laatste tijd zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 11:26 am 

ik denk dat veel mensen (een groot deel) van hun saldo van hun MY rekening gehaald hebben door de enorm domme commerciele actie van MY. Zou de commercieel directeur er nog zitten??
Ik zou er niet gek van opkijken wanneer MY op korte termijn een flinke stijging in het spaarrente % laat zien om het "verlies" aan spaargeld snel te compenseren! Denken jullie niet? Ik hou mijn rekening nog maar even aan. :roll: :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 11:45 am 
3 Kwartjes

spiritus schreef:
Denken jullie niet?

Ik denk van niet.
Al mag je wat mij betreft natuurlijk gelijk krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 11:54 am 
Daalder

Ik denk het wel.
hier >150k weggehaald.
Geld gaat wel weer retour. Maar blijf wel onder de 100k

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]