Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 1:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 4:37 pm 
Stuiver

Probleem opgelost:

http://www.nu.nl/internet/2557443/money ... terug.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 4:51 pm 

Zullen ze zo geschrokken zijn van al die opnames? Gelukkig is de rente op de kwartaal rekening gelijk aan de rente op de normale rekening. Anders zouden nu heel wat mensen de bonus rente zijn misgelopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 4:55 pm 
Dubbeltje

gelukkig geld hoeft niet meer terug naar rabo haha :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 5:30 pm 
Vijfje

Ik heb moneyou alleen als nood, dus als moneyou ineens veel hogere rentes bied, waardoor ik overstap...en verder word de rekening gebruikt voor uitbetalingen van spaarprogramma's

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 5:35 pm 

> Officieel bericht MoneYou
Volgens mij was er niet zo zeer sprake van "verwarring" onder klanten, eerder onvrede.

Zojuist ingelogd en werd direct verplicht wachtwoord te wijzigen. Vind ik ook een irritante regel. Ik log een paar keer per jaar in, moet ik zeker iedere keer een nieuw wachtwoord maken...

Regels rondom tegenrekening zijn onduidelijk. Vroeger was het simpel: wijziging niet mogelijk. De MoneYou faq spreekt zichzelf hierin tegen:
Citaat:
Ik wil mijn tegenrekening wijzigen. Heeft het wijzigingsproces gevolgen voor de rentevergoeding.
Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om de tegenrekening van de MoneYou (Kwartaal) Spaarrekening te wijzigen.
5 antwoorden lager staat:
Citaat:
Ik wil mijn bestaande tegenrekening wijzigen. Kan dat?
Ja dat kan. Dit kun je doen door in te loggen op je Persoonlijke pagina en daar via het linkermenu te kiezen voor de optie 'Tegenrekening' onder 'Mijn gegevens'. Wanneer je tegenrekening nog actief is, kunnen we je verzoek direct verwerken, mits de nieuwe tegenrekening aan dezelfde eisen voldoet die gelden voor de te vervangen tegenrekening.
Is het online veranderen van tegenrekening helemaal waterdicht vraag ik me af. Iemand ervaring hoe dit in de praktijk gaat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:01 pm 
Kwartje

Ar'Pharazon schreef:
Ik denk dat veel mensen een boos mailtje naar de moneyou klantenservice sturen, maar niet van bank wisselen. Op dit moment moet je al elke maand inloggen volgens de voorwaarden. Er zijn waarschijnlijk veel klanten die maar een paar keer per jaar op hun rekening kijken en dat is nooit een probleem geweest.

Yep, waaronder ik. Wel eens 2 1/2 maand niet ingelogd, nooit een probleem mee gehad. Voor het eerst zie ik nu dat je elke maand eens moet inloggen!
Wat voorgaande leden gezegd hebben: hoogstwaarschijnlijk de slapende bijna lege rekeningen verwijderen.

Inmiddels heb ik via de voorgaande post van Spooky al vernomen dat M.Y. de maatregel teruggedraaid heeft. Massaal klagen heeft dus zin!

Laatst bijgewerkt door Juno op di 05 jul 2011 6:07 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:04 pm 
Daalder

Ben benieuwd hoeveel geld er is weggetrokken.
Kapitale blunder van MY

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:07 pm 
Gulden

Ik log ook niet vaker in dan gemiddeld een keer per 2 maanden.
En dat laat ik zo, ik maak me niet druk over zo'n regeltje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:09 pm 
Knaak

Ha ha, wat zal daar op het hoofdkantoor vandaag een paniek zijn uitgebroken... Goed dat ze zo snel hun keutel weer hebben ingetrokken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:24 pm 
Stuiver

Het tweede bericht kwam pas later vandaag.
Dus toen ik het eerste bericht las .. dacht ik meteen die willen met die minimaal 10 dagen verplichting iets afschuiven richting de klant. Dus mocht er iets 'fout' gaan en hoe dan ook op jouw rekening onterechte afboekingen zijn als je binnen die 10 dagen of niet regelmatig genoeg je rekening controleert .. nou ja, kortom ik kreeg er een erg vies gevoel over.

En heb dus direct een klachten email gestuurd.
Nu ik begrijp ben ik hier lang niet de enige in geweest :)

En hebben ze de maatregel alweer terug gedraaid.
Toch blijf ik er een vies gevoel aan overhouden.

Morgen maar eens op mijn gemak gaan kijken waar mijn geld naar toe kan.
Voor 2.7% of meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:32 pm 
Kwartje

UrbanSolitude schreef:
Dus mocht er iets 'fout' gaan en hoe dan ook op jouw rekening onterechte afboekingen zijn als je binnen die 10 dagen of niet regelmatig genoeg je rekening controleert .. nou ja, kortom ik kreeg er een erg vies gevoel over.

Wat het nieuwe lid cb1 terecht opmerkte: je kan je tegenrekening via je persoonlijke pagina wijzigen! Niet een hele handige optie (wel voor criminele hackers!).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:33 pm 
Knaak

Als MY verstandig is, adviseer ik ze de volgende keer als ze weer iets bedenken het eerst hier aan het forum voor te leggen: 100 verstandige en gratis recensenten, wat wil je nog meer? Daarmee kunnen ze veel negatieve publiciteit besparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:36 pm 
2 Kwartjes

Zag zonet het mailtje van MY (ook ik stuurde een klaagmailtje) en van het lachen zakte bijna mijn broek af. :lol: :lol: :mrgreen: Dacht gelijk dat we hier wel haast een feestje zouden bouwen. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:40 pm 
3 Kwartjes

BillGates schreef:
Als MY verstandig is, adviseer ik ze de volgende keer als ze weer iets bedenken het eerst hier aan het forum voor te leggen: 100 verstandige en gratis recensenten, wat wil je nog meer? Daarmee kunnen ze veel negatieve publiciteit besparen.

En meer dan dat. Waarschijnlijk weten ze dan meteen waar de F5 toets op een Commodore 64 voor dient en worden ze en passant op de hoogte gehouden over de prijs van varkensbuiken in Oost-Kalimantan. :lol: :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 6:42 pm 

Wilde al langer van MY af (kwartaal spaarrekening had geen voordelen meer) Ik dank MY voor de reminder zo net na het kwartaal. Viel ook nog eens samen met de openstelling van LeasePlan. Mooi begin van de zomer!

ben inderdaad benieuwd hoeveel er vandaag weggehaald is. Ik ben in ieder geval weg en kom niet snel terug. Had al te veel bij ABN staan.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]