Zojuist deze mail verstuurd aan de klantenservice:
mezelf, in een mail naar MY schreef:
Hallo,
vanochtend ontving ik een mail van u met daarin de nieuwe voorwaarden voor mijn spaarrekening (gebruikersnaam xxxxxx) bij MoneYou. Hierin staat onder andere een voorwaarde dat ik minimaal elke 10 dagen dien in te loggen.
Ik ga hiermee niet akkoord. De redenen zijn de volgende:
- er kan alleen geld worden overgeboekt naar mijn vaste tegenrekening, dus geld stelen is er niet bij
- mijn account is voorzien van een sterk wachtwoord, dus zomaar inloggen met een gehackt wachtwoord is erg onwaarschijnlijk
- het op een website moeten inloggen om te kijken of je berichten hebt is iets dat de Inca's wellicht nog deden, tegenwoordig worden die (of een melding dat je een nieuw bericht hebt) per e-mail verstuurd
- het is gewoonweg een onnodige belasting van mijn schaarse tijd, die niets toevoegt
Ik ga er dan ook van uit dat die verplichting niet voor mij gaat gelden. Mocht dat wel zo zijn, dan zal dat een negatieve invloed hebben op mijn behoefte om mijn spaargeld bij jullie te laten staan. Het is tenslotte niet zo dat jullie de enige aanbieder zijn met een rente van 2.7%, of beter...
Ik heb zojuist een rekening bij LPB geopend, dus als ze dit er toch door willen drukken, dan is mijn geld heel snel vertrokken die kant uit.
Dat ze zelf het heen en weer gaan krijgen... ik weiger dat.
Je kon trouwens goed merken dat de mail vanochtend verstuurd is, toen ik 'm kreeg moest ik al 10 minuten in de eacht staan (en werd de verbinding vlak na het contact krijgen met een medewerker spontaan verbroken), bij de 2e poging gelijk al ruim het dubbele...