Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 01 mei 2024 3:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 11:08 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
De voorwaarde om minimaal elke 10 dagen aan te loggen is over-the-top. Het lijkt er op dat ze hun verantwoordelijkheid willen afschuiven. Volgens hun voorwaarden kan er alleen geld worden overgeschreven naar de eigen tegenrekening, dus dan is het risico beperkt. (En de bijschrijving zie je dan wel op de tegenrekening).

Ik begrijp dat zij de klanten van hun verantwoordelijkheid bewust willen maken. Andere banken verlangen daarvoor dat je maandelijks aanlogt voor dit doel. Echter 10 dagen is veel te kort, je zult maar op vakantie zijn of in het ziekenhuis verblijven.

Berichten voor iedereen kunnen ze ook mailen, daarvoor heb je immers je mailadres gegeven. Wanneer ze specifieke berichten hebben met gevoelige informatie kunnen ze daarover een mailtje sturen. Dus dat is volgens mij een meer klantvriendelijke oplossing.


Laatst bijgewerkt door appeltje op di 05 jul 2011 11:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Gratis publiciteit
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 11:48 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 7:15 am
Berichten: 13
Zou het een (niet al te slimme) publiciteitstunt zijn? Ze krijgen nu wel erg veel gratis aandacht. Op Twitter is het ook druk #moneyou


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gratis publiciteit
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 11:55 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Poen schreef:
Zou het een (niet al te slimme) publiciteitstunt zijn? Ze krijgen nu wel erg veel gratis aandacht. Op Twitter is het ook druk #moneyou
Deze aandacht is zeker niet gratis en de manager die het bedacht heeft wilde misschien wel een nieuwe baan (of een gouden handdruk) :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 12:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
Zou MoneYou op deze manier misschien slapende rekeningen willen lozen? Ik heb in elk geval weinig zin om elke 10 dagen te kijken hoe het is gesteld met die anderhalve euro die ik bij MoneYou heb ondergebracht. En al helemaal niet in een buitenlands internetcafé of zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 12:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Een ieder zich zelf respecterende nieuws-site maakt al melding van deze bijzondere voorwaarde. Zelfs op belgische sites staat het al.
Dit zou wel eens een hele vervelende bijwerking kunnen opleveren.
(in de vorm van een bankrun?)
Gerrit Zalm, actie is geboden.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:03 pm 

Geregistreerd: ma 29 sep 2008 7:38 pm
Berichten: 42
Zou het kunnen dat je wachtwoord vervalt als je niet op tijd inlogt?
Lijkt me wel veel werk voor de helpdesk.

Ik heb m'n geld eraf gehaald.

Westland Utrecht geeft ook 2,7%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:25 pm 

Geregistreerd: ma 19 okt 2009 12:39 pm
Berichten: 11
Nou, eindelijk weer een keer ingelogd. Die berichten die er staan (over de rente en dat overboeken tijdens de feestdagen langer duurt) zijn niet echt belangrijk, zeker niet met een saldo van een paar centen...belachelijke voorwaarde dus. Aangezien er toch geen sanctie opstaat (bedankt voor het bellen Elsinga!) ga ik echt geen moeite doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Mij viel dat zinnetje ook al meteen op bij het scannen van de mail. Ik schud even m'n hoofd en denk van 'laat maar', want hier kunnen ze toch nauwelijks rechten aan ontlenen. Stel dat je regelmatig inlogt, dan nog ga je niet nakijken of je tegenrekening nog steeds de juiste is enzo. OK, ik heb er net geld op gezet (ex LPB), maar dan controleer ik de volgende dag gewoon even of het is aangekomen, en dan laat ik het wel weer een maandje rusten. Ik heb nog ongeopende berichten van lang geleden: boeien, want ik volg MY wel vanaf hier. :|

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 1:43 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
M.i. zijn voorwaarden bindend. Er kunnen dus sancties op staan, of gevolgen hebben als je te laat reclameert omdat je iets "te laat" opmerkt. Mijn mail is al weg dat ik deze voorwaarde niet accepteer en als ze die niet aanpassen dat ik dan genoodzaakt ben mijn rekening op te heffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 2:23 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
Zojuist deze mail verstuurd aan de klantenservice:

mezelf, in een mail naar MY schreef:
Hallo,

vanochtend ontving ik een mail van u met daarin de nieuwe voorwaarden voor mijn spaarrekening (gebruikersnaam xxxxxx) bij MoneYou. Hierin staat onder andere een voorwaarde dat ik minimaal elke 10 dagen dien in te loggen.

Ik ga hiermee niet akkoord. De redenen zijn de volgende:
- er kan alleen geld worden overgeboekt naar mijn vaste tegenrekening, dus geld stelen is er niet bij
- mijn account is voorzien van een sterk wachtwoord, dus zomaar inloggen met een gehackt wachtwoord is erg onwaarschijnlijk
- het op een website moeten inloggen om te kijken of je berichten hebt is iets dat de Inca's wellicht nog deden, tegenwoordig worden die (of een melding dat je een nieuw bericht hebt) per e-mail verstuurd
- het is gewoonweg een onnodige belasting van mijn schaarse tijd, die niets toevoegt

Ik ga er dan ook van uit dat die verplichting niet voor mij gaat gelden. Mocht dat wel zo zijn, dan zal dat een negatieve invloed hebben op mijn behoefte om mijn spaargeld bij jullie te laten staan. Het is tenslotte niet zo dat jullie de enige aanbieder zijn met een rente van 2.7%, of beter...


Ik heb zojuist een rekening bij LPB geopend, dus als ze dit er toch door willen drukken, dan is mijn geld heel snel vertrokken die kant uit.

Dat ze zelf het heen en weer gaan krijgen... ik weiger dat. ;)

Je kon trouwens goed merken dat de mail vanochtend verstuurd is, toen ik 'm kreeg moest ik al 10 minuten in de eacht staan (en werd de verbinding vlak na het contact krijgen met een medewerker spontaan verbroken), bij de 2e poging gelijk al ruim het dubbele...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 2:26 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
knulleke schreef:
M.i. zijn voorwaarden bindend. Er kunnen dus sancties op staan, of gevolgen hebben als je te laat reclameert omdat je iets "te laat" opmerkt. Mijn mail is al weg dat ik deze voorwaarde niet accepteer en als ze die niet aanpassen dat ik dan genoodzaakt ben mijn rekening op te heffen.


Als je niet akkoord gaat, dan heffen zij de rekening automatisch voor je op vanaf 5 september. Daar hoef je zelf niets voor te doen. Immers: Moneyou, geen gedoe.

In de huidige voorwaarden staat trouwens in artikel 21; Rekeningoverzichten en andere berichten:
oude moneyou voorwaarden schreef:
De Bank verstrekt de Rekeninghouder geen papieren
rekeningoverzicht maar een elektronisch rekeningoverzicht
dat door de Rekeninghouder raadpleegbaar en
downloadbaar is op de Personal Site. De Bank kan ook
andere voor de Rekeninghouder bestemde mededelingen
of kennisgevingen doen door deze als bericht voor
hem op de Personal Site te plaatsen. Een bericht voor de
Rekeninghouder geldt zodra dit op de personal site is
geplaatst als door hem ontvangen.
De Rekeninghouder is verplicht minimaal éénmaal per
maand op de Personal Site in te loggen
om te zien of er
berichten voor hem zijn en om zijn rekeningoverzicht op
juistheid te controleren. De Rekeninghouder is verplicht
de Bank van eventuele klachten en onjuistheden in het
rekeningoverzicht terstond in kennis te stellen via het
daarvoor op de Website vermelde telefoonnummer.
Boekingen in een Rekeningoverzicht gelden in ieder geval
als goedgekeurd indien de Rekeninghouder daartegen
niet binnen dertien maanden nadat van de boeking via
de Personal Site opgave is gedaan bij de Bank bezwaar
heeft gemaakt.


Laatst bijgewerkt door Ar'Pharazon op di 05 jul 2011 2:31 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 2:29 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
las dit net te laat , zelf de mail niet gekregen.
zojuist geld naar moneyou overgemaakt. morgen maar weer alles terugstorten. helaas wel dan 1.72 aan misgelopen rente


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 2:56 pm 

Geregistreerd: di 07 jun 2011 6:12 pm
Berichten: 7
Ik vind het ook onzin om 3 keer per maand in te loggen. Alsof ik niets beters heb te doen. En welke belangrijke mededelingen hebben ze dan? Als ze iets belangrijks hebben kunnen ze het ook naar je email adres overmaken.

Ook las ik dat als je een mail stuurt van een ander email adres dan waarmee je bij MY bekend ben, ze je mail niet antwoorden. :? . Gaan ze eerst alle mailadressen controleren? Beetje vreemd allemaal.
Wat als je niet elke 10 dagen inlogd, word je rekening dan opgeheven of geblokkeerd? Misschien wordt het toch tijd om eens naar een andere rekening uit te kijken, want op zulke achterlijke voorwaarden zit ik niet te wachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 3:17 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
leaseplan bank verlaagd de rente , moneyou doet dit.

iedereen massaal met al zijn geld naar W.U.B?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2011 3:50 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Ik denk dat veel mensen een boos mailtje naar de moneyou klantenservice sturen, maar niet van bank wisselen. Op dit moment moet je al elke maand inloggen volgens de voorwaarden. Er zijn waarschijnlijk veel klanten die maar een paar keer per jaar op hun rekening kijken en dat is nooit een probleem geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO