Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 3:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 7:49 pm 
2 Kwartjes

Het aanpassen van de gebruikersnaam is mij nog niet gelukt. Is idd rot om te onthouden.

Wat mij ook nog opviel: bij mij telt de spaarpot al 2 maanden (langer heb ik de rekening nog niet) alle gestorte bedragen bij elkaar op als zijnde saldoverhoging deze maand. Nu wil ik eigenlijk het minimale saldoverhoging-rentepercentage al bijstellen, maar doe dit voor de zekerheid maar niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 8:46 pm 
Kwartje

de gebruikersnaam kan gewijzigd worden. Wel moet je erop letten dat je een nieuw wachtwoord thuisgestuurd krijgt, zodra je de gebruikersnaam wijzigt. Je kunt dus even niet inloggen

Hoe?:
Als je naar 'gegevens wijzigen' gaat bovenin het menu als je ingelogd bent.
Dan ga je vervolgens weer naar 'gegevens wijzigen' aan de linkerkant.
En dan komt 'gebruikersnaam wijzigen' in beeld.

Hoe ik dat weet?:
Aegon heeft een heel goede service 'chat met een medewerker'. Ik kreeg direct verbinding en ook direct antwoord.

Andere vraag die ik had (ook voor jou, Bill):
De gewijzigde spaarafspraken worden in de 'nachtverwerking' aangepast, dus morgen moet het kloppen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 9:11 pm 

Hoi,
Ik wil graag 20 tot 50 per maand sparen.
Kan ik dit het beste handmatig doen of automatisch?
en wat kan ik het beste instellen voor een hoge rente bij het volgende scherm?
http://img265.imageshack.us/img265/3042/naamloosgnm.png

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 10:09 pm 
Knaak

@florijn.
Ja ik had ook gechat met een medewerkster, maar mij zei ze om maar het 088- telefoonnummer te bellen voor nadere informatie. Ja dan ben je al meer kwijt aan telefoonkosten dan je aan extra rente kunt verdienen. Dus ik dacht wacht wel een dag af.
Ben benieuwd morgen.

Bedankt voor de info mbt gebr.naam. Ik zie het staan. Ga het binnenkort wijzigen als ik een week inloggen kan missen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 10:18 pm 
2 Kwartjes

corne_mo schreef:
... Wat mij ook nog opviel: bij mij telt de spaarpot al 2 maanden (langer heb ik de rekening nog niet) alle gestorte bedragen bij elkaar op als zijnde saldoverhoging deze maand. Nu wil ik eigenlijk het minimale saldoverhoging-rentepercentage al bijstellen, maar doe dit voor de zekerheid maar niet.
Volgens mij kan je aan hand van het renteoverzicht en rekeningovericht aantonen waar je recht op hebt, mocht je er achter komen dat er iets niet klopt. Maar raar is het wel :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 6:27 am 
2 Kwartjes

^Met ingang van deze maand klopt de saldo-opbouw per maand weer. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 9:12 am 
3 Kwartjes

Mis het uploaden van eigen afbeeldingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 9:22 am 
Kwartje

Bij mij klopt het nu weer allemaal

Tip: als je je achteraf bedenkt over de voorwaarden die je (definitief) hebt ingesteld voor een spaarpot, kun je heel gemakkelijk die spaarpot sluiten en een nieuwe openen met de voorwaarden die je wel bedoelde.
Zal wel valutering bij zitten als je saldo moet overboeken.

@Corne_mo: de eerste dagen van de maand is dat steeds zo bij AES, maar na een paar dagen komt het (met terugwerkende kracht) bij mij steeds weer goed.

Blijft een rekening waar je aan moet werken en wennen, maar ik heb nog geen blijvende klachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 10:55 am 
Knaak

Ook bij mij was nu alles correct.
Heb voor de test een lege spaarpot aangemaakt en alle drie de voorwaarden ingesteld. Zie dat de toename direct wordt verwerkt, maar het min.saldo en de opnamekosten niet. Misschien dat die morgen verwerkt zijn in het productoverzicht, ondanks dat er geen geld in zit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 2:01 pm 
Knaak

Ik ben ook met een testje bezig.
Gisteren Spaarpot 1 aangemaakt met minimaal 250E + toename van 250E.
Werkelijke rente stond toen op 3,75+0,00+0,23=3,98%
Gisteren 250 overgemaakt en vandaag storting rechtstreeks in deze spaarpot ontvangen.
Werkelijke rente staat nog steeds op 3,75+0,00+0,23=3,98%
Ben benieuwd of het morgen dan wel op 3,75+0,02+0,23=4,00% staat, of pas eind augustus.
Ik vul dit bericht aan met nieuwe ontdekkingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 6:43 pm 
Knaak

@henrid. Is het niet zo dat je eerst voldoende saldo moet hebben en dan pas een minimumsaldo moet instellen? Ik vrees dat je nu pas per 1-9 die 0,02% extra rente krijgt. Nou ja, vrees....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 7:05 pm 

kan iemand me nu helpen?
ik snap er niks van?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 7:07 pm 
Dubbeltje

BillGates schreef:
@henrid. Is het niet zo dat je eerst voldoende saldo moet hebben en dan pas een minimumsaldo moet instellen?

Hoeft niet: de extra rente voor het minimumsaldo geldt vanaf het moment dat dat saldo ook inderdaad bereikt wordt. Als een spaarpot nog leeg is kun je dat minimumsaldo dus zonder nadelen alvast instellen.

Aegon schreef:
Vanaf het moment dat het saldo van uw spaarpot minimaal gelijk is aan het bedrag dat u heeft ingesteld voor de Spaarafspraak Minimumsaldo, ontvangt u direct de extra rente. (...)
Bron: Aegon

Let wel op: als je wel al een bedrag in je spaarpot hebt zitten en je je minimumsaldo halverwege de maand verhoogt naar een bedrag dat er op dat moment nog niet op staat ben je (volgens de voorwaarden) wel de bonusrente kwijt voor het eerste gedeelte van die maand:

Aegon schreef:
Is het saldo in uw spaarpot lager dan het bedrag dat u met ons heeft afgesproken, dan ontvangt u vanaf het begin van die maand niet de extra rente die bij deze spaarafspraak hoort. Zodra uw saldo weer gelijk is aan het bedrag dat u heeft ingesteld, ontvangt u direct weer de extra rente die bij deze spaarafspraak hoort. (...)
Bron: Aegon

Het minimumsaldo verhogen vóórdat je geld op je spaarpot is bijgeschreven is dus niet verstandig. Als het goed is kun je dat verhogen wel op de boekdatum al doen, dus op het moment dat je ziet dat het geld is bijgeschreven (tenminste, vorige maand werkte dat bij mij). Je hoeft dus niet eerst nog een dag te wachten tot de (onzichtbare) valutadatum van die bijschrijving.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 7:14 pm 
Daalder

Helemaal correct. Ter aanvulling: AEGON geeft zelf de volgende tip bij het verhogen van het minimumsaldo:
Citaat:
Zorg eerst voor een hoger saldo in de spaarpot voordat u de Spaarafspraak Minimumsaldo verhoogt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 7:17 pm 

word ik nog geholpen of hoe zit dat///.???

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]