Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 7:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 9:22 am 
Knaak

Okee, mijn bevindingen:
1) 's avonds overgemaakt (van ING) = 's morgens al in je spaarpot (via omschrijving in de juiste)
2) werkelijke rentepercentages bij Productoverzicht en Renteoverzicht wordt pas de volgende dag aangepast
3) nieuwe rentepercentages bij Renteoverzicht lijken wel in te gaan op de dag van storting (dus geen valutering?)
4) het maakt niet uit of je eerst afspraken instelt en pas een dag later stort; je krijgt alles vanaf moment van storting
5) instellingen wijzigen lijkt niet altijd even soepel te gaan, maar de volgende dag staat alles zoals je had ingesteld
Ik had 4 spaarpotten:
groei 250, minimaal 250 = 4,00%
groei 250, minimaal 0 = 3,98%
groei 0, minimaal 250 = 3,77%
groei 0, minimaal 0 = 3,75%
De dag na instelling van de afspraken kwam het geld pas binnen, en de dag daarop staan alle rentes op de ingestelde percentages. Meteen daarna heb ik alles op 250 groei en 250 minimaal gezet, en de volgende dag krijg ik overal 4% op.
En als ik voorgaande berichten zo lees, dan moet je dus niet halverwege of voor het eind van de maand geld uit je spaarpot halen, want daarmee vervalt vanaf begin van de maand je extra rente. Dus aan het begin van de maand gewoon bijstorten, net als op zo'n maandspaarrekening, met dit verschil dat je een hoog basisbedrag mag inleggen. Prima rekening dus. Opgebouwde rente zie ik ook al staan, en die ga ik aan het eind van de maand wel even controleren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 9:50 am 
Knaak

Prima werk henrid.
Mijn ervaring mbt de opgebouwde rente is dat deze 1 dag achterloopt tov mijn berekende werkelijkheid. Kijk maar eens of jij dat ook concludeert.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 11:34 am 

Maar kan ik nou het beste de volgende maand 300 storten?
of is het beter als ik nu 250 stort?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 11:57 am 
Dubbeltje

@m113
Als je voor het eind van deze maand nog €200,= bijstort voldoe je de volgende maand in elk geval aan het minimumsaldo. Volgende maand dan gewoon €50,= bijstorten. Of als je toch over €300,= beschikt volgende maand eerst saldo toename op €100,= zetten en dan €100,= bijstorten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 12:02 pm 
Dubbeltje

@m113
als je alles eens goed leest, dan kan je NU al je 250 euro storten en je min saldo op 250 zetten om NU al van een hogere rente te genieten. En dan stel je ook meteen je maandelijkse toename van 50,- in en als je die dan ook in deze maand al stort dan profiteer je op het moment dat die 50,- op je rekening staat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 12:45 pm 

en dan heb ik nog een paar laatste vraagjes....
ik heb met opnamekosten niet gespeeld ,
en ik wil bijvoorbeeld over 2 jaar al het geld op mijn abn rekening zetten ,
gaat er dan nog een bedrag eraf omdat ik het geld opneem?

en als ik kijk bij
mijn rente stel ik zelf in dan staat er 3,87% rente ,
maar bij actuele basisrente staat 3, 75.
hoe kan dit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 12:53 pm 
Knaak

Je voldoet nog niet an het min.saldo.

En ja bij opname betaal je dan opnamekosten als je dat hebt ingesteld. Of je dat na 1 dag, 1 week, 1 maand, 1 jaar, 2 jaar of 100 jaar doet, maakt niet uit. Wel is het zo dat bij opname binnen 2 jaar je verlies lijdt en bij opname na 2 jaar een kleine winst. Over het algemeen raadt iedereen hier af om opnamekosten in te stellen. De eventuele winst is gering en je flexibiliteit neemt te veel af. Niet doen dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 1:13 pm 
Knaak

En we blijven maar antwoord geven he, op steeds weer dezelfde vragen.
De stelling dat domme vragen niet bestaan gaat wat mij betreft niet meer op.
Hoe is het mogelijk dat iemand die niet kan lezen wel vragen kan stellen op schrift?
Wanneer houdt deze onzin eens op :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 1:35 pm 

henrid schreef:
En we blijven maar antwoord geven he, op steeds weer dezelfde vragen.
De stelling dat domme vragen niet bestaan gaat wat mij betreft niet meer op.
Hoe is het mogelijk dat iemand die niet kan lezen wel vragen kan stellen op schrift?
Wanneer houdt deze onzin eens op :?

nu

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 2:24 pm 
Dubbeltje

@ stuiver
Die ma sloeg op de tekst erboven, met de vraag beginnend met ma i.p.v. maar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 5:17 pm 
3 Kwartjes

@ henrid

Dat je zoveel moeite doet om dit allemaal te controleren..................
Uiteindelijk zul jij wel degene zijn die definitief het antwoord geeft op de gerezen vragen over de "ingebouwde puzzel".

@ Euri

Nog even terugkijkend op je vragen, denk ik dat die wel beantwoord zijn.

Appeltje schrijft het kort en bondig, o.a.:
minimumsaldo verlagen
gaat volgende maand in (oude afspraak geldt zolang), eerst afspraak aanpassen, dan in volgende maand geld opnemen

Voor storten en opnemen is er een vuistregel:
Storten op een rekening met een hogere rente doe je zo snel mogelijk, ervan opnemen stel je juist zo lang mogelijk uit.
Dit wijst zichzelf en geldt vrijwel altijd. Bij AES, waar je te maken hebt met de voorwaarden die je zelf maandelijks wijzigt, wordt het dan: Storten naar spaarpot2 op de eerste van de maand, opnemen uit spaarpot 2 zo dicht mogelijk bij het einde van de maand.
Een dag te vroeg opnemen beïnvloedt het rendement nauwelijks, een dag te laat opnemen zal waarschijnlijk wel een merkbare "boete" opleveren.

Succes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 5:25 pm 

Doboy schreef:
henrid schreef:
Vreemd he. Bij een willekeurige bank/rekening kun je het zo op de site zien, maar Aegon heeft weer een constructie bedacht die ze zelf amper begrijpen.

Voor AES zijn op internet inderdaad geen valuteringsregels te vinden. Voor de andere spaarrekeningen gelden de volgende regels:
Citaat:
Valutadatum
1. Voor stortingen geldt als valutadatum de dag volgend op de dag waarop het geld door Equens, of
een instelling die gelijksoortige diensten aanbiedt, met AEGON wordt vereffend.
2. Voor opname geldt als valutadatum de dag voorafgaand aan de dag waarop het geld door Equens,
of een instelling die gelijksoortige diensten aanbiedt, met AEGON wordt vereffend.
3. Bij spoedoverboekingen geldt als valutadatum de dag waarop het geld door Equens, of een instelling die gelijksoortige
diensten aanbiedt, met AEGON wordt vereffend.

Daarom is het zo raar dat voor de Basisspaarpot andere criteria worden gehanteerd.

Wij hebben de reacties gelezen over het gebruik van valutadagen door AEGON bij overboekingen. Omdat onze voorwaarden hierover geen duidelijkheid bieden, hebben wij besloten om de regels op dit gebied te verhelderen. Bij binnenkomende betalingen wordt het bedrag op uw rekening bijgeschreven 1 werkdag na ontvangst van de betaling. Met uitzondering van spoedoverboekingen, deze worden dezelfde dag nog verwerkt.

Verwacht wordt dat 1 november 2009 de Richtlijn Betaaldiensten wordt omgezet in Nederlandse wet- en regelgeving, waardoor banken bij binnenkomende betalingen dezelfde werkdag het bedrag dienen bij te schrijven.

Mochten er nog vragen of andere opmerkingen zijn over AEGON spaarproducten dan kunt u contact met ons opnemen via http://www.aegonbank.nl/sparen/. (via telefoonnummer: 088 - 344 03 44, E-mail, Twitter of een live chat)

Met vriendelijke groet,

Dennis van Capelleveen
ProductManager Sparen
AEGON

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 7:32 pm 
3 Kwartjes

Toen werd het stil.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 8:04 pm 
2 Kwartjes

dolfijn schreef:
Deze "hobbyist" denkt het volgende te hebben verzonnen ;-)

Volgens mij kun je het geld uit de basisspaarpot mee laten profiteren van de hogere rente uit "spaarpot1" door:

1. begin van de maand alles naar "spaarpot1" te storten.
2. dan vlak voor het eind van de maand (meetmoment) precies boven de grens van "saldotoename" te zitten (dus bv. +100).
3. dan begin van de maand weer terugstorten.

Dan doe je dus elke maand de minimale saldo-toename, maar je profiteert het grootste gedeelte van de maand wel van de hogere rente over je gehele saldo incl basisspaarpot.

Het meetmoment is toch einde van de maand of je de saldotoename die maand is gelukt?
Dus dan 31 augustus?
Na enige tijd is bij mij het kwartje ook gevallen. Je hebt volkomen gelijk. Nu is wel de vraag of er wordt gevaluteerd tussen de basisspaarpot en de extra spaarpotten. (AEGON bank, kom er maar in !)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 8:17 pm 

AEGON Bank schreef:

Wij hebben de reacties gelezen over het gebruik van valutadagen door AEGON bij overboekingen. Omdat onze voorwaarden hierover geen duidelijkheid bieden, hebben wij besloten om de regels op dit gebied te verhelderen. Bij binnenkomende betalingen wordt het bedrag op uw rekening bijgeschreven 1 werkdag na ontvangst van de betaling. Met uitzondering van spoedoverboekingen, deze worden dezelfde dag nog verwerkt.

Verwacht wordt dat 1 november 2009 de Richtlijn Betaaldiensten wordt omgezet in Nederlandse wet- en regelgeving, waardoor banken bij binnenkomende betalingen dezelfde werkdag het bedrag dienen bij te schrijven.

Mochten er nog vragen of andere opmerkingen zijn over AEGON spaarproducten dan kunt u contact met ons opnemen via http://www.aegonbank.nl/sparen/. (via telefoonnummer: 088 - 344 03 44, E-mail, Twitter of een live chat)

Met vriendelijke groet,

Dennis van Capelleveen
ProductManager Sparen
AEGON

betekent dit nu het volgende?:
dag 1 = geld komt binnen bij aegon (maar nog niet op je eigen rekening??) , die datum zie je ook terug in het overzicht van internet bankieren. tw de boekdatum
dag 2 = het bedrag wordt nu bijgeschreven op je rekening
dag 3 = nu gaat de rente "lopen". De valuta datum (want nu staat het bedrag een volle dag op je rekening)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]