Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 5:34 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
@RogervdH:

Heel erg bedankt voor al je info, en goed dat je je niet zo makkelijk uit het veld laat slaan! :)

"Vroeger" had ik nog een rekening bij de Postbank, en daar is me dat inderdaad ook al opgevallen met die Pinbetalingen (bijv: vrijdag pinnen, en pas maandag afgeschreven), dus *ik* geloof je!

Nogmaals dank!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 6:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Niet gezien, of niet interessant?


obligataire schreef:
Kijk eens even bij DHB Bank.

https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/ ... /5519.aspx

Niet helemaal gratis, maar wel zeer billijk dacht ik.
Pas is het eerste jaar gratis.

Met overstapservice: lijkt mij handig om alle rompslomp te omzeilen van lopende incasso's e.d.

https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/ ... /3849.aspx


Je krijgt geen creditrente, maar is dat wel zo interessant?
Bij een strak beheer van de betaalrekening zal het gemiddelde saldo niet echt hoog zijn neem ik aan.

Overigens, als je DHB interessant vindt kan je misschien ook net zo goed een simpele girorekening nemen.
Die valt qua kosten ook wel mee vergeleken met de andere grootbanken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 6:15 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
SpaarXL schreef:
@RogervdH:

Heel erg bedankt voor al je info, en goed dat je je niet zo makkelijk uit het veld laat slaan! :)

"Vroeger" had ik nog een rekening bij de Postbank, en daar is me dat inderdaad ook al opgevallen met die Pinbetalingen (bijv: vrijdag pinnen, en pas maandag afgeschreven), dus *ik* geloof je!

Nogmaals dank!


You're welcome! :-) Als ik 100% zeker weet dat ik gelijk heb, dan wil ik het ook graag bewijzen. Ikzelf moet zeggen dat ik de DSB-Bank ook een beetje "apart karakter" vind hebben door al die verschillende kredietverstrekkende labels... Maar daar heb ik me even niks van aan getrokken en gewoon die gratis betaalrekening gepakt, met gratis PIN-pas en 2,5% creditrente. Dat bevalt nu sinds één jaar erg goed. Prima klantenservice en nog nooit lastig gevallen om iets anders van de DSB af te nemen. Dat is mijn ervaring... :)

Zo zijn er ook genoeg mensen die negatieve ervaringen hebben met LaserCards (PrimeLine) uit 's-Hertogenbosch. Ik heb van die maatschappij al 5 jaar een Visa creditcard en dat bevalt ook super. Al 5 jaar totaal gratis (ik los iedere maand het volledig uitstaande saldo af, dus ook geen rente). Bij International Card Services was ik toch al snel 5 x EUR 36,50 = EUR 182,50 kwijt geweest voor 5 jaar Visa-kaart. Dus ook daar, wat mij betreft, niks dan lof...toch kom je LaserCards veel (negatief) tegen op trosradar.nl e.d.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 12:40 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Groot nadeel van DSB vond ik het max. dat wordt gesteld op pinnen/betalen in 1 week.

Wil je (zal niet vaak zijn) eens een grote uitgave doen (meer dan € 1.250,=) dan kan je dat bij DSB dus vergeten. Of je moet tijdig het meerdere de week ervoor al beginnen te pinnen :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 1:02 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
groentje schreef:
Groot nadeel van DSB vond ik het max. dat wordt gesteld op pinnen/betalen in 1 week.

Wil je (zal niet vaak zijn) eens een grote uitgave doen (meer dan € 1.250,=) dan kan je dat bij DSB dus vergeten. Of je moet tijdig het meerdere de week ervoor al beginnen te pinnen :?


Dus als je een bankstel koopt van 2000 euro dan kun je niet met je pasje betalen?
Hoezit dat met overschrijvingen? Zijn die ook aan een maximum gebonden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 1:40 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
bbqonfire schreef:
groentje schreef:
Groot nadeel van DSB vond ik het max. dat wordt gesteld op pinnen/betalen in 1 week.

Wil je (zal niet vaak zijn) eens een grote uitgave doen (meer dan € 1.250,=) dan kan je dat bij DSB dus vergeten. Of je moet tijdig het meerdere de week ervoor al beginnen te pinnen :?


Dus als je een bankstel koopt van 2000 euro dan kun je niet met je pasje betalen?
Hoezit dat met overschrijvingen? Zijn die ook aan een maximum gebonden?


Excuus, dat was Argenta... bij DSB is het max. betalen per dag én week met pas € 2.500,= dus dat bankstel kan je wel kopen...

Overschrijven naar een derde is max € 25.000,= per week.

Overigens kan je bij DSB ook niet betalen middels iDeal. Dit soort dingen zijn ook afwegingen die je moet maken als je van bank wilt switchen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 6:48 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
groentje schreef:
Overschrijven naar een derde is max € 25.000,= per week.


Oeps, da's niet handig. Als ik van spaarrekening wissel, moet dat wel in 1 keer overgeboekt kunnen worden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 8:07 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
bbqonfire schreef:
groentje schreef:
Groot nadeel van DSB vond ik het max. dat wordt gesteld op pinnen/betalen in 1 week.

Wil je (zal niet vaak zijn) eens een grote uitgave doen (meer dan € 1.250,=) dan kan je dat bij DSB dus vergeten. Of je moet tijdig het meerdere de week ervoor al beginnen te pinnen :?


Dus als je een bankstel koopt van 2000 euro dan kun je niet met je pasje betalen?
Hoezit dat met overschrijvingen? Zijn die ook aan een maximum gebonden?


Van de FAQ site van DSB-Bank:

De limieten van transacties tussen de DSB Bankrekening en derden zijn beperkt tot het saldo dat zich op de betaalrekening bevindt, met een maximum van € 25.000 per transactie.

In winkels kunt u per pas tot een bedrag van € 2.500 per dag betalen.

Via een geldautomaat van een gastbank kunt u maximaal € 250 per dag per pas opnemen.

U kunt tot maximaal € 500 per dag opnemen bij geldautomaten in het buitenland.

Persoonlijk woon ik 1 km. van de Duitse grens. Ik kan dus gemakkelijk 250 euro in Nederland PIN'en en indien noodzakelijk nog 500 euro in het buitenland. Verder hebben we ook nog 2 pasjes (en/of rekening). Dus ruim voldoende voor ons.


Laatst bijgewerkt door rogervdh op wo 09 jul 2008 8:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 8:09 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
SpaarXL schreef:
groentje schreef:
Overschrijven naar een derde is max € 25.000,= per week.


Oeps, da's niet handig. Als ik van spaarrekening wissel, moet dat wel in 1 keer overgeboekt kunnen worden!


Het is € 25.000,00 per transactie...niet per week. Kwestie van het spaargeld in meerdere transacties overmaken (maar wel op dezelfde dag).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 9:21 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
groentje schreef:
bbqonfire schreef:
groentje schreef:
Groot nadeel van DSB vond ik het max. dat wordt gesteld op pinnen/betalen in 1 week.

Wil je (zal niet vaak zijn) eens een grote uitgave doen (meer dan € 1.250,=) dan kan je dat bij DSB dus vergeten. Of je moet tijdig het meerdere de week ervoor al beginnen te pinnen :?


Dus als je een bankstel koopt van 2000 euro dan kun je niet met je pasje betalen?
Hoezit dat met overschrijvingen? Zijn die ook aan een maximum gebonden?


Excuus, dat was Argenta... bij DSB is het max. betalen per dag én week met pas € 2.500,= dus dat bankstel kan je wel kopen...


Het is dus € 2.500,00 per pas per DAG betalen in winkels, echter wel met een maximum van € 5.000,00 per WEEK per pas. Vrij redelijk voor 'normaal' gebruik... Misschien is het zelfs tijdelijk te verhogen, zoals bij de meeste banken. Dus stel je gaat een auto kopen, dat het voor 1 of 2 dagen tijdelijk verhoogd wordt per pas. Maar durf ik niet zeker te zeggen (maar de meeste banken werken daar wel aan mee).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 9:33 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
rogervdh schreef:
Het is € 25.000,00 per transactie...niet per week. Kwestie van het spaargeld in meerdere transacties overmaken (maar wel op dezelfde dag).


Rogervdh, nogmaals zeer bedankt voor al je tips en toelichtingen! Ik heb zelf nog nauwelijk in de voorwaarden hoeven kijken :lol: (maar zal dit zeker nog doen voordat ik grote bedragen heen en weer ga boeken).

Je tips zijn meer waard dan 10 cent per minuut!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 11:58 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
rogervdh schreef:
Misschien is het zelfs tijdelijk te verhogen, zoals bij de meeste banken. Dus stel je gaat een auto kopen, dat het voor 1 of 2 dagen tijdelijk verhoogd wordt per pas. Maar durf ik niet zeker te zeggen (maar de meeste banken werken daar wel aan mee).

Goeie tip. Ik heb mijn auto's altijd contant betaald. Dus ik kan voortaan ook met PIN betalen? Kan dit ook bij de Postbank en hoe doe je dit dan? Ik weet trouwens geeneens wat de normale daglimiet is bij de Postbank.
Edit:€ 2500 volgens mij. Het schijnt dat je op het postkantoor de limiet idd voor een dag kunt verhogen. Iemand heeft zo zijn auto gepind voor € 45000.

_________________
Luister naar dj doboy


Laatst bijgewerkt door Doboy op zo 21 sep 2008 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2008 11:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
DHB :
Prima betaalrekening zo te zien, echter 0 procent rente en betalen voor pas.
Ik heb zelf echter helemaal niks met DHB en als er een alternatief is, zou ik daar voor kiezen.. (puur gevoelskwestie...)

ASN bank:
Geen echte betaalrekening, alleen spaarrekening met pas, tegenrekening verplicht.
Pas alleen in Nederland te gebruiken, betalingen vanaf 250 euro mee te doen

DSB bank:
Prima betaalrekening zo te zien, spaarrente en gratis pas, echter beetje wrange nasmaak na mijn eerdere ervaringen met DSB, bovendien valutering :evil:

Triodos bank:
Prima betaalrekening, echter 0 procent rente en na 12 mnd betalen voor pas.
Wel pas met werelddekking, bank met goede insteek, geen valutering.

Uitgaande van bovenstaande info neig ik ernaar om voor een Triodos spaarrekening te kiezen. Wat me wel stoort is dat er geen creditrente wordt gerekend, bovendien kan ik nog niets over de debitrente vinden....

Edit: ik heb ze net een mailtje gestuurd met vragen aangaande debet en creditrente, valutering, kosten voor een 2e pas en het storten van contant geld. Nu nog ff op een antwoord wachten.. ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 5:49 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
zojuist maar eens een DSB betaalrekening aangevraagd, ik ben benieuwd

hoe zit het pinpasje van dsb er eigenlijk uit? gewoon nieuwsgierig


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 7:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Een andere voorwaarde bij DSB is dat je maandelijks je salaris moet laten overmaken naar die rekening.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO