Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 12:10 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik zie trouwens dat de Postbank in 2009 komt met 1 pas ipv zoals nu een aparte pin- en chippas.

Weet iemand of het huidige mijnpostbank.nl gaat veranderen als ze zometeen opgaan in ING ? Bij ING log je namelijk ook in met zo'n Digi-P calculatortje. 2 systemen naast elkaar voor 1 bank lijkt me wat vreemd, voormalig Postbank klanten die anders moeten inloggen als oude ING klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 1:17 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
rogervdh schreef:
Overal is de inlogprocedure omslachtiger dan bij de Postbank.

Helaas wel... Dat is voor mij een reden om bij de Postbank te blijven. Onbegrijpelijk dat andere banken het systeem van de Postbank (met ook de mogelijkheid van spaarrekeningen openen en opzeggen zonder legitimatie- en handtekeningengezeur) niet overnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 1:28 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Naast het gebruiksvriendelijke inloggen heeft de Postbank meer voordelen. Het overboeken met TAN-codes is eenvoudiger dan het gebruik van e.dentifier / Digi-P. Vergeleken met Rabobank, ABN.AMRO en ING zijn de kosten laag terwijl het programma voldoende mogelijkheden biedt voor particulier gebruik. Bovendien valuteert de Postbank niet.
Ik had betaal- en spaarrekeningen bij de Boerenleenbank, Rabobank, ABN.AMRO, SNS en SNS RegioBank. Vanwege onvriendelijke behandeling, hoge tarieven, lage rente en/of valutering heb ik na (zeer) slechte ervaringen de rekeningen opgezegd.
Bij de Postbank heb ik al tientallen jaren een betaalrekening en sinds enkele jaren ook bij de DSB Bank.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 1:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@Linn:

En welke bevalt je dan beter; dsb of postbank, en waarom?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 2:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
tja. het is een keuze tussen gemak (postbank) of volledig gratis (dsb)

lastige keuze, een combo zou mooi zijn :mrgreen: misschien iets voor die bank van alphons :mrgreen:


even terzijde; wilde gedachtengang; weet iemand of zo'n digi-p iets van de magneetstrip afleest of van de chip op de pas? als het dat laatste is dan zou dat misschien kunnen verklaren waarom de postbank in 2009 ook met een pas komt met geintegreerde chip omdat ze mogelijk ook met een soort digi-p gaan werken zoals de ING ook doet... en omdat ze zometeen 1 worden met ING... verdwijnt het huidige mijnpostbank.nl?

speculatie speculatie :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 3:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Xabre schreef:
verdwijnt het huidige mijnpostbank.nl?

Zou voor mij een reden zijn om tegen die tijd mijn relatie met de Postbank te heroverwegen.
Verder kijk ik bepaald niet naar de komende samenvoeging uit. Ik zie niet in waarom het slim is waarom een bekend en sterk merk als 'Postbank' in de prullenbak moet verdwijnen. En of dit alles echt in het belang van de klanten is moet ik maar afwachten. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 8:09 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Moneymaker schreef:
@Linn:

En welke bevalt je dan beter; dsb of postbank, en waarom?


De Postbank, meer mogelijkheden o.a. digitale nota en betalen met Ideal. Afschrijvingen zijn direct zichtbaar, bijschrijvingen eerder verwerkt dan bij de DSB Bank en geen valutering.
In combinatie met de DSB Bank heb ik veel mogelijkheden.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 8:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Dank je; duidelijk antwoord :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 9:02 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
jha schreef:
rogervdh schreef:
Overal is de inlogprocedure omslachtiger dan bij de Postbank.

Helaas wel... Dat is voor mij een reden om bij de Postbank te blijven. Onbegrijpelijk dat andere banken het systeem van de Postbank (met ook de mogelijkheid van spaarrekeningen openen en opzeggen zonder legitimatie- en handtekeningengezeur) niet overnemen.


Ik vind het systeem van de Postbank ook niet zaligmakend. Positief is natuurlijk dat je met een login en wachtwoord kunt inloggen en geen additionele "apparatuur" bij je hoeft te hebben. Een PC met internetverbinding is voldoende. Verder is een mobiele telefoon (die de meeste mensen toch al bij zich hebben) genoeg om geld over te maken. Nadeel vind ik de inlognaam. Als iemand anders 3x je inlognaam gebruikt, raakt je account geblokkeerd. Populaire namen zullen allemaal als inlognaam in gebruik zijn. Je kunt dus maar het beste een zeer onlogische inlognaam hebben, om te voorkomen dat grapjassen 3x wat gaan proberen voor de flauwekul.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 9:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Moneymaker schreef:
@Linn:

En welke bevalt je dan beter; dsb of postbank, en waarom?


De vraag is dan wel niet aan mij gericht, maar ik heb de Postbank (in augustus 2007) juist de deur uit gedaan voor de DSB Bank. Ik gebruik de DSB Bank dan ook als "hoofdbank". Het is een en/of rekening, dus we besparen sowieso al 2 betaalpasjes per jaar. Die kosten iets van 12,50 per stuk per jaar bij de Postbank meen ik? Dus al 25 euro winst. Daarnaast 2,5% creditrente bij DSB Bank en dat brengt in ons geval ook 30 á 35 euro per jaar op. (We laten niks onnodig lang op de rekening staan, maar bepaalde bedragen zijn nu eenmaal noodzakelijk). Kortom, een winst van zo'n 55 á 60 euro op jaarbasis. Mooi meegenomen. Over de betrouwbaarheid van de DSB Bank ben ik ook zeer te spreken. (Gebruik die bank intensief van augustus 2007 tot heden).

Voordelen DSB Bank:
- 2,5% creditrente
- Gratis Measto PIN-pas
- Geen koersopslag bij opnames buiten Eurolanden. (Bij Postbank bijv. 0,8% koersopslag).

Nadelen DSB Bank:
- Afhankelijk van gastgebruik van geldautomaten: maximaal EUR 250,00 per dag geld opnemen.
- Nog geen iDeal ondersteuning. (Wordt aan gewerkt...)
- Geen internationale betalingen. (Wél ontvangen van internationale betalingen is mogelijk via IBAN/BIC).

Persoonlijk heb ik een en/of rekening (dus 2 PIN-pasjes) en kan dus 2 x EUR 250,00 = EUR 500,00 per dag opnemen via gastgebruik in Nederland en ik woon 1 km. van een Duitse geldautomaat en daar kan EUR 500,00 per dag per pasje opgenomen worden (= EUR 1.000,00 per dag in het buitenland). Per dag kan ik dus aan EUR 1.500,00 komen, mocht dat onverhoopt noodzakelijk zijn. Ik ben zéér content over DSB Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2008 5:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Wanneer wordt het geld eigenlijk afgeschreven bij DSB ? ik heb gistermiddag rond 15:00 uur gepind bij de supermarkt, ik kijk net op de rekening maar het is nog steeds niet afgeschreven? (ruim 24uur later)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 10:51 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ Xabre
Bij DSB betaalrekening is pinbetaling pas minimaal na 1 (werk)dag zichtbaar.
Soms duurt het ook wel eens wat langer, afhankelijk van tijdstip dat pinbetaling heeft plaatsgevonden, tijdstip dat je zelf inlogd om je saldo te bekijken.
Nu met de feestdagen kan het best wel wat langer duren.
Valutair wordt het het altijd op de datum dat pinbetaling heeft plaatsgevonden afgeschreven.

Je moet altijd zelf rekenen om het actuele saldo, op de rekening, in de gaten te houden.
Je moet er wat voor over hebben voor een gratis !! betaalrekening, met 2,5% rente !! over het saldo op de rekening.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 4:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Hehe ok, zal dus morgen worden, kwam door kerst en weekend natuurlijk, toch 4 dagen extra rente getrokken zegmaar :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO