Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 8:53 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Moneymaker schreef:
Ik heb jaren terug een spaarrekening gehad bij DSB, met als gevolg dat ik dagelijks post in de bus had aangaande leningen etc.... Bloedirritant en die nasmaak heb ik nog steeds wanneer ik DSB hoor. Voor mij dus zeker niet de eerste keuze. Service was overigens prima verder, dus daar keen klachten over.



Ik heb de DSB Bank Internetbetaalrekening nu nagenoeg één jaar, maar nog nooit post gehad over de overige producten van de DSB, terwijl ik een actieve gebruiker ben van de rekening (o.a. twee salarissen die erop binnen komen). Grappig hoe dat kan verschillen per cliënt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 11:09 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
zijn er ook banken die met hetzelfde systeem werken als de postbank? dat wil zeggen; dat je bij een transactie een TAN-code per SMS krijgt?

ik wil dus niet zo'n apparaatje hebben wat je weer achter je aan moet zuilen, mobiele telefoon is meer dan genoeg :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 9:16 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
vorigjaar april heb ik zowel de argenta betaal als de dsb betaal geopend.
DSB heb ik nog steeds en argenta heb ik slecht 3 maanden gebruikt voordat ik het mij afmelde hiervoor.

voor mij was de tanlijst en en inlogprocedure de doorslaggevende factor om arenta weg te doen. verder ben ik positief over biede rekeningen. allebij met chipknip (die de postbank niet gratis meeleverd). inmiddels gebruik ik de DSB alweer een dik jaar als betaalrek.
ik heb 4 minpuntjes ontdekt, maar dit weegt voor mij niet op tegen de voordelen, zoals inlogen met je pinpas via kaartlezer en 2,5% creditrente.
de minpuntjes zijn:
- geen ideal (zoals enkele grotere banken wel aanbieden)
- betalen naar buitenlandse rekening is vrijwel onmogenlijk (IBAN, is niet in te voeren)
- als je een bedrag overschrijft staat het op je rekening maar in feite is het nog niet bijgeschreven. ze houden het een dag vast. (dit is een heel smerig truckje). als je dit niet in de gaten hebt kan je voor 1 dag alsnog debietrente moeten betalen indien je dit bedrag dezelfde dag ook weer afschrijft. dus let goed op, om dit te voorkomen moet je altijd een bedrag minimaal 2 dagen op je rekening hebben staan.
- in het weekend is de bank niet actief, dus voer geen transacties op vrijdag avond of za. of zo. in waarvan je wilt dat ze direct uitgevoerd worden, want ze zullen pas maandag uitgevoerd worden.

het klopt wel dat ze in sommige gevallen het bedrag even vast houden, maar het loon niet (tenminste dit is niet bij ons het geval). dit werkt dus vaker in jouw voordeel dan in jouw nadeel omdat ze rente geven. (vb., je koopt en betaald met pin op vijdag en het wordt pas maandag afgeschreven, 3dagen rente extra over een bedrag wat je al hebt uitgegeven). verder raad ik aan om met een creditkaart te werken indien mogenlijk/voordelig. dit levert een uitgestelde betaling op en dus een extra rentevoordeel ;)..

succes met je keuze

van de overige banken weet ik niks.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 10:36 pm 

Geregistreerd: do 03 jul 2008 3:38 pm
Berichten: 14
Vincent schreef:
...... betalen naar buitenlandse rekening is vrijwel onmogenlijk (IBAN, is niet in te voeren)...........

Het IS onmogelijk.

Vincent schreef:
........ vb., je koopt en betaald met pin op vijdag en het wordt pas maandag afgeschreven, 3dagen rente extra over een bedrag wat je al hebt uitgegeven)...........

Het is juist andersom! Iedere pinbetaling wordt een dag vervroegd van je rekening gehaald, en als je op maandag pint zelfs 2 dagen! Geen rente krijgen, maar betalen .....

En dan is er nog een nadeel, je kunt bij de DSB Bank geen creditcard krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 10:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
wat ik ook wel irritant vind is dat je geen contant geld kan storten, bijvoorbeeld als je je auto verkoopt ofzo..zit je met zo'n bult geld in je knip.. en geen iDeal

denk dat ik maar nog even bij de Postbank blijf, dan maar 12,50 per jaar en geen rente


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 7:28 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Knakie schreef:
Vincent schreef:
...... betalen naar buitenlandse rekening is vrijwel onmogenlijk (IBAN, is niet in te voeren)...........

Het IS onmogelijk.

Vincent schreef:
........ vb., je koopt en betaald met pin op vijdag en het wordt pas maandag afgeschreven, 3dagen rente extra over een bedrag wat je al hebt uitgegeven)...........

Het is juist andersom! Iedere pinbetaling wordt een dag vervroegd van je rekening gehaald, en als je op maandag pint zelfs 2 dagen! Geen rente krijgen, maar betalen .....

En dan is er nog een nadeel, je kunt bij de DSB Bank geen creditcard krijgen.


Het wordt helemaal niet vervroegd van je rekening gehaald! PIN vrijdag bijv. 250,00 euro en het krijgt als valutadatum zondag. Met m.a.w.: het geld reeds in de beurs en pas twee dagen later het geld van de rekening. Hetzelfde natuurlijk als je betaald in een winkel op vrijdag. PIN je op maandag, dan wordt het geld dinsdag van je rekening geschreven met valutadatum maandag. Ik heb het zojuist zelf geverifieerd in DSB Internet bankieren. Dus precies op de dag dat je het geld ook in je bezit kreeg en kan ik niet ons onredelijk betitelen.

Ikzelf woon kort bij de grens en PIN daarom regelmatig in het buitenland en dan duurt het zelfs nóg langer voordat ze afschrijven en wel reeds het geld in m'n beurs (en nog rente krijgen). Dat trucje is alleen mogelijk voor mensen in de grensregio.

Verder is het valuteren (bij inkomende betalingen of afschrijving) absoluut niet correct, maar die 2,5% rente én twee bankpassen (t.w.v. van 25 á 30 euro p/j) maakt voor mij redelijk wat goed. Verder doen ze met PIN-betalingen mijn inziens niks fout.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 8:38 am 

Geregistreerd: do 03 jul 2008 3:38 pm
Berichten: 14
rogervdh schreef:
........Het wordt helemaal niet vervroegd van je rekening gehaald!.......

Je hebt het gecontroleerd, zeg je. Ik ook. Als ik met de muis over de boekdatum ga, dan zie ik een pop-up verschijnen die duidelijk een andere, vroegere valutadatum aangeeft. Ergo, òf de DSB heeft 2 systemen in gebruik, òf jij vergist je. Ik hou het op het laatste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 9:09 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Knakie schreef:
rogervdh schreef:
........Het wordt helemaal niet vervroegd van je rekening gehaald!.......

Je hebt het gecontroleerd, zeg je. Ik ook. Als ik met de muis over de boekdatum ga, dan zie ik een pop-up verschijnen die duidelijk een andere, vroegere valutadatum aangeeft. Ergo, òf de DSB heeft 2 systemen in gebruik, òf jij vergist je. Ik hou het op het laatste.


Laat ik dan maar met keiharde voorbeelden komen. Copy & paste:

Boekdatum: 03-06-2008
Valutadatum: 02-06-2008 (met de muis op de boekdatum!)
Transactie:
013.84.06.219 FUN SHOPPING CENTER VOLE
BETAALAUTOMAAT FUN SHOPPING CENT
ER VOLE Fun Shopping Center> 02/06/2008 16:45:44 KAART xxxx
-20,00 EUR

02/06/2008 is op een maandag. Valutadatum is 02/06/2008 en boekdatum is 03/06/2008. Volledig terecht dus! Ik heb 2 juni het geld toch ook daadwerkelijk uitgegeven? Ander voorbeeld van een zaterdag:

Boekdatum: 23-06-2008
Valutadatum: 22-06-2008 (met de muis op de boekdatum!)
23-06-2008 051.53.83.414 ALBERT HEIJN BV@PIN/&CHI
BETAALAUTOMAAT ALBERT HEIJN BV@P
IN/&CHI ALBERT HEIJN 1052 21/06/2008 11:07:02 KAART xxxx
-48,49 EUR

Kortom: op 21/06/2008 geld uitgegeven en valutadatum 22/06/2008. Een dag rentewinst! Beste voorbeeld een vrijdag:

Boekdatum: 26-05-2008
Valutadatum: 25-05-2008

26-05-2008 066.65.04.792 A.S. Watson inz Kruidvat
BETAALAUTOMAAT A.S. Watson inz K
ruidvat KRUIDVAT 2488 23/05/2008 10:02:39 KAART xxxx
-39,96 EUR

PIN-datum: 23/05/2008 en valutadatum: 25-05-2008. Twee volle dagen rente, terwijl het geld al uitgegeven is!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 10:12 am 

Geregistreerd: do 03 jul 2008 3:38 pm
Berichten: 14
Door de banken worden op zondag nooit transacties verwerkt .... en bij jou zie ik 25.5 en 22.6 als valutadatum. :shock:

Als jij de DSB wilt verdedigen moet je dat vooral doen.

Tip van Jip: ga met veel hogere bedragen werken, dan loopt je (rente)voordeel lekker hard op :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 11:12 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Knakie schreef:
Door de banken worden op zondag nooit transacties verwerkt .... en bij jou zie ik 25.5 en 22.6 als valutadatum. :shock:

Als jij de DSB wilt verdedigen moet je dat vooral doen.

Tip van Jip: ga met veel hogere bedragen werken, dan loopt je (rente)voordeel lekker hard op :lol:


Mijngod Knakie, wat ben jij moeilijk te overtuigen. Laat ik dan nu maar met een schermafdruk komen....ik hoop niet dat ik nu een antwoord krijg a la "Met die schermafdruk zal wel gerotzooid zijn", want dan stop ik deze discussie direct. Het is een schermafdruk, waar niks aan veranderd is, behalve dat ik de overige transacties verwijderd heb uit privacy overwegingen. Als laatste: ik hoef de DSB Bank niet te verdedigen. Ik heb totaal geen band met deze bank (behalve dat ik er cliënt ben) en het maakt mij niet uit of mensen er wel of geen klant willen worden: ik wil uitsluitend de waarheid zeggen en that's it! Verder verwerkt DSB Bank de transacties op MAANDAG, gezien de BOEKdatum, maar de VALUTAdatum is dan op een zondag...is toch niet zo gek?

Hou a.u.b. die tip van Jip ook maar voor je, want ik weet heus wel de banken te vinden met de rente van 5% en hoger.

afbeelding: http://www.vdheyden.net/dsbbank.JPG


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 12:27 pm 

Geregistreerd: do 03 jul 2008 3:38 pm
Berichten: 14
Ik sta versteld, je hebt helemaal gelijk ...


Aangaande de Tip van Jip ... denk er maar 's goed over (je genereert immers gratis geld bij de DSB). Hogere rente's, daar ging het niet over ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 1:00 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Knakie schreef:

En dan is er nog een nadeel, je kunt bij de DSB Bank geen creditcard krijgen.


Dit is, vindt ik zelf, geen nadeel.

Je neemt toch ook een spaarrekening die meer rente bied dan de 4% die dsb geeft op hun internetspaarrekening.

Wat idd nog wel een nadeel is, die ik vergeten ben, is dat je bij DSB, maar zelfde geld voor argenta, geen geld kan storten aan de balie...

verder ben ik heel vroeg ingestroomd en heb ik dus nog ergens hun oude tel. nummer bewaard, dat werkt prima. maar het zelfde geld overigens voor de postbank. ook die bank kan je bereiken via een niet 0900 nummer. als een bedrijf puur en alleen via 0900 de klantenservice aanbied dan is dit voor mij een ernstig minpunt voor mij persoonlijk dan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 1:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Vincent schreef:
verder ben ik heel vroeg ingestroomd en heb ik dus nog ergens hun oude tel. nummer bewaard, dat werkt prima. maar het zelfde geld overigens voor de postbank. ook die bank kan je bereiken via een niet 0900 nummer. als een bedrijf puur en alleen via 0900 de klantenservice aanbied dan is dit voor mij een ernstig minpunt voor mij persoonlijk dan.


In de herhaling:
http://www.0900alternatieven.nl
http://www.vraagalex.nl

Geen postzegel nodig bij:
www.antwoordnummer.nl

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 3:31 pm 
Er is nog een bank met betaalrekening:

www.staalbankiers.nl


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 3:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@Renteup; zitten ook weer kosten aan ;-)

http://www.staalbankiers.nl/smartsite.dws?id=36

Pinpas 17,50/jaar, Creditcard 49,00, Partnercard 29,00
Ik zie verder niets over de creditrente.

Voor mij geen optie dus ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO