Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 7:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Zit op dit moment bij ABN-AMRO en stoor me mateloos aan het feit dat er 0 procent creditrente wordt gerekend en maar liefst bijna 14 procent debetrente :x .
Met als gevolg dat je wanneer je ook maar kortstondig rood staat, gelijk mag gaan betalen.
Verder wordt er elk kwartaal een x-bedrag afgeschreven ivm kosten pas etc.....

Ik ben nu aan het kijken naar een alternatief.
Daarbij heb ik gezien dat Argenta 0,5% credit en 9% debitrente rekent, pas e.d. zijn gratis.
Zijn er nog andere banken die de moeite waard zijn om eens te bekijken?

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 7:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 11:04 am
Berichten: 12
http://www.dsbbank.nl/betalen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 8:26 pm 
Bij ASN rekeningen krijg je een pas.

De gewone spaarrekening heeft een percentage van 3% en je kunt er je salaris direct op laten storten.

Let op: je kunt er alleen bedragen > 250 euro mee pinnen.

Geld opnemen kan ook (alle bedragen) max 250 euro per dag.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 9:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb deze week de pas en pincode van de gratis DSB rekening gekregen. Deze bank heeft niet zo'n goeie naam op het gebied van leningen, maar de gewone bankrekening schijnt goed te bevallen en is gratis. Wie weet hoe lang dat nog duurt, maar goed, ik ga deze bank eens grondig uitproberen de komende tijd (vwb snelheid van overboekingen etc), maar tot nu toe lijkt alles prima!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 10:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik heb jaren terug een spaarrekening gehad bij DSB, met als gevolg dat ik dagelijks post in de bus had aangaande leningen etc.... Bloedirritant en die nasmaak heb ik nog steeds wanneer ik DSB hoor. Voor mij dus zeker niet de eerste keuze. Service was overigens prima verder, dus daar keen klachten over.

ASN spreekt mij dan veel meer aan. Is naar ik weet een bank die uitsluitend aan groen sparen doet en die niet alleen maar rekening houdt met zijn eigen portemonnee.
Ik heb bij ASN alleen de 'gewone spaarrekening' nog niet kunnen vinden, maar zal nog eens gaan snuffelen bij hun op de site. Goeie tip overigens en fraaie rente voor normale rekening.

Edit:

Welke rekening bedoel je eigenlijk?
Zie nl. een heel overzicht spaarrekeningen, maar deze kunnen vlgs mij niet gebruikt worden voor normale overboekingen, betalingen etc...
Zie: http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9383

Nog andere alternatieven beschikbaar?

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 10:37 pm 
@ Moneymaker

De rekening waar ik op doelde is "asn internetsp@ren".

Als je wilt kun je bij deze rekening een betaalpas krijgen waarmee je kunt pinnen:
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9470

Tip: stort je salaris via deze rekening en het is meteen rentedragend!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 10:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik vermoedde al dat je die bedoelde.

Helaas, dat is een rekening waarbij je alleen naar een tegenrekening kunt boeken.
Oftewel, een echte spaarrekening en niet bedoeld voor het dagelijkse betalingsverkeer.

Overigens denk ik dat het met de rekening 'asn milieusparen' wel kan.
En ook daar kan de pas bij aangevraagd worden zodat je ook gewoon kunt pinnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 10:42 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Je zocht toch een betaalrekening ?
Dan is DSB volgens mij de beste keuze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 10:45 pm 
asn komt later dit jaar in ieder geval met een betaalrekening, maar dit duurt nog een paar maanden...

triodos heeft al wel een groene betaalrekening


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 10:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik heb het idd over een betaalrekening.

Als ik het goed begrijp zijn er nu een aantal keuzes:

- ASN milieusparen (niet zeker of dit ook als betaalrekening gebruikt kan worden, moet nagevraagd)
- DSB bank
- Triodos groene betaalrekening (zal ik ook eens bekijken ;-))
- Argenta

Nog andere opties?

Wat ik belangrijk vind is dat e.e.a. kostenloos is en dat er ook een creditrente is, dus geen 0% zoals bij de meeste grootbanken.

Groeten,
Jan


Laatst bijgewerkt door Moneymaker op za 05 jul 2008 11:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Kijk eens even bij DHB Bank.

https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/ ... /5519.aspx

Niet helemaal gratis, maar wel zeer billijk dacht ik.
Pas is het eerste jaar gratis.

Met overstapservice: lijkt mij handig om alle rompslomp te omzeilen van lopende incasso's e.d.

https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/ ... /3849.aspx


Je krijgt geen creditrente, maar is dat wel zo interessant?
Bij een strak beheer van de betaalrekening zal het gemiddelde saldo niet echt hoog zijn neem ik aan.

Overigens, als je DHB interessant vindt kan je misschien ook net zo goed een simpele girorekening nemen.
Die valt qua kosten ook wel mee vergeleken met de andere grootbanken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:41 pm 

Geregistreerd: do 03 jul 2008 3:38 pm
Berichten: 14
Lep op bij de DSB Bank, want ze valuteren! En tot 2009 mogen ze dat blijven doen ...

Ik had tot voor kort een DSB betaal- en een internetspaarrekening maar heb ze beëindigd.

Voorbeeld: als je een betaalopdracht geeft om bijv. op maandag van je spaarrek. > betaalrek. over te boeken dan wordt het geld op woensdag bijgeschreven. Valutadatum dus. Twee dagen lang is je geld foetsie, in de DSB molen. En als je vervolgens datzelfde geld van je betaalrek. wilt overboeken naar elders, dan wordt er weer gevaluteerd .... als je als valutadatum woensdag opgeeft (want dan kun je immers over het geld beschikken, denk je) dan wordt de overboeking per dinsdag uitgevoerd. Met als gevolg dat je een dag rood komt te staan :? . Dus DSB beschikt 3 dagen over jouw geld en pakt ook nog een debetdagje mee ...

Mijn vrinden zijn het niet (meer) ....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:52 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Knakie schreef:
En als je vervolgens datzelfde geld van je betaalrek. wilt overboeken naar elders, dan wordt er weer gevaluteerd .... als je als valutadatum woensdag opgeeft (want dan kun je immers over het geld beschikken, denk je) dan wordt de overboeking per dinsdag uitgevoerd. Met als gevolg dat je een dag rood komt te staan


Bedankt voor de waarschuwing. Ik begrijp niet helemaal goed hoe dit in zijn werk gaat, maar ik zal het zelf ook proberen. Je zegt "als je als valutadatum woensdag opgeeft", hoe geef je dat dan op? Begrijp ik het goed dat je bij een overboeking slechts 1 datum opgeeft, zijnde de uitvoeringsdatum? En jij beweert dat je geld dan 1 dag *eerder* al wordt afgeboekt van je *lopende* rekening bij DSB? Da's inderdaad mooi stom, want ze moeten zich gewoon houden aan de datum die *ik* opgeef.

Kijk, als een spaarrekening rente geeft tot de dag voorafgaand aan de uitvoeringsdatum, daar kan ik me nog iets bij voorstellen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:03 am 

Geregistreerd: do 03 jul 2008 3:38 pm
Berichten: 14
SpaarXL schreef:
........... Da's inderdaad mooi stom, want ze moeten zich gewoon houden aan de datum die *ik* opgeef ........

Dat is precies wat ik had verwacht. Maar de datum die je op geeft bij je betaalopdracht wordt de boekdatum en niet de valutadatum en daarmee word je op het verkeerde been gezet. Oppassen dus, want je betaalt dan debetrente :evil:


Edit: achteraf bleek het inderdaad in de kleine lettertjes te staan ....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 8:38 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Moneymaker schreef:
Zit op dit moment bij ABN-AMRO en stoor me mateloos aan het feit dat er 0 procent creditrente wordt gerekend en maar liefst bijna 14 procent debetrente :x .
Met als gevolg dat je wanneer je ook maar kortstondig rood staat, gelijk mag gaan betalen.
Verder wordt er elk kwartaal een x-bedrag afgeschreven ivm kosten pas etc.....

Ik ben nu aan het kijken naar een alternatief.
Daarbij heb ik gezien dat Argenta 0,5% credit en 9% debitrente rekent, pas e.d. zijn gratis.
Zijn er nog andere banken die de moeite waard zijn om eens te bekijken?

Jan


Ik kan de DSB Bank, ondanks de vele "krediet labels" (zoals lenen.nl, Post Krediet, etc.) en de daar negatief aan verbonden imago, van harte aanbevelen. Ik heb dus ook uitsluitend ervaring met DSB Bank op het vlak van de Internetbetaalrekening (geen overige producten). De aanvraagprocedure werkt erg fijn. Binnen 2 á 3 dagen krijg je de overeenkomst thuis en je wordt vervolgens constant per e-mail op de hoogte gehouden over het verwerkingsproces. "We hebben uw getekende overeenkomst ontvangen en de bankpas wordt verzonden", "We hebben uw identificatiebetaling ontvangen en uw rekening is nu geactiveerd", etc. Verder keurig 2,5% rente (hetgeen veel is op een betaalrekening!) en ik heb mijn rekening nu sinds augustus 2007 (primaire rekening, dus alle betaalverkeer gaat via die rekening!) en nog nooit een storing kunnen ontdekken in hun internetbankiersysteem. Ze maken overigens gebruik van hetzelfde apparaatje als ABN-AMRO (heet bij ABN de edentifier en bij DSB de Digi-P, maar is bouwgelijk). Kortom, niks dan lof over deze rekening... Verder zit alles erbij, inclusief gratis Meastro bankpas die ik ook dagelijks gebruik. Ik woon in de grensstreek en iedere week verschillende betalingen in Duitsland...nog nooit een storing gehad. Mijn ervaringen zijn dus uitermate positief, ondanks het is misschien vreemde imago van DSB. Ze hebben me overigens nog nooit reclame gestuurd of benaderd voor andere producten. Dus geen last van "Wilt u lenen?".

Kortom, bij andere banken betaal je snel 10 á 20 euro per Measto PIN-pas en is daar volledig gratis. Bij twee rekeninghouders is het 2 x 15,00 euro = 30 euro bespaard. Verder krijg ik per jaar op de DSB-Bankrek. zo'n +/- 30 euro aan creditrente binnen (ondanks dat ik iemand ben die het te sparen deel z.s.m. doorboekt naar een echte spaarrek). Valutering is een feit op deze rekening, maar dat doen veel andere banken ook (w.o. ABN-AMRO en SNS-Bank is mijn ervaring) en die geven niet eens creditrente...en kost een bankpas ook nog eens geld.


Laatst bijgewerkt door rogervdh op zo 06 jul 2008 9:01 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO