Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 11:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 7:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ja klopt maar daar ben ik me van bewust. Als het bevalt dan migreer ik compleet naar BSD.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 7:57 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
BSD? Da's de Franse tak, "Banque de Scheringa Dircque", in Nederland heet 'ie gewoon DSB.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 10:15 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Xabre schreef:
hoe zit het pinpasje van dsb er eigenlijk uit? gewoon nieuwsgierig


Die ziet er zo uit:

afbeelding: http://i34.tinypic.com/2lmq5i1.gif


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 9:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Karel Spaargraag schreef:
Een andere voorwaarde bij DSB is dat je maandelijks je salaris moet laten overmaken naar die rekening.

Dat valt op te lossen door een deel van je salaris daar te laten storten (als je niet meteen helemaal over wilt).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 11:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ja, als je een salaris hebt kan dat ja...
Zonder salaris krijg je dus die rente niet, aldus de voorwaarden.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 5:58 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
groentje schreef:
Dat valt op te lossen door een deel van je salaris daar te laten storten (als je niet meteen helemaal over wilt).


DSB is echter wel vrij selectief qua inkomen. M'n ouders krijgen huurinkomsten (Van 'n appartement, garageboxen) binnen bij de DSB, maar dat zien ze dus niet als "inkomen", terwijl het dat voor m'n ouders natuurlijk (gedeeltelijk) wel is. Er moest ook nog een écht salaris, van een werkgever (of uitkeringsinstantie) binnenkomen. Ook voor een eventuele kredietlimiet op de rekening, gold uitsluitend het "echte" salaris. Huurinkomsten vallen daar niet onder, terwijl die maand na maand keurig binnenkomen en vrij zeker zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 10:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Inkomen is alles wat iemand als opbrengst van arbeid, onderneming of vermogen geniet, bijvoorbeeld loon, winst, dividend of rente.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inkomen

Ik zal binnenkort eens kijken hoe het met mijn rente staat bij DSB, er komt namelijk geen europiek aan inkomen op binnen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op di 21 okt 2008 2:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 2:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Goed nieuws over de betaalrekening van DSB.
Ik ben vanaf het allereerste begin ongehoorzaam geweest t.a.v. de eis dat er regelmatig salaris/inkomen aan deze rekening gekoppeld diende te worden.
Ondanks een tussentijdse waarschuwingsbrief, op 1-3-2008 en 1-9-2008 tóch keurig rente over het saldo ontvangen.
Het zal ze toch te veel werk zijn, of misschien technisch onmogelijk, om klanten zoals ik te bestraffen, d.m.v. geen rente meer uit te keren. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2008 2:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
moet zeggen aanvragen DSB betaalrekening gaat vrij vlotjes tot nu toe, paar dagen geleden die formulieren ondertekend; natuurlijk hokje aangekruist dat ik geen roodstand en kredietlimiet enzo wil, vandaag de pin/chip-pas mogen ontvangen, nog even het strookje terugsturen voor de pincode en de digi-p, eergisteren eurootje overgemaakt voor de activatie dus die zal er ook nu wel zijn

ben benieuwd :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2008 10:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Xabre schreef:
moet zeggen aanvragen DSB betaalrekening gaat vrij vlotjes tot nu toe, paar dagen geleden die formulieren ondertekend; natuurlijk hokje aangekruist dat ik geen roodstand en kredietlimiet enzo wil, vandaag de pin/chip-pas mogen ontvangen, nog even het strookje terugsturen voor de pincode en de digi-p, eergisteren eurootje overgemaakt voor de activatie dus die zal er ook nu wel zijn

ben benieuwd :mrgreen:


Het werkt ook gewoon top! Aanvraag procedure is gelikt...zelfs regelmatig e-mails met status updates. Ik heb de DSB Internetbetaalrekening nu één jaar en niks dan lof. In totaal toch al zeker 'n 35 euro aan rente ontvangen (terwijl ik niet onnodig veel laat staan...wat weg kan, gaat direct naar een spaarrekening) en twee Maestro PIN pasjes gratis. Ik woon kort bij de Duitse grens en PIN wekelijks in het buitenland...werkt perfect. Nog nooit een storing gehad o.i.d. Ook Internet bankieren is altijd beschikbaar...dat was bij de Postbank wel anders. Kortom, prima gratis rekening en nog rente erop toe.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 12:15 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
wanneer krijg je de pincode eigenlijk, ik heb al een weekje alles binnen, ook de Digi-P maar nog geen pincode, kan dus nog niet internetbankieren of pinnen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 8:41 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Xabre schreef:
wanneer krijg je de pincode eigenlijk, ik heb al een weekje alles binnen, ook de Digi-P maar nog geen pincode, kan dus nog niet internetbankieren of pinnen :mrgreen:


Die zal één dezer dagen volgen. Ik moet zeggen dat alles vrij vlot ging (verzending bankpas, Digi-P, etc.), maar dat de PIN-code iets langer op zich liet wachten. Beetje raar waarom dat laatste stapje iets langer op zich laat wachten. Ik verwacht dat het vandaag of dinsdag in de bus ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 7:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Pincode lag inderdaad vandaag in de bus :mrgreen:

Dat inloggen op internetbankieren is wel wat anders dan bij de Postbank zeg, persoonlijk erg omslachting, maargoed zal wel wennen zijn. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 10:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Xabre schreef:
Pincode lag inderdaad vandaag in de bus :mrgreen:

Dat inloggen op internetbankieren is wel wat anders dan bij de Postbank zeg, persoonlijk erg omslachting, maargoed zal wel wennen zijn. :mrgreen:


Bij ABN-AMRO is het exact hetzelfde. De DSB Digi-P heet bij ABN-AMRO trouwens e.dentifier. Exact hetzelfde apparaatje, behalve in het groen en bij DSB in het rood. De Postbank is trouwens een van de weinig (zoniet de enige) waar een username en wachtwoord voldoende is om in te loggen (op een betaalrekening). De Rabobank heeft ook zo'n "calculator" (weet de naam even niet), SNS-Bank heeft een digipas. Overal is de inlogprocedure omslachtiger dan bij de Postbank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 11:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Zelfs bij die apparaatjes willen de banken zich nog onderscheiden van elkaar.
Bij rabo staat de '1' linksboven, bij ING staat-ie links onder.
Erg verwarrend, en ik begin nog wel eens verkeerd als ik weer zo'n code moet overtypen.
Het leven van een spaarder gaat niet over rozen..

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO