Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:44 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ook ik heb ingelogd. Dat toetsenbord is een ramp en mogen ze van mij veranderen. Het zal wel een reden hebben dat het zo gaat, maar ik vind het heel onhandig.
Je kan inderdaad nog niet veel zien, wel het saldo en de bij/af schrijvingen. Het is jammer dat het opgebouwde rente nog niet te zien is, maar dat komt hopelijk nog.

Het begin is er, en op tijd dat is wel een compliment waard.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:56 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Op zich is het toetsenbord wel ok, tenminste de Static variant. Het is alleen jammer dat je de login niet meer automatisch kunt laten plaatsvinden met een passwordprogje als KeePass. Hele ingewikkelde passwords en pincodes zijn dus niet echt bruikbaar. Beveiliging wordt mijns inziens hierdoor eerder slechter dan beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Money schreef:
Ook ik heb ingelogd. Dat toetsenbord is een ramp en mogen ze van mij veranderen. Het zal wel een reden hebben dat het zo gaat, maar ik vind het heel onhandig.


Het kan zijn dat het is om z.g.n. 'keyloggers' te slim af te zijn.
Muisklikken ergens op een scherm kunnen door keyloggers (nog) niet vastgelegd worden.
I.v.m. extra veiligheid dus.
10 Goeie punten voor Anadolu.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keylogger

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op vr 17 okt 2008 12:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:06 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik ben inmiddels gewend aan het toetsenbord. Inderdaad jammer, dat je "keypass" niet kunt gebruiken, maar deze nieuwe manier van inloggen lijkt me OK.

speld=pin. Ik moest er ook even over nadenken, maar het is letterlijk vertaald!

Ben benieuwd naar het vervolg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Borra schreef:
Ik ben inmiddels gewend aan het toetsenbord. Inderdaad jammer, dat je "keypass" niet kunt gebruiken, maar deze nieuwe manier van inloggen lijkt me OK.


De hoofdzaak van Keypass is het veilig opslaan van gegevens.
M.i. op de 2e plaats komt gemak bij het inloggen.
Anadolu zal echt de enige site niet zijn waarbij dat automatisch inloggen niet kan.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op vr 17 okt 2008 12:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:19 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Het schijnt dus al mooi allemaal te werken.
Ik ga nu eerst slapen en morgenochtend eens een poging wagen,
Hopelijk lukt het inloggen wel goed met de speld-code! :mrgreen:

Ergens vind ik de rechtstreekse vertaling wel een kwalijke zaak (laten we wel wezen: het is een wel gewaardeerde bank), maargoed het internetbankieren is net actief en ze zullen hier vast nog wel in moeten investeren..
Zoals ik hier al eerder heb gezegd, vind het belangrijker dat het functioneel goed werkt, dan dat het werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het inloggen is eindelijk gelukt, eerder deze week kwam ik er niet in.
Er is al meer commentaar geweest op de inlogprocedure, ik vind het een drama. Als je gewend bent om tien-vingers-blind te typen dan duurt dit tergend lang.
Maar goed ik ben er blij mee en ik verwacht het eigenlijk niet vaak nodig te hebben.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:39 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Paul209 schreef:
Het kan zijn dat het is om z.g.n. 'keyloggers' te slim af te zijn.


Sterker nog, dat weet ik wel zeker, mooi gemaakt.
Dit is inderdaad de eerste bank die daar aan denkt. Petje af :!:

Het is wat moeilijker in het gebruik, en er zijn tooltjes die
met knip en plak ook bij de Anadolubank feiloos werken,
maar het is wel veiliger.

Soms moet je even nadenken wat er staat.
Bij wijzig code moet je een 'Speld' invoeren, dat is de Pincode.
En 'bewegingen van de rekening' zijn de mutaties.
De 'verklaring van de rekening' zijn de bankafschriften.
Bovenin vind je de 'klant tevreden' knop, waar je berichten mee kunt verzenden.
Maar die werkt volgens mij nog niet helemaal goed.
Ik heb begrepen dat het zelf overboeken binnenkort ook komt.

Kortom Anadolubank is de digitale weg voor de Nederlanders ingeslagen.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 8:08 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
WitteDuif schreef:
Ergens vind ik de rechtstreekse vertaling wel een kwalijke zaak (laten we wel wezen: het is een wel gewaardeerde bank)


Ik heb ze net even een berichtje gestuurd, ik verwacht dat ze zo snel mogelijk de vertaling aanpassen, anders neem ik "maatregelen". Ik vind dit echt niet kunnen!

Het lijkt wel alsof ze helemaal geen Nederlands-sprekend personeel hebben, ik krijg spookbeelden van een postbus-firma waar 1 PC staat met een UBS (sic) stick erin!!

Het schermtoetsenbordje is inderdaad wel een veilige oplossing (het is tot nu toe de enige bank waar ik met mijn AutoHotkey macrootjes niet automatisch kan inloggen, zelfs de IceSave procedure had ik volledig geautomatiseerd), maar ik vind het niet handig.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:04 am 

Geregistreerd: wo 30 jul 2008 3:16 pm
Berichten: 41
Ik ben het er mee eens dat het inloggen best even tijd in beslag kan nemen.
maar toch, zo'n ramp hoeft dat toch niet te zijn als de veiligheid ermee gewaarborgd is?
Het is allemaal op de beloofde datum beschikbaar en misschien wordt er in de loop van de tijd eea aangepast in aanzien van de taal.

ik stoor me er eerlijk gezegd niet zo aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:30 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik kom er niet in en krijg na invoeren van alle gegevens slechts een melding dat ik een onbekende gebruiker ben. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb verschillende browsers en computers gebruikt, maar overal hetzelfde. Vooralsnog vind ik deze vorm van internetbankieren geen succes en hoop dat het snel beter wordt. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:56 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
jha schreef:
Ik kom er niet in en krijg na invoeren van alle gegevens slechts een melding dat ik een onbekende gebruiker ben. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Yep, me too. Voor zowel de eerste als de tweede gebruiker op de en/of rekening. Ik heb al gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik word (als het goed is) vanmiddag teruggebeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 10:06 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
jha schreef:
Ik kom er niet in en krijg na invoeren van alle gegevens slechts een melding dat ik een onbekende gebruiker ben. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb verschillende browsers en computers gebruikt, maar overal hetzelfde. Vooralsnog vind ik deze vorm van internetbankieren geen succes en hoop dat het snel beter wordt. :(
Als ik het juist heb moet je de voorloopnul van je rekeningnummer weglaten, misschien is dat het ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 10:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
appeltje schreef:
Als ik het juist heb moet je de voorloopnul van je rekeningnummer weglaten, misschien is dat het ?

Die nul heb ik niet gebruikt. Gewoon het 9-cijferige nummer.
reneva schreef:
Yep, me too. Voor zowel de eerste als de tweede gebruiker op de en/of rekening. Ik heb al gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ik word (als het goed is) vanmiddag teruggebeld.

Ben benieuwd naar de uitkomst. Laat hier maar even weten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 10:48 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Beste mensen er is een storing die (volgens Anadolubank) binnen enkele uuren opgelost zal worden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO