Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2009 1:22 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
WitteDuif schreef:
Toch een vriendelijke toelichting van onze Wendy :P


Er is waarschijnlijk geen enkele reden om blij te zijn met de beslissing van Argente om te stoppen met betaalrekeningen.
In behoor mogelijk tot de eersten die daar een betaalrekening geopend heeft en op dat moment voelde ik me echt gedwongen om een rekening bij Fortis op te zeggen. Langzaam maar zeker vertoonde Fortis afstotingsverschijnselen.
Nooit heb ik me bij Argenta ongemakkelijk gevoeld, gewoon een prima bank. Geen franje, geen overbodige mails met aanbiedingen van financiële producten waar je uiteindelijk alleen maar slechter van zou worden.
Het is jammer dat ze ophouden met deze service, maar het is zo'n beslissing waarbij men zich moet neerleggen.
Ze zeggen het eerlijk, het wordt ze te duur. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen de rentevergoeding te laten vervallen, vervolgens een jaarlijkse bijdrage te vragen, daarna kosten in rekening te brengen voor de betaalpassen...........
Niets daarvan, gewoon de waarheid zeggen. Ik ken een paar banken die daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Zelden te vroeg, maar altijd bijtijds zijn we op de hoogte gehouden van wat er stond te gebeuren en wat daarvan de gevolgen zouden zijn. Het is niet mogelijk om in de toekomst te kijken, maar ik heb er alle vertrouwen in, dat ik 13 maanden gebruik kan maken van de overstapservice.
Vragen worden immer netjes beantwoord en altijd is het duidelijk dat je schrijven ook daadwerkelijk gelezen is. Dat is wat anders dan de standaardbrieven die je van de grote banken altijd krijgt. Veel blabla, maar één ding is altijd hetzelfde: Op je concrete vraag krijg je zelden antwoord.

Kortom: Mij verwondert het niet dat Wendy vriendelijk toelicht. Ik zal Argenta-Nederland missen, dat weet ik nu al.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 6:08 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik kan nu nog steeds inloggen en na 15-09 doordat ik mijn DSB bankpas was vergeten (heb je helaas nodig bij het inloggen ) ook nog een pin-betaling gedaan .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 9:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 sep 2008 8:16 pm
Berichten: 21
obligataire schreef:
Kijk er niet vreemd van op als Dirk binnenkort ook stopt met zijn gratis bankrekening.




Je hebt gelijk Knaak. Dirk is inmiddels gestopt met zijn gratis bankrekening...... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 10:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 12 jun 2008 2:05 pm
Berichten: 54
Je kan nog wel in Belgie een Argenta rekening openen met gratis pin pas.
Zullen de Nederlandse banken niet leuk vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 4:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Dus dat is ook mogelijk als Nederlander ? Met een Nederlands adres ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 3:34 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Karel Spaargraag schreef:
Dus dat is ook mogelijk als Nederlander ? Met een Nederlands adres ?

Ja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 3:42 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Zelf vind ik het niet bepaald interessant, maar vergeleken met de informatie op deze site een positief bericht van Argenta in België. Zij bieden een soort deposito aan met een rendement van 4.125% op jaarbasis. Looptijd: 6 jaar.

Belangrijkste kenmerken van deze emissie:

Openbaar bod tot inschrijving op een uitgifte van min 100 miljoen euro met een looptijd van 6 jaar aan 4,125 %.

• Uitgever Fluxys
• Rating van de uitgever Not rated
• Inschrijvingsperiode van 19-11-2009 tot 16-12-2009 (behoudens
vervroegde afsluiting)
• Valutadatum 21-12-2009
• Looptijd 6 jaar
• Munteenheid EUR
• Jaarlijkse coupon (bruto) 4,125% jaarlijks betaalbaar op 21-12 (bruto
actuariëel rendement: 3,775%)
• Uitgifteprijs 101,849 %
• Terugbetaling 100%
• ISIN-code BE0002172386
• Notering Euronext
• Coupures 1.000 euro
(Het minimale inschrijvingsbedrag bedraagt bij Argenta steeds 2.500 euro.
U moet dus minstens 3 coupures kopen.)
• Argenta-risicoklasse: 2


Voor het prospectus en voor meer gedetailleerde informatie over de uitgifte kunt u de website van de uitgever raadplegen: www.fluxys.com. Ook in uw Argenta-kantoor kunt u alle bijkomende informatie over deze uitgifte krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 11:18 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Off topic: Volgens de site is de inschrijvingsperiode vandaag vervroegd afgesloten.

Oud topic, gesloten.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO