Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 15 jun 2021 10:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 1:14 pm 

Geregistreerd: di 26 mei 2009 1:12 pm
Berichten: 3
25 mei 2009

Aan de met ons samenwerkende tussenpersonen

Betreft: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas

Geachte relatie,
Argenta Spaarbank NV positioneert zich al meer dan 50 jaar als een solide bankverzekeraar. Samen met uw inspanningen heeft Argenta ook in de Nederlandse markt een sterke groei bewerkstelligd.
Het internetbankieren is daarbij een belangrijke pijler. Argenta biedt via dit concept direct opvraagbare spaarrekeningen en betaalrekeningen met een gratis bankpas aan.
In de afgelopen periode heeft Argenta in Nederland voor wat betreft het assortiment bancaire producten een strategische heroverweging gemaakt.
Argenta zal zich met het internetbankieren verder toeleggen op het aanbieden van
(nieuwe) producten met vermogensopbouw, zoals spaar- en termijndepositorekeningen.
Hierdoor is besloten om in Nederland vanaf maandag 8 juni a.s. geen nieuwe betaalrekeningen met bankpas meer aan te bieden.
Naast de strategische keuze constateren wij dat het blijven aanbieden van een (gratis) betaalrekening met bankpas dermate grote investeringen met zich meebrengen, die niet
meer in verhouding staan tot de opgebouwde portefeuille.
Wij beseffen dat deze beslissing een impact heeft op uw organisatie en uw cliënten.
Vanaf bovengenoemde datum kunt u via het internetbankieren van Argenta geen nieuwe betaalrekeningen meer openen voor cliënten. Ook kunnen cliënten die al een een spaar-
of betaalrekening hebben, zelf geen nieuwe betaalrekening meer openen.
Cliënten die reeds gebruik maken van een betaalrekening met bankpas worden door ons
nader geïnformeerd. Hierbij zullen wij hen verzoeken om hun activiteiten met de Argenta Betaalrekening en bankpas voor 15 september 2009 te beëindigen. In bijlage treft u het bericht aan dat wij komende week aan de betreffende cliënten zullen versturen.
<<brief aan cliënten inzake betaalrekening.pdf>>
Indien u nog vragen hebt, dan kunt u altijd contact opnemen met de medewerkers van de afdeling Distributie. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 076 – 520 53 73 of via de e-mail: distributie@argenta.nl
Binnenkort ontvangt u nader bericht over de introductie van termijndepositorekeningen bij Argenta. Voorts wordt u nader geïnformeerd over de invoering en het gemak van de digipass, die de TAN-lijsten gaat vervangen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Directie Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 2:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 9:29 am
Berichten: 259
Onvoorstelbaar wat een huilebalken.
Ik heb daar gelukkig geen betaalrekening.
Was dat wel zo dan haalde ik nu alles daar weg.
En als iedereen dat nu eens deed, was het snel afgelopen met deze bank.
En zou er geen andere bank meer zijn die er ook nog zo over zou denken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 6:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 7:42 pm
Berichten: 441
Gelukkig ben ik ook nooit begonnen aan de betaalrekening. Het lijkt me trouwens erg moeilijk om al je betalingsverkeer voor 15 september 2009 om te zetten. Kennelijk kan een bank dus zomaar besluiten om je rekening op te heffen :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 9:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 8:57 pm
Berichten: 74
Ik heb wel zo'n betaalrekening. Als backup. Met een paar honderd euro achter de hand mocht mijn pin-pas van mijn 'normale' betaalrekening de geest geven... (het is niet leuk als je in de super staat en niet kunt betalen)

Balen, maar ja, toch maar bij DSB een (gratis) rekening openen?

Trouwens, kan een bank zomaar stoppen met een dergelijk product? En dat op redelijk kort termijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 9:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 9:29 am
Berichten: 259
Ja, nu raak je het grootste probleem van deze maatschappij.
Wij mogen niks en wij moeten alles.
De banken en de regering en de werkgevers mogen alles en moeten niks.
Daarom gaat deze wereld zachtjes naar de kl*te.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 9:13 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 9:33 am
Berichten: 76
[start wishfull thinking]
Als die kostenpost beëindigd is, kan de rente op internetsparen omhoog naar een redelijker waarde. En als ze dan ook nog dat privacy-gevoelige percentage (0,2% of zo?) voor de tussenpersonen afschaffen en optellen bij de rente voor de rekeninghouder, behoren ze tot de top!
[end wishfull thinking]


Laatst bijgewerkt door A3 op do 28 mei 2009 11:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 11:10 am 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 10:17 am
Berichten: 26
1,5 jaar geleden zijn wij van de Rabo naar de Argenta gegaan met betaalrekening en spaarrekening.Juist voor de gratis bankpas en geen onkosten voor opnames in buitenland etc.
Hebben zelf ook het nodige werk verzet om alles soepel te laten verlopen, ondanks de overstapservice.
Nu 1,5 jaar later wordt de klant vriendelijk, doch dringend verzocht zijn betaalrekening op te heffen voor 15 september a.s.
Heb zojuist de Argenta gebeld en medegedeeld dat dit bijzonder klantonvriendelijk is.
Nieuwe klanten weren, okè, maar bestaande klanten ook aanmanen de rekening op te heffen, gaat wel erg ver.
Nu mogen weer op zoek naar een nieuwe bank.
De enige met gratis bankpas is de DSB, maar voor hoelang nog.
Dit hadden wij van de Argenta ook niet verwacht.
We balen er verschrikkelijk van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 12:02 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:26 pm
Berichten: 816
Woonplaats: Jazztown
Amai, dat had ik van onze zuiderburen niet verwacht zunne!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 2:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 03 jan 2008 11:17 pm
Berichten: 509
Woonplaats: Gouda
Hier in huize baskruit wachten we de officiele berichten verder niet af en zijn we onze betaalrekeningen bij Argenta aan het opzeggen.... (We gebruikten ze sinds een half jaar ook eigenlijk niet meer)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 8:31 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 5:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik verbaas me erover dat een betaalrekening zomaar opgeheven mag worden.
Daar zijn klaarblijkelijk nog geen regels tegen..interessant.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 8:47 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 1:48 am
Berichten: 5064
DHB heeft dat kunstje ook een keer uitgehaald met een gecombineerde spaar-/betaalrekening (met een bult rente).
'Wegens gebrek aan belangstelling' was de drogreden destijds.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 11:01 am 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 10:17 am
Berichten: 26
Bij navraag bij Argenta geldt dit besluit uitsluitend voor de Nederlandse klanten.
Besluit van de direktie, zegt de medewerkster, die er ook niet gelukkig mee is.
Onze zuiderburen blijven buiten schot.
Ze gaan zich toeleggen op spaarproducten.

Er zijn al veel boze telefoontjes van tussenpersonen binnengekomen bij de Argenta.
Vrees dat er nog wel meer komen, maar dan van de klanten.
Dit schaadt zeker het vertrouwen in deze bank.
Ik kom in ieder geval niet meer terug.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 2:22 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 8:29 pm
Berichten: 73
@Henkru: bedankt voor deze vooraankondiging. Ik zal de brief dan binnenkort wel ontvangen.

Het is jammer dat Argenta deze stap neemt, maar wel een beetje te begrijpen. Zelf heb ik uiteraard deze gratis pas een aantal jaren in gebruik en maak ik gebruik van de bijbehorende gratis diensten (ook in het buitenland en zelfs zonder extra kosten in niet euro landen). Aangezien ze niet meer bij de top rente aanbieders zijn, is het spaargedeelte al minimaal bij mij, en kunnen ze dan ook niet veel verdienen hieraan.

Conclusie voor mij zal dan ook wel zijn het restant spaartegoed over te hevelen en dan het hoofdstuk Argenta in september te gaan afsluiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 4:52 pm 

Geregistreerd: di 26 mei 2009 1:12 pm
Berichten: 3
Ik heb nu net de officieel mail gehad van ze ik blijf het een treurige zaak vinden. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 5:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec 2007 11:34 pm
Berichten: 5460
Woonplaats: Obliville
Ze haalden hun inkomsten natuurlijk uit valutering en nu dat binnenkort niet meer toegestaan is.........dan zouden ze openlijk kosten moeten gaan rekenen maar dat doet natuurlijk geen mens voor zo'n obscuur bankje. Dan maar meteen de handdoek in de ring. 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO