Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 9:28 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
100bucks schreef:
Het is duidelijk waar het probleem zit, de Europese regelgeving die teveel kosten met zich meebrengt.
Lang leve Europa! En dan maar roepen dat Europa ons zoveel goeds brengt.


Herinner jij je nog de tijd dat als je een tientje wilde overmaken naar je neefje in Duitsland voor zijn verjaardag, de bank er fluks 25 gulden aan "kosten" bovenop deed? Omdat er nu op Europees niveau fatsoenlijke afspraken zijn over standaarden, kosten en valutering is dat verleden tijd. Dus ja, Europese regelgeving heeft hier voor de consument veel goeds gebracht.

Het probleem zit hier in dat de kosten die Argenta moet maken om aan die regelgeving te voldoen niet kunnen worden terugverdiend met 12.500 betaalrekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 10:52 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
WitteDuif schreef:
Aangezien je net je DSBrekening hebt aangevraagd ben ik erg benieuwd hoe het verdere aanvraagproces verloopt, en wanneer je rekening actief is (reader binnen, bankpas etc.)

De aanvraag van DSB bank duurde bij elkaar zo'n 2,5 week.
Op vrijdag de overeenkomst per post verzonden. Op dinsdag erna per e-mail een update gehad dat mijn pas onderweg was. Op vrijdag dezelfde week de pas ontvangen. De week erna (weet niet meer welke dag) de random reader en op vrijdag de pincode. Al met al 2,5 week en dan ben je helemaal operationeel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 11:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Het is hier wel een Argenta Topic maar :

Citaat:
De aanvraag van DSB bank duurde bij elkaar zo'n 2,5 week


Ik heb zondag j.l. een aanvraag gedaan voor een betaalrekening gedaan maar nog helemaal geen bericht terug gehad .
Ook niet per mail .

Duurt het altijd zo lang ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 12:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Inter schreef:
Het is hier wel een Argenta Topic

Goede opmerking.
Misschien wil je de vraag opnieuw, maar dan in de juiste rubriek plaatsen?

P.S. Inmiddels is de vraag opnieuw gesteld in viewtopic.php?f=9&t=3493

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 12:25 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Hierbij zullen wij hen verzoeken om hun activiteiten met de Argenta Betaalrekening en bankpas voor 15 september 2009 te beëindigen. In bijlage treft u het bericht aan dat wij komende week aan de betreffende cliënten zullen versturen.


Wat als iemand na deze datum nog wat boekt naar de dan oude rekening ?
Naar mijn tegenrekening ? Die ik toen (heb geen spaarrekening ) bij het openen moest opgeven .

Op de NL Website niks te vinden over het stoppen na 15-09 Ook nog steeds over sparen_en_betalen .
Na die datum is het natuurlijk alleen nog maar sparen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 7:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Zelf heb ik inmiddels een DSB rekening geopend met meteen de overstapservice. Hier heb ik bericht op ontvangen dat dit 13 maanden doorloopt. Enige tijd geleden had ik Argenta gevraagd wat er na 15 september gebeurd met de overstap. Zij beweerden dat dit dan ophield. Het rekeningnummer wordt dan namelijk opgeheven. Ik heb hierop een bericht gezonden dat dit vreemd op mij overkomt. Het doorsluizen van bedragen dan wel incasso van bedrijven met de overstapservice gebeurd via Equens en kan gewoon doorlopen. Hier zouden ze nog op terugkomen en een bericht aan de rekeninghouders zenden. Daar heb ik nog niets op gehoord of gezien.

Op je vraag of dit automatisch naar je tegenrekening gaat kan ik niet direct antwoord geven, maar zoals men het mij verteld is vervalt de rekening gewoon, en zal dit niet zorgen dat als mensen geld naar je rekening boeken dit automatisch naar je tegenrekening gaat. Je zal dit dus wel degelijk ZELF bij storters aan moeten geven. Dit geldt overigens ook als je eventueel een overstapservice hebt, want ook na die 13 maanden zal je ZELF moeten zorgen dat het storten naar een bestaande rekening gaat.

Nog even dit: wel kan je nog een jaaroverzicht verwachten, dus het online gebeuren blijft gewoon in de lucht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 5:19 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Het blijft vreemd dat men de boel zo gauw maar opheft .
Men had er ook voor kunnen kiezen deze zonder gebruik van Bankpas een jaar te laten staan .
De overstapservice voor een maand heb je dan inderdaad niks aan ?
Niet alle bedrijven zijn zo vlug met het verwerken van gegevens .
Bedankt voor je antwoord .

Overigens ,DSB reageert gewoon niet op mijn Mail .Een Gmail acount kan je ook niet kan gebruiken met het formulier .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2009 1:11 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Wat ik me afvraag;
Kan je kosten verhalen op argenta, omdat zij je verplichten binnen een korte tijd over te stappen.
Lijkt mij van wel, overigens verbaast het mij dat zij niet standaard iedereen 25 of 50 euro geven als vergoeding indien ze voor 30 augustus (datum is natte vinger werk) alles geregeld hebben en de rekening hebben opgeheven. De imagoschade die ze nu lijden lijkt mijn inziens groter.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 6:53 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
De periode is inderdaad te kort en hopelijk kan ik nog wel inloggen zodat eventuele late betalingen gelijk naar een andere rekening kan storten .

Het is mijn ook niet duidelijk wat ze dan met het geld doen wat er nog op staat na die datum .

Wat meer info zal wel wat handiger .

En Imago schade Dit weet toch alleen maar hoofdzakelijk rekeninghouders in Nederland .
Op de NL site staat hierover dan ook helemaal niets .


Laatst bijgewerkt door Inter op zo 09 aug 2009 9:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 3:49 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Inter schreef:

Wat meer info zal wel wat handiger .


Dit ontving ik zojuist van Argenta:

Geachte relatie,


Zoals eerder aan u medegedeeld stopt Argenta op 15 september 2009 met het aanbieden van betaalrekeningen en bankpassen.

Voor de goede orde benadrukken wij daarbij dat dit niet geldt voor de Argenta-spaarrekeningen. Argenta gaat zich juist in de toekomst richten op de uitbouw van spaarproducten.



U hebt nog een actieve betaalrekening bij Argenta. Graag geven wij u enkele belangrijke aandachtspunten mee, om de beëindiging van uw betaalrekening(en) zo goed mogelijk te laten verlopen.



1. Uw opgegeven tegenrekening

Indien u zelf uw bankrekening beëindigt, wordt het resterende saldo en de opgebouwde rente overgemaakt naar de door u opgegeven tegenrekening.

U kunt uw tegenrekening wijzigen via het beveiligd gedeelte van het Argenta Internetbankieren via de optie Beheer-Wijzigen Tegenrekening.

Let op: een via de e-mail doorgegeven wijziging van een tegenrekening kan om veiligheids-redenen niet worden verwerkt.



2. De overstapservice

Om uw betalingsverkeer goed te laten verlopen naar uw nieuwe bank, kunt u gebruik maken van de overstapservice. Deze kunt u aanvragen via uw nieuwe bank.

Wij raden u aan dit zo spoedig mogelijk te doen. De overstapservice maakt het namelijk mogelijk om al uw verrichtingen, die u via de Argenta betaalrekening heeft lopen,

gedurende 13 maanden automatisch door te zetten naar uw nieuwe bank. Na 15 september a.s. is uw Argenta- betaalrekening niet meer actief,

maar de de overstapservice blijft wel 13 maanden doorlopen.



3. Bankpas

Op 15 september 2009 zal Argenta tevens alle gekoppelde bankpassen deactiveren. U kunt uw bankpas dan zelf vernietigen door deze in stukken te knippen.

Wij maken u erop attent dat u een eventueel saldo op de chipknip vóór 15 september 2009 opmaakt of via een chipknip- automaat aflaadt.



4. Beëindigen van de bankrekening

Wij verzoeken u vriendelijk om uw bankrekening vóór 15 september a.s. te beëindigen.

U kunt dit doen via uw beveiligd gedeelte van Internetbankieren via de optie Beheer-Beëindigen Rekening. Het opheffen van de bankrekening duurt 5 bankwerkdagen.

Dit om nog eventuele bankpasverrichtingen te verwerken. Na deze 5 bankwerkdagen wordt het saldo en de rente overgeboekt naar uw opgegeven tegenrekening.



Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met de medewerkers van de Afdeling Sparen & Betalen.

Zij zijn bereikbaar via e-mail: helpdesk@argenta.nl of per telefoon: 076 - 520 53 73.



Met vriendelijke groet,



Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 12:21 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hadjememaar schreef:
2. De overstapservice
Om uw betalingsverkeer goed te laten verlopen naar uw nieuwe bank, kunt u gebruik maken van de overstapservice. Deze kunt u aanvragen via uw nieuwe bank.
Wij raden u aan dit zo spoedig mogelijk te doen. De overstapservice maakt het namelijk mogelijk om al uw verrichtingen, die u via de Argenta betaalrekening heeft lopen,
gedurende 13 maanden automatisch door te zetten naar uw nieuwe bank. Na 15 september a.s. is uw Argenta- betaalrekening niet meer actief,
maar de de overstapservice blijft wel 13 maanden doorlopen.

Die overstapservice is echt een dijenkletser.
Bij de ene bank mag je de oude rekening niet beeindigen, om voortzetting van de service niet in gevaar te brengen, en Argenta beëindigt een 'oude rekening' en schrijft: 'maar de overstapservice blijft wel 13 maanden doorlopen.'
Zie: viewtopic.php?f=32&t=2029&st=0&sk=t&sd=a&hilit=overstapservice

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 3:30 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Bovenstaande is niet door mij geschreven, maar door Argenta. Kwestie van lezen.

Het volgende komt wel van mij:
Het staat iedereen vrij om gebruik te maken van de overstapservice, of niet. Wat voor de één een dijenkletser is, is voor de ander een handig instrument. Wel even de voorwaarden doorlezen, want het is een service van de "oude bank", die daar binnen grenzen een eigen invulling aan kan geven.


Laatst bijgewerkt door Hadjememaar op ma 17 aug 2009 2:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 12:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Het blijft inderdaad mistig hoe de overstapservice nu precies werkt. Ik heb de algemene voorwaarden nog bekeken bij http://www.overstapservice.nl en daar staat inderdaad in dat bij het beëindigen van de oude rekening de service wordt stopgezet. Echter Argenta geeft aan dat je zelf de rekening moet opheffen en dat het doorloopt. Ik denk dat dit te maken heeft dat je de rekening zelf wel opheft, maar dat Argenta deze nog geregistreerd laat staan. Zoals ook in het hiervoor genoemde topic over de overstapservice staat kunnen banken het rekening nummer weer opnieuw uitgeven wat een reden kan zijn dat het stopt. Argenta zal deze rekeningnummers niet meer uitgeven want ze stoppen er toch mee.
Overigens staat ook in de algemene voorwaarden dat je nieuwe bank eigenlijk de regie in handen heeft. Zij kunnen bepalen of ze eerder stoppen e.d.

Blijft wel staan dat het triest is dat geen enkele bank dus een juist antwoord kan geven op de vragen die gesteld worden (elke bank heeft zijn eigen interpretatie), en dat ook de algemene voorwaarden van de overstapservice niet echt duidelijk is op het stopzetten omdat dit dus op diverse vlakken (nieuwe bank, stopzetten rekening e.d.) staat aangegeven.

Maar ja, banken........ wat kan je daar nou nog over vertellen.

Tenslotte: als je sowieso vragen stelt bij een instantie dan moet je overigens ook nog eens afwachten wie je vraag beantwoord. De ene medewerker geeft een heel antwoord dan een andere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 12:23 pm 

Geregistreerd: di 26 mei 2009 2:12 pm
Berichten: 3
Geachte heer

Graag geven wij een toelichting bij de beslissing die wij genomen hebben in het kader van de stopzetting van de betaalrekeningen en de bankpassen.

Argenta heeft sinds 2004 betaalrekeningen in het assortiment met een exclusieve distributie via het intermediair. Het blijven aanbieden van betaalrekeningen brengt dermate hoge kosten en toekomstige investeringen in het (Europees) betalingsverkeer met zich mee, dat het voor Argenta niet meer mogelijk is om een goed en rendabel systeem van betalingsverkeer voor onze cliënten operationeel te houden, ook al zouden we daarbij starten met het in rekening brengen van kosten voor de cliënten.

Wij begrijpen dat u onze beslissing in verband met de afschaf van de betaalrekeningen betreurd en dat u een rekening bij een andere Nederlandse bank dient aan te gaan.
Echter kunnen wij op uw verzoek tot financiële vergoeding van de kosten die gepaard gaan met het openen van rekeningen bij een andere bank, niet ingaan.
Wel kunnen wij u zo goed mogelijk begeleiden bij een vlotte overgang naar uw nieuwe bank.
Zo kunt u gebruik maken van de overstapservice welke ervoor zorgt dat gedurende 13 maanden al uw bij- en afschrijvingen automatisch van uw Argentarekening naar uw nieuwe bankrekening worden overgezet.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Wendy Leenders
Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland - Postbus 9252, 4801 LG Breda Kvk. Nr. 34193645 - WFTnr. 12000720 Open nu een ARGENTA Internetspaarrekening met een rente van 3,00% zonder beperkende voorwaarden.
Zie www.argenta.nl voor meer informatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2009 7:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Toch een vriendelijke toelichting van onze Wendy :P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO