Geachte heer
Graag geven wij een toelichting bij de beslissing die wij genomen hebben in het kader van de stopzetting van de betaalrekeningen en de bankpassen.
Argenta heeft sinds 2004 betaalrekeningen in het assortiment met een exclusieve distributie via het intermediair. Het blijven aanbieden van betaalrekeningen brengt dermate hoge kosten en toekomstige investeringen in het (Europees) betalingsverkeer met zich mee, dat het voor Argenta niet meer mogelijk is om een goed en rendabel systeem van betalingsverkeer voor onze cliënten operationeel te houden, ook al zouden we daarbij starten met het in rekening brengen van kosten voor de cliënten.
Wij begrijpen dat u onze beslissing in verband met de afschaf van de betaalrekeningen betreurd en dat u een rekening bij een andere Nederlandse bank dient aan te gaan.
Echter kunnen wij op uw verzoek tot financiële vergoeding van de kosten die gepaard gaan met het openen van rekeningen bij een andere bank, niet ingaan.
Wel kunnen wij u zo goed mogelijk begeleiden bij een vlotte overgang naar uw nieuwe bank.
Zo kunt u gebruik maken van de overstapservice welke ervoor zorgt dat gedurende 13 maanden al uw bij- en afschrijvingen automatisch van uw Argentarekening naar uw nieuwe bankrekening worden overgezet.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wendy Leenders
Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland - Postbus 9252, 4801 LG Breda Kvk. Nr. 34193645 - WFTnr. 12000720 Open nu een ARGENTA Internetspaarrekening met een rente van 3,00% zonder beperkende voorwaarden.
Zie
www.argenta.nl voor meer informatie.