Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 10:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 6:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Dan maar meteen de handdoek in de ring. 8)

Dat hadden ze jaren geleden al moeten doen.
Ik heb nog nooit eerder zo'n raar systeem gezien met provisievangende tussenpersonen, waarbij men ook nog zwaar lak heeft aan de privacy van de klanten.
Vergunning intrekken en helemaal opdoeken die handel.

De volledige tekst van het mailtje:
Citaat:
Geachte relatie,
Argenta Spaarbank NV positioneert zich al meer dan 50 jaar als een solide bankverzekeraar. Ook in de Nederlandse markt is Argenta al jaren actief. Argenta biedt via internetbankieren direct opvraagbare spaarrekeningen en betaalrekeningen met een gratis bankpas aan.
In de afgelopen periode heeft Argenta in Nederland voor wat betreft het assortiment bancaire producten een strategische heroverweging gemaakt, waardoor besloten is om in Nederland geen betaalrekeningen met een bankpas meer aan te bieden.
Argenta zal zich met het internetbankieren verder toeleggen op het aanbieden van (nieuwe) producten met vermogensopbouw, zoals spaar- en termijndepositorekeningen. Hiermee wenst Argenta haar positie verder te behouden en uit te bouwen.
Verder constateren wij dat het blijven aanbieden van een (gratis) betaalrekening met bankpas dermate grote investeringen met zich meebrengen, die niet meer in verhouding staan tot de opgebouwde portefeuille.

Wij beseffen dat deze beslissing gevolgen heeft voor uw administratie. Aangezien u in de gelegenheid dient te zijn om een alternatief te zoeken, zal Argenta derhalve de mogelijkheid om te internetbankieren via uw betaalrekening en betaalpas beëindigen met ingang van 15 september 2009. Na die datum is het niet meer mogelijk om verrichtingen te doen via uw betaalrekening en met uw bankpas bij Argenta.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van de Afdeling Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 076 – 520 53 73 of via de e-mail: helpdesk@argenta.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip en medewerking.

Met vriendelijke groet,
Directie Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland


Geen woord over wat ze met het saldo gaan doen.
Ik begin mij al ernstig zorgen te maken om mijn 17 cent + de opgebouwde rente. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 9:03 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
Ik ben er ook weg van bij de Argenta bank. Heb ik vorig jaar juist om de gratis betaalrekening een rekening geopend, stoppen ze er nu mee.

Ik ga zometeen maar is bij Dirk Scheringa op zijn website kijken.
Zijn er nog alternatieven naar de DSB bank, qua gratis/goedkope betaalrekeningen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 10:27 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Kijk er niet vreemd van op als Dirk binnenkort ook stopt met zijn gratis bankrekening.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 7:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
@obli:

blijft mij ook nog steeds een raadsel hoe dit betaalproduct voor noem het eens 'non-krediet' klanten kan worden aangeboden, vooral nu deze 'gratis' rekeningen steeds schaarser worden.
en bovendien nog iets tegemoet voor de centen op de lopende rekening..

wil misschien deze maand ook zo'n rekening gaan openen, maar stel dat ze eind 2009 eenzelfde pad als Argenta kiezen, is het de moeite niet geweest, daarom wil ik me nog even oriënteren voor een uitwijk naar asn/triodos, waarbij triodos toch meer voorkeur heeft (jammer dat 1e jaar proberen niet meer is :cry: )

[W.D.]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 8:17 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
W.D. dat is interessant, de Triodos heeft ook een gratis betaalrekening mits je er geen betaalpas bijneemt, ik kan overigens niet vinden of ze onder het garantiestelsel vallen.. Hoe zit dat daar??

Heb ondertussen al een rekening bij de Dirk bank aangevraagd, vandaag de papieren binnen, dat gaat lekker vlot. Ik verwacht niet dat ze net als argenta de betaalrekening gaan opheffen, het zou natuurlijk wel kunnen dat ze er geld voor gaan vragen. Hoe dan ook, voor mij is het een prima oplossing voor een tweede (backup) betaalrekening, die ik naast mijn primaire Rabo totaalpakket erbij wil hebben. Zodat ik niet te veel hoef steuen op 1 bank ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 10:21 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Triodos valt ook onder het deposito-garantiestelsel:

Het deposito-garantiestelsel
Triodos Bank staat net als alle banken in Nederland onder het strenge toezicht van De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten. Het Nederlandse deposito-garantiestelsel geldt uiteraard ook voor spaarders bij Triodos Bank. Op 7 oktober 2008 is deze garantie opgetrokken tot EUR 100.000 per persoon per bank. Meer informatie over het deposito-garantiestelsel staat op de website van De Nederlandsche Bank.


Of een bank gezond is, kan relatief eenvoudig worden vastgesteld. Het gaat bij banken vooral om solvabiliteit, liquiditeit en de kwaliteit van de investeringsportefeuille. Drie belangrijke indicatoren waar banken zich aan kunnen spiegelen. Voor Triodos Bank ziet dat er als volgt uit:

Bron

Aangezien je net je DSBrekening hebt aangevraagd ben ik erg benieuwd hoe het verdere aanvraagproces verloopt, en wanneer je rekening actief is (reader binnen, bankpas etc.)

Voordeel van Triodos vind ik de papieren afschriften 1x p/mnd, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Voor mij moet de rekening straks als vervanging gaan dienen voor een gezamelijke 'woonlastenrekening', ipv het rabo betaalpakket maar ik wil het nog even aanzien...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 11:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
bj schreef:
W.D. dat is interessant, de Triodos heeft ook een gratis betaalrekening mits je er geen betaalpas bijneemt....


Dit klinkt inderdaad erg interessant, echter ik krijg de indruk dat je verplicht een wereldpas moet nemen.

quote (bij openen van een rekening): "Het openen van een betaalrekening is mogelijk vanaf 12 jaar. Iedere rekeninghouder ontvangt een Triodos Wereldpas."

Hoe zit dat dan? Kan je daar toch onderuit als je geen pas wil?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 2:38 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Geen woord over wat ze met het saldo gaan doen.


Als het goed is heeft je tussenpersoon ( zelf alleen maar hiervoor) bij de aanvraag een tegenrekening gevraagd .
Vond dit toen al vreemd omdat ik daar geen andere rekeningen heb lopen .

De DSB bank is inderdaad nog gratis maar of dit nog lang zal duren .
Ik denk in ieder geval nog voor September want dan zijn niet zo slim .

In ieder geval zich wel beperken alleen met betalen en sparen .
Dat is al jaren bekend al zijn wel meer banken die niet zo eerlijk zijn als men er wat gaat lenen .


Al met al weer een hoop werk waar ik niet op zit te wachten .
En ik nog van de week mensen dit aanbevelen .Zo sta ik nu wel mooi voor paal .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 5:08 pm 

Geregistreerd: di 09 jun 2009 4:54 pm
Berichten: 1
Ik heb navraag gedaan waarom ze nu precies gingen stoppen en op zo'n korte termijn.
Ik kreeg het volgende antwoord terug:
'Argenta heeft deze datum bepaald omdat zij anders niet meer in orde is met de afspraken binnen het betalingsverkeer in Europa. '

Het is duidelijk waar het probleem zit, de Europese regelgeving die teveel kosten met zich meebrengt.
Lang leve Europa! En dan maar roepen dat Europa ons zoveel goeds brengt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 9:51 am 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
Na een aantal dagen van inlogproblemen, wegens onderhoud en storingen, uiteindelijk met moeite weer kunnen inloggen.
Hierbij valt op dat ook met digipas ingelogd kan worden.
Deze worden gefaseerd uitgereikt en gebruik is geldig tot 15 september.
In juli hoopt met iedereen een digipas te hebben verstrekt en tot die tijd kun je met wachtwoord etc inloggen.
Ook sepa overboekingen kunnen nu worden gedaan,heb ik gezien, hetgeen eigenlijk overbodig is geworden door een op hande zijnde opheffing van de betaalrekening.
Nagevraagd bij Argenta over het hoe en waarom en mij werd verteld dat dit een Europese regelgeving is, die bepaalt dat iedere bank een dergelijke betaalmogelijkheid moet aanbieden.
Geldig tot 15 september a.s.!
Ook even gevraagd hoe het zit met opgebouwde rente van de spaarrekening bij beeindiging hiervan.
Saldo en opgebouwde rente worden dan overgeboekt naar de opgegeven tegenrekening (niet de betaalrekening).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 10:45 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
marietje schreef:
Ook even gevraagd hoe het zit met opgebouwde rente van de spaarrekening bij beeindiging hiervan.
Saldo en opgebouwde rente worden dan overgeboekt naar de opgegeven tegenrekening (niet de betaalrekening).

Heb ik al gedaan. Heel simpel online rekening opheffen en de volgende dag staat opgebouwde rente al op tegenrekening. Het saldo had ik voor de zekerheid zelf al overgeboekt.
Omdat ik nog geen pinpas van een andere bank binnen heb, loopt alleen de betaalrekening nog. 'k Ben benieuwd of ik die digipas dan nog krijg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 3:25 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
Je krijgt waarschijnlijk ook de digipas thuisgestuurd.Medio juli hopen ze iedereen een digipas toegestuurd te hebben.
Gebruik tot 15 september a.s.!!!
Daarna mag ie weer ingeleverd worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 10:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
12.500 betaalrekeningen (saldo ’enkele miljoenen’) was ook wel erg weinig.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 10:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als dingen te mooi lijken om waar te zijn (een gratis betaalrekening bijvoorbeeld) dan is dat meestal ook zo :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 11:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Doboy schreef:
12.500 betaalrekeningen (saldo ’enkele miljoenen’) was ook wel erg weinig.

Hoeveel zou de DSB er hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO