Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 2:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 7:30 pm 
Kwartje

Mooggie schreef:
Aha, dat staat in die mail genoemd dus?

http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/ ... mer/rates/

staat ook in de mail en op de web site. Om je vermoedelijk vraag waar op de site
heb ik de link ff toegevoegd. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 8:01 pm 
Dubbeltje

Voor welke looptijd zou het meest gekozen worden? Bij 6 maanden beschik je eerder over je geld, maar je moet maar zien of de rente dan nog even hoog is. Bij 1 jaar heb je langer zekerheid, maar rente kan ook nog verder stijgen in de tussentijd, waar je dan niet van kan profiteren. Ik heb het idee dat de (korte) rentes niet veel verder gaan stijgen en ga dus maar een deposito openen van 12 maanden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 8:10 pm 
Dubbeltje

Moet je eigenlijk bij de kortlopende deposito's ook binnen tien dagen na afloop reageren of je de deposito al dan niet wil verlengen, net als bij de langer lopende deposito's? Kan het niet zo gauw vinden op de website.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 8:14 pm 
Dubbeltje

Heb toch maar de deposito in drieën gesplitst en gelijkelijk verdeeld over 6, 9 en 12 maanden. Risicospreiding!

Nieuwe rentes staan nog niet in de toplijst overigens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 8:30 pm 
Kwartje

joliehuis schreef:
Heb toch maar de deposito in drieën gesplitst en gelijkelijk verdeeld over 6, 9 en 12 maanden. Risicospreiding!

Ook mijn idee, om het zo te doen. Het kon niet mooier, vandaag rekeningnummer ontvagen en kan gelijk profiteren van 6% rente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 10:26 pm 
Kwartje

Of hebben ze slecht nieuws te melden en hopen hiermee het geld van hun huidige klanten binnen te houden?

Is ook een optie :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 10:41 pm 
Daalder

spaargraag schreef:
prachtig toch je kan tot eind november de boel aan zien,tijd genoeg om over na te denken

Originele naam gast..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:43 pm 
Stuiver

Ik heb het wel gehad met CE bank. Altijd maar weer onderscheidt maken wie wel een mail krijg en wie niet. Zelf moeten "bedelen" om je rente omhoog te krikken. Stiekem de mogelijkheid om je deposito ( vroegtijdig ) te annuleren van de site halen. Het zal allemaal wel passen in hun strategie om klanten te trekken maar het lijkt mij ook belangrijk om je huidige klanten te behouden en op deze manier doe je het wat mij betreft dus verkeerd. Dus als mijn deposito's aflopen is het bye bye CE.
Er is inmiddels genoeg keus om mijn geld te stallen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:54 pm 

Father Ted schreef:
Ik heb het wel gehad met CE bank. Altijd maar weer onderscheidt maken wie wel een mail krijg en wie niet. Zelf moeten "bedelen" om je rente omhoog te krikken. Stiekem de mogelijkheid om je deposito ( vroegtijdig ) te annuleren van de site halen. Het zal allemaal wel passen in hun strategie om klanten te trekken maar het lijkt mij ook belangrijk om je huidige klanten te behouden en op deze manier doe je het wat mij betreft dus verkeerd. Dus als mijn deposito's aflopen is het bye bye CE.

Mee eens, ik hoop dan ook dat het nieuwe rente percentage op de hoofdpagina van deze site komt te staan, zodat tenminste iedereen op de hoogte is, ook de "niet forum-lezers".

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 3:28 pm 

Father Ted schreef:

Ik heb al 2x een email gestuurd mer de vraag of mijn rente ook naar 5,25% omgezet kon worden.

Tot op heden helemaal niets geen reactie gehad...

Ik heb ook een twijfelachtig gevoel bij die "herfst aanbieding" van 6% op een deposito...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 3:30 pm 
Dubbeltje

voor iedereen die toch een deposito gaat openen... denk aan de woorden van onze minster van Financien, hogere rente is hoger risico. W. Bos heeft mi veel beter zicht op de huidige situatie en weet ook veel meer over wat ons nog meer te wachten staat dan hij ons nu kan mededelen.

Ik wil natuurlijk niemand ongerust maken en weet ook dat ze 100% onder het dep.gar.stelsel vallen, maar toch.. ik vind het persoonlijk een aanbieding waar je op zijn minst je vraagtekens bij moet zetten gelet op de huidige situatie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 3:38 pm 
Kwartje

@ cebrabo

Ja, dat had je al eerder in een ander CEB topic gemeld, heb je inmiddels telefonisch contact met CEB gehad? Zo niet, zou ik er toch echt een telefoontje aan wagen.

@ M. Oney

Wat maakt het nu uit, gezien het risicoprofiel, of je het nu direct opvraagbaar bij CEB hebt staan of op deposito? Bovendien, wat langer vastzetten levert in de huidige rentestructuur altijd een wat hogere rente op. Ik heb zelf bij CEB al een deposito voor 2 jaar lopen, en komende week doe ik er nog eentje voor 6 maanden. En ik voel me daar uitstekend bij. Het ergste wat me kan overkomen is dat ik drie maanden rente misloop. Ik denk echter niet dat het daar van komt. Tenzij je geen enkele bank meer vertrouwt, maar stop het dan gewoon in je 'oude sok'.

Laatst bijgewerkt door jody op zo 19 okt 2008 4:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 3:44 pm 
Dubbeltje

@ jody
Citaat:
een wat hogere rente

Inderdaad een iets hogere rente tegenover een groter risico. Voor bijvoorbeeld 50.000 euri is het verschil slechts 400,00 euri per jaar. In deze tijd is dit verschil voor mij te laag, maar goed wat ik al eerder zij...iedereen moet dat doen waar hij zelf volkomen achter staat :!:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 4:52 pm 

jody schreef:
@ cebrabo

Ja, dat had je al eerder in een ander CEB topic gemeld, heb je inmiddels telefonisch contact met CEB gehad? Zo niet, zou ik er toch echt een telefoontje aan wagen.

Tuurlijk kan ik gaan bellen, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er niet op mijn emails wordt gereageerd. Op dit forum wordt positief gesproken over de klantenservice van CEB, maar mijn ervaring is momenteel wat minder positief.

Ik vind dat een internetbank per mail goed bereikbaar moet zijn. Het probleem met bellen is dat dit alleen tijdens kantoortijden kan en veel mensen dan aan het werk zijn. Het kan dan lastig zijn om dit soort persoonlijke telefoontjes te plegen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 4:57 pm 
Kwartje

@cebrabo

In die zin ben ik het helemaal met je eens. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik ze om die renteverhoging te krijgen, waar je naar mijn mening al veel langer recht op heb, het vuur helemaal aan de schenen zou leggen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]