Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 2:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 5:48 pm 
Dubbeltje

cebrabo schreef:
Ik heb ook een twijfelachtig gevoel bij die "herfst aanbieding" van 6% op een deposito...

Nou, 6% is voor Credit Europe Bank écht niet zo bijzonder, op www.crediteurope.de, (Duitsland dus) bieden ze al geruime tijd 5,75% aan op de reguliere spaarrekening (Blijkbaar is er in Duitsland nog meer concurrentie). Ten opzichte van daar is het "slechts" 0,25% extra voor dit deposito. Mensen zoeken overal altijd direct wat achter...het is een mooie aanbieding voor Nederlandse begrippen, punt. Wat ik persoonlijk wél jammer vind is dat blijkbaar niet het gehele klantenbestand de mailing gehad heeft (Ikzelf ook niet). Ik heb het ook via het forum moeten vernemen. Wellicht voornamelijk mensen die regelmatig met geld "schuiven" ofzo?! Ik heb er 30k staan en heb eigenlijk nog nooit iets opgenomen (dus blijkbaar geen angst dat ik het weg haal, hetgeen ook correct ingeschat is. Maar ik profiteer toch graag mee van deze aanbieding :) ).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 6:01 pm 
Kwartje

AK bank geeft 5,8% op een deposito van 1 jaar. NIBC 5,7%.
6% is dus niet zo extreem denk ik. Iemand moet nou eenmaal de hoogste zijn. Zou er morgen iemand komen met 8% wordt het wel verdacht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 6:02 pm 
Dubbeltje

Trouwens, vanmiddag om 12:45u één deposito voor mezelf geregeld en zojuist om 17:45u twee deposito's voor m'n ouders afgesloten (6 en 12 maanden) en tussen de volgnummers van de deposito's zit dik 300 verschil. Dus in 5 uurtjes zijn er zo'n 300 deposito's afgesloten...6% valt dus toch wel in de smaak. :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 6:09 pm 

Wat mij de laatste tijd opvalt is, dat er onnodig paniek wordt gezaaid over de "kleine banken" na de ondergang van icesave, met uitzondering van icesave praten we hier over Nederlandse banken die volledig onder de Nederlandse garantie regeling vallen, dus als ik bij ceb 6% rente krijg op een deposito dan stap ik daar met een gerust hart in, EN DAAR IS NIETS MIS MEE !!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 6:15 pm 
Dubbeltje

p bakker schreef:
Wat mij de laatste tijd opvalt is, dat er onnodig paniek wordt gezaaid over de "kleine banken" na de ondergang van icesave, met uitzondering van icesave praten we hier over nederlandse banken die volledig onder de nederlanse garantie regeling vallen dus als ik bij ceb 6% rente krijg op een deposito dan stap ik daar met een gerust hart in, en daar is niets mis mee !!!

Klopt! Bij ING/Postbank dacht iedereen ook dat alles 100% op orde was, maar dat blijkt nu ook minder te zijn. Niet dat er extreem grote problemen zijn (zover we weten) en de Nederlandse Staat laat een bank van die omvang ook zeker niet omvallen (los daarvan is er sowieso het garantiestelsel óók nog eens), maar iedereen dacht bij Rabo en/of ING vrijwel geen problemen waren. Dus wél bij ING. Bij de kleine banken heb ik nog totaal geen negatief signaal gehoord...ATB haalt zelfs resultaten boven verwachting, maar daar praat nauwelijks iemand over. Jammer dat "kleine bank", direct gelinkt wordt aan "gevaarlijk, niet te vertrouwen", terwijl die kleine banken volgens mij werken met veel minder risico. (Behoudendere koers). Ik pak de 6% dus ook graag mee. :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 6:30 pm 

Zulke berichten zouden vaker op dit forum geplaatst moeten worden, misschien dat er dan wellicht weer wat rust kompt onder de spaarders. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 10:19 pm 

joliehuis schreef:
Voor welke looptijd zou het meest gekozen worden? Bij 6 maanden beschik je eerder over je geld, maar je moet maar zien of de rente dan nog even hoog is. Bij 1 jaar heb je langer zekerheid, maar rente kan ook nog verder stijgen in de tussentijd, waar je dan niet van kan profiteren. Ik heb het idee dat de (korte) rentes niet veel verder gaan stijgen en ga dus maar een deposito openen van 12 maanden.

Maar let op het bedrag wat je vastzet. De huidig ingestelde €100.000 regeling per spaarder loopt "slechts" t/m 6 oktober 2009. Daarna is het mogelijk dat de oude regeling weer van kracht wordt...(max €20.000 per spaarder). Het is dus verstandig om voor regelingen van 3, 6 of 9 maanden deposito te kiezen (lijkt mij....) of natuurlijk voor een bedrag <€20k.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 10:39 pm 
Daalder

Als U denkt dat de crisis over een jaar helemaal over is dan bent u wel heel erg optimistisch in mijn ogen. De kans dat over een jaar de garantie terug gaat naar 20K is m.i nihil.

(die limiet van 1 jaar is volgens mij nergens meer te vinden op de site van DNB?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 11:10 pm 

Karel Spaargraag schreef:
Als U denkt dat de crisis over een jaar helemaal over is dan bent u wel heel erg optimistisch in mijn ogen. De kans dat over een jaar de garantie terug gaat naar 20K is m.i nihil.

(die limiet van 1 jaar is volgens mij nergens meer te vinden op de site van DNB?)

Bron: http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde ... o40295.jsp
Hierin staat (op de site van DNB):

Op 7 oktober 2008 is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot € 100.000,- per persoon per bank. Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van €100.000 per persoon per instelling. Dit betekent dat als u meerdere rekeningen bij één bank heeft, u voor het totaal van deze rekeningen €100.000 is gegarandeerd. In het geval van een en/of-rekening geldt de garantie per persoon.

Ik ga in ieder geval niet meer speculeren of de kans nihil is of niet...het risico neem ik gewoon niet meer (na mijn ontsnapping bij Icesave) 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 6:02 am 
Dubbeltje

WOUTER B. schreef:
Ik ga in ieder geval niet meer speculeren of de kans nihil is of niet...het risico neem ik gewoon niet meer (na mijn ontsnapping bij Icesave) 8)

Volledig met je eens. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat de limieten van het garantiestelsel over 'n jaar weer verlaagd worden. Maargoed, ik heb 5 banken en ik deed sowieso veel spreiden. Nou, ik moest wel heel veel geld hebben als ik als ik bij al die banken richting die 100k wilde gaan. :-). Ik houd gewoon de oude limieten aan...handig voor als de limiet terug gezet zou worden én het is toch nodig voor de spreiding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 9:26 am 
Daalder

Wat ik wel vreemd vind dat ik nooit via een mail bericht over die deposito's heb ontvangen.
Ondanks het feit dat ik al jaren klant ben.
En er net een paar weken geleden bij de Credit Europe bank nog een deposito vrij kwam. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 10:05 am 

Ook ik heb een mailtje gehad en ga zeker een dep. afsluiten voor 6 of 9 maanden, tot nu toe altijd goede ervaring met deze bank (ook toen die nog finansbank heette)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 10:14 am 
Kwartje

Wanneer heb je dat mailtje gehad? Ik heb tot nu toe niet de eer. Maar ik kan wel, als ik ingelogd heb, van de aanbieding gebruik maken. En dat ga ik ook doen! In die zin is er dus niets aan de hand. Maar, als er selectief (ik weet niet welke criteria dan worden aangehouden) mailtjes worden verzonden inzake deze aanbieding, vind ik dat een vreemde zaak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 10:57 am 

Ik heb nog nooit een email ontvangen van CEB. Nu dus ook niet. Wel ben ik blij met de informatie op dit forum, want ook ik heb nu een deposito afgesloten tegen 6% :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 11:23 am 
Daalder

Nou moet ik zeggen,ik heb er meer dan 100k staan.
Het zou kunnen dat ze denken, die zet er toch niet, nog meer, op die bank. :roll:
Ik blijf het vreemd vinden.!! :x

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]