Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 2:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:03 pm 

Deposito annuleren kan alleen nog maar schriftelijk !

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 9:59 pm 
Dubbeltje

Father Ted schreef:
Ik heb het wel gehad met CE bank. Altijd maar weer onderscheidt maken wie wel een mail krijg en wie niet.

Heb de mail ook niet gehad, maar zou werkelijk niet weten waarom CEB mij geen deposito zou willen laten openen. Heb een aardig bedrag op de top interrest rekening staan. Kan ik er nu zo afhalen, met een deposito niet. Het selectief versturen van mails is dus denk ik niet aan de orde. Zal wel een foutje zijn dat ik hem niet gehad heb.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 10:15 pm 
Stuiver

ook geen mail gehad, kreeg wel vandaag met de post een mailing van ceb met de "oude" depositopercentages zoals deze ook nog op hun site staan vermeld, beetje rare actie :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:53 am 
Dubbeltje

Zouden ze in paniek zijn en snel (veel) geld nodig hebben wat een tijdje vast staat?

Heb zelf 20k staan, zoals ook bij Icesave.

Maar denk er over om het terug te storten naar de Rabo, dit, totdat de druk weer een beetje van de ketel is overal.

Gister op Nova ene stukje over de Ten Cate bank in A'dam. Leuke bank ook, ouderwets, maar das niet altijd verkeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 10:19 am 
Vijfje

Citaat:
Bank ten Cate & Cie biedt u een aantal vormen van dienstverlening om optimaal tegemoet te komen aan uw wensen:

Vermogensbeheer »
* Discretionair beheer van uw vermogen

Beleggingsadvies »
* Gedegen advies bij de invulling van uw portefeuille

Vermogensrekening »
* Gemodelleerd beheer van uw vermogen in wereldwijd de beste beleggingsfondsen

Niet echt een spaarbank, lijkt mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 1:42 pm 
Kwartje

Paul209 schreef:
Citaat:
Bank ten Cate & Cie biedt u een aantal vormen van dienstverlening om optimaal tegemoet te komen aan uw wensen:

Vermogensrekening »
* Gemodelleerd beheer van uw vermogen in wereldwijd de beste beleggingsfondsen

Niet echt een spaarbank, lijkt mij.

Weer een nieuwe term bijgeleerd: "gemodelleerd" beheer van uw vermogen :roll:

Maar om even terug te komen op de deposito-aanbieding van Credit Europe: ik heb er eentje afgesloten tegen 6% voor 6 maanden, waarvan ik vandaag de bevestiging kreeg (gewoon via de post), maar nu heb ik vandaag ook een brief gekregen (bezorgd door DHL) met een aanbieding van 5,75% voor 2 jaar en 5,5% voor 1 jaar. Het lijkt mij, dat er verschillende acties lopen bij de CEB op dit moment.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 1:52 pm 
Kwartje

Zelfde verhaal als voorgaande, alleen gisteren en vandaag deposito's afgesloten voor 1 jaar, tegen 6%.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:26 pm 
Daalder

Icevrees schreef:
Maar denk er over om het terug te storten naar de Rabo, dit, totdat de druk weer een beetje van de ketel is overal.

Ja dat haalt de druk wel van de ketel :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 2:14 pm 
Dubbeltje

Ik heb gmail en ik moest de aanbiedingsmail van CE uit de spambak vissen. Wellicht dat het daar dus bij veel van jullie ook is misgegaan, dat hij door je spamcontrole of door die van de provider al gewist is. Maar in elk geval mijn vraag, hoe zit het nou? Als ik voor 30 november via internet een 1 jaarsdeposito open, dan krijg ik toch hoe dan ook 6% rente???

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 2:31 pm 

Ja, je krijgt gewoon 6% als je voor 30 november deposito afsluit. Ik twijfel zelf nog. Ik vind het maar een rommeltje bij de CEB. Vorige week in mijn mailbox de herfstaanbeiding van 6%, gisteren in de brievenbus een brief met met lagere rentes voor deposito's. Heel slordig, lijkt alsof ze snel veel geld nodig hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 2:38 pm 

Lisanne schreef:
..... Ik twijfel zelf nog. Ik vind het maar een rommeltje bij de CEB......

Ik heb precies dat zelfde gevoel...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 2:54 pm 

Citaat:
Ja, je krijgt gewoon 6% als je voor 30 november deposito afsluit. Ik twijfel zelf nog. Ik vind het maar een rommeltje bij de CEB. Vorige week in mijn mailbox de herfstaanbeiding van 6%, gisteren in de brievenbus een brief met met lagere rentes voor deposito's. Heel slordig, lijkt alsof ze snel veel geld nodig hebben.

Die brief lag waarschijnlijk enkele weken geleden al bij de drukker en het gaat in de eerste plaats om het nieuws aan te kondigen dat de rente op de spaarrekening sinds 26 september verhoogd is. In de folder maken ze ook gebruik van dezelfde beelden (de luchtballon) en slogan ('Wij blazen de rente de lucht in') als ze eind september op hun site hadden staan, dus ik vermoed dat deze folder gebaseerd is op het thema van enige tijd geleden en gewoon wat te laat verstuurd is.

Mijn ervaring in de anderhalf jaar tijd dat ik spaarder ben bij CEB is dat elk bericht van deze bank gepaard gaat met een mededeling dat ze aantrekkelijke deposito's hebben. Ik heb in het verleden al meerdere malen een soortgelijke flyer in de bus gekregen. Het is inderdaad ietwat slordig dat de herfstaanbieding per mail en deze folder nu langs elkaar heen lopen, maar het zij zo.

De hoge percentages gelden alleen voor bestaande klanten, niet om nieuwe spaarders aan te trekken. Het is voor de bank een goed middel om zekerheid te krijgen. We weten allemaal waar het toe kan leiden als consumenten massaal geld van hun vrij opneembare rekeningen halen. En zeker in deze tijden is het voor een bank als CEB nodig om het spaargeld in eigen huis te houden. Door klanten een deposito te laten nemen, wordt het risico dat spaargeld wegvloeit aanzienlijk verkleind. Eigenlijk is het een win-win-situatie: de spaarder krijgt een hoger en gegarandeerd rentepercentage en de bank heeft de zekerheid om te beschikken over een vrij constante hoeveelheid geld. Dit zorgt voor stabiliteit en rust. Spaarder blij, bank blij ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 4:04 pm 
3 Kwartjes

Alles goed en wel, maar waarom nu niet gewoon open en eerlijk alles op de website geplaatst. Waarom nu werken met selectieve mailtjes en achterhaalde flyers en dat je het anders alleen bij toeval ontdekt als je een deposito wil afsluiten.

Als je klikt op "rente-overzicht" spreekt men wel over nieuwe klanten die bij het openen van een top-interest rekening 5,25% rente krijgen, waarom kunnen ze dan niet vermelden dat "oude klanten" tijdelijk een 6% deposito kunnen krijgen? De logica is ver te zoeken. Jammer want voor de rest heb ik er geen problemen mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 4:17 pm 

Citaat:
Waarom nu werken met selectieve mailtjes en achterhaalde flyers en dat je het anders alleen bij toeval ontdekt als je een deposito wil afsluiten.

Omdat meer dan 95% van de klanten dat niet eens kan merken, omdat ze hoogstens een aanbieding binnen krijgen, en wie beide ontvangt moet het ook maar net zien. Vond de analyse van Phaendros wel goed hoor.

Voor zover ik begrepen heb is het voornaamste dat CEB onder DGS van DNB valt en in het allerergste geval draait RAB* op voor het omvallen van een bank. Nou, daar lig ik dus echt niet wakker van. Alleen wordt het mijn eerste deposito ooit, dat is veel spannender :D en leuker :D

* de officiele afko voor Rabo in de Tour de France

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 5:55 pm 
2 Kwartjes

Nadat ik gisteren via internet een 6% deposito heb afgesloten, en dat op dat moment al kon zien in mijn rekening overzicht, kreeg ik reeds vandaag via TNT post (dus niet DHL, die zal wel goedkoper zijn voor bulkmail) de schriftelijke bevestiging.

Met daarin de volgende mededeling:
Citaat:
Zonder tegenbericht zal het oorspronkelijke depositobedrag inclusief opgebouwde rente op vervaldatum automatisch worden verlengd voor eenzelfde periode tegen het alsdan geldende rentepercentage. Mocht u anders besluiten, verzoeken wij u binnen 10 dagen na verlenging contact met ons op te nemen op nummer 0900-4711000.
Ik ga er even vanuit dat je ook eerder dan de vervaldatum kunt doorgeven dat je geen verlenging wilt.

Voor de goede orde: ik vond dat het weer eens tijd was voor een positief bericht over de communicatie van de Credit Europe Bank, ik ben namelijk zeer tevreden over deze bank. Dat je aktief moet blijven om te voorkomen dat je rente of aanbiedingen misloopt vind ik in de huidige tijd geheel geen probleem. (Ik bezoek deze en andere financiele sites meer dan regelmatig)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]