Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 7:03 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
Ik heb een vraagje. Laat ik voorop stellen dat ik er niet veel verstand van heb, maar ik zie de eurobor-rente nu snel dalen (marktrente waarop banken elkaar op korte termijn geld lenen)
Deze rente heeft toch op termijn ook invloed op de spaarrentes ? Maw Als deze lijn zich voortzet, houdt dit dan in dat de hoge spaarrentes die banken nu geven op korte termijn ook lager zullen worden ? Is het dan ook hierom verstandig om voor eind november gebruik te maken van deze 6 % regeling ?
Ik zie bij de rentewijzigingen de laatste dagen dat er al diverse deposito rentes zijn gedaald namelijk. Gaat deze trend zich voortzetten denken jullie ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 7:47 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja!!! :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 7:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Vanwege de zwakke economie zal de rente de komende tijd waarschijnlijk dalen, waardoor consumeren/investeren ipv sparen aantrekkelijker wordt. Zie bv dit nieuwsbericht: http://www.z24.nl/economie/europa/artik ... aging.html en kijk ook naar de rente op 2 jarige deposito's van grote banken (ING,postbank,rabo etc).

Ik denk dat je het meeste rendement behaald als je een 2 jarig deposito afsluit tegen 5.75%, omdat de rente volgend jaar ws. zal dalen. Het is maar de vraag of je tegen die tijd nog tegen 5.5% en hoger een 1 jarig deposito af kan sluiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 7:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Sorry, even offtopic, maar bij welke grote bank (quote: (ING,postbank,rabo etc)) precies zag jij een rente van 5.75% voor 2 jaar ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 7:42 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
De rente van 5,75% voor 2 jaar staat hier :roll:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/info/164-Credit_Europe_Bank_Termijndeposito

:wink:

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 2:43 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
Ik zit eraan te denken een deposito af te sluiten, maar nu twijfel ik weer
Ik zag onderstaande bericht op een forum staan en weet niet wat ik hiervan moet denken
Als je het bericht leest en moet geloven is het niet toevallig dat je t/m eind november een
deposito kan afsluiten tegen 6 %.... In december moet CEB namelijk nogal wat geld hebben
Het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken want ik heb er zelf ook geld op staan, maar ik hoor graag jullie mening nu ook even natuurlijk...
Misschien is het wel verstandig even een maandje alles af te wachten en om je geld tijdelijk op een andere rekening te zetten.....

Ik heb het over onderstaande bericht met link (van het kassa forum)

ik zou maar een beetje oppassen met Credit Europe Bank. Deze bank heeft buiten Nederland liquiditeits problemen (!) en heeft o.a. een aflopende bond van 250.000.000 USD in december van dit jaar ...

zie ook de halfjaar cijfers:

https://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl ... 30.06.2008


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 3:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als ik naar de cijfers kijk zie ik een ruime verdubbeling van de winst t.o.v. het eerste halfjaar 2007; uitstekend dus.

Dat er liquiditeitsproblemen zouden zijn blijkt er niet uit.
Eigenlijk zou je niet zulke negatieve kreten klakkeloos moeten plaatsen zonder na te gaan wat hiervan waar is.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 3:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
Daar heb je gelijk in, maar ik schrok gewoon van dat berichtje. Zoveel geld heb ik niet en er is zoveel te doen momenteel over de betrouwbaarheid van banken....
Ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen tot op heden met deze bank.
Wil graag een deposito afsluiten tegen 6 %, maar wil alleen er achter komen of dat verstandig is. Als jij zegt dat er alleen maar positieve berichten in staan , geloof ik dat en vertrouw ik erop. Bedankt :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 5:27 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
@ bankbiljet

Ik zit eraan te denken een deposito af te sluiten, maar nu twijfel ik weer

Ik niet en sluit voor 30 nov nog lekker een Deposito af tegen 6 %
uiteraard hou ik mij aan de dekking van het deposito garantie stelsel en blijf dus lekker slapen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 5:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik kan ook niet alles doorgronden wat er in zo'n verslag staat, het wemelt van de vaktermen en dat nog in het Engels ook........
Dat ze leuke winst maken en een positief kapitaal hebben op 30-06-2008 is eigenlijk het enige wat ik zeker weet.

Wat me wel opvalt is dat ze erg afhankelijk zijn van hun verdiensten in Rusland en Roemenië maar ik weet niet of je daar bepaalde consequenties aan moet verbinden.

Hou gewoon de grens van de DGS in de gaten, liefst de oude grens dan heb je idd geen problemen, en houd er in ieder geval nog minstens een spaarbank extra bij aan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 6:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik volg het nieuws over CE betreffende Oost-Europa al gelange tijd. Over liquiditeitsproblemen heb ik niets kunnen ontdekken. Wel worden bepaalde hypotheken niet meer verstrekt, is er een vacature-stop ingesteld en wordt de strategie heroverwogen.Ook CE heeft last van de kredietcrisis, net als alle andere banken, maar ik zie nog geen reden tot overdreven bezorgdheid.
http://www.kommersant.com/p1042001/mortgage_crediting
http://www.kommersant.com/p1035038/fina ... eign_banks

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 10:25 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
Zo net even een depositootje afgesloten. Blijft een mooie aanbieding tenslotte
en de rabobank betaald toch mee als de bank om zou vallen ! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2008 10:24 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Bankbiljet schreef:
Zo net even een depositootje afgesloten. Blijft een mooie aanbieding tenslotte
en de rabobank betaald toch mee als de bank om zou vallen ! :lol:


Hetzelfde laken en pak :mrgreen: !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2008 4:42 pm 

Geregistreerd: vr 07 nov 2008 12:19 am
Berichten: 32
ik ook :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2008 5:36 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Verwacht dat de rentes gaan dalen, dus ik ben ook van de partij :D

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO