Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 6:24 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
De brief met de verlengingstekst kreeg ik vandaag ook binnen. Bijzonder ongewenst mechanisme. Bij garanti werd bij einde depositoperiode het bedrag automatisch naar de spaarrekening gestort.
Zo direct meteen een klacht mailen naar CEB. Eerst niet geinformeerd worden over de 6% en nu weer zo'n vervelende voorwaarde. CEB geeft de hoogste rente op dit moment maar ze beginnen me nu toch wel te vervelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 6:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Dagobert schreef:
De brief met de verlengingstekst kreeg ik vandaag ook binnen. Bijzonder ongewenst mechanisme.

Blijkbaar ontgaat mij hier iets. Wat is daar ongewenst aan? Ik vind het een correcte service en het vloeit trouwens voort uit hun reglementen waar dit in vermeld staat.
Op het moment van vormen van een deposito word je geacht om kennis te hebben genomen van de reglementen.
Ze hoeven niet eens een reminder te sturen, dat is een extra service.

Overigens kan je bij het afsluiten van het deposito telefonisch vooraf al laten vastleggen dat je niet automatisch wil verlengen.
In de reglementen staat dat dat schriftelijk zou moeten maar het kan telefonisch en dat is - alweer - een extra service.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op do 23 okt 2008 6:51 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 6:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
obligataire schreef:
Blijkbaar ontgaat mij hier iets.

Dat klopt.
Als je even niet op let dan wordt je deposito automatisch verlengd. Het is net als bij internetproviders waar je attent moet zijn om tijdig op te zeggen want voor je het weet zit je er ongewenst weer een jaar aan vast.
Zoals al ik aangaf gebeurt dat bij garanti een stuk netter. Daar wordt het bedrag automatisch naar je spaarrekening overgemaakt en kun nog tot twee weken na de vervaldatum alsnog kiezen om het deposito te verlengen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 6:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Zie mijn vorige posting inclusief aanpassingen.

Garantibank doet het uitstekend (ik heb daar ook deposito's), maar goed de ene bank is de andere niet.
CE heeft haar eigen benadering en die voldoet (ook) prima wat mij betreft.

Zelfs bij sparen zul je af en toe wat moeite moeten doen en even de reglementen doorlezen hoe het ook al weer zit.

Ik houd voor alle zekerheid een spreadsheet bij waarin alle deposito's in een tijdlijn worden weergeven met afloopdata.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op do 23 okt 2008 6:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 6:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
appeltje schreef:
Met daarin de volgende mededeling:
Citaat:
Mocht u anders besluiten, verzoeken wij u binnen 10 dagen na verlenging contact met ons op te nemen op nummer 0900-4711000.

Je mag dus zelfs nog binnen 10 dagen' nádat de verlenging is ingegaan, nog anders besluiten? Dat vind ik erg netjes.

In elk geval is tegenwoordig met de computer niets zo gemakkelijk als tijdig een (verval)datum signaleren. Zet het in je taken van Outlook of een gratis ander programma, of stuur desnoods jezelf een email met een toekomstige datum.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 6:57 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Samengevat:
obligataire schreef:
Dagobert schreef:
:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:
... service ... service ... service
En dat dacht ik dus ook !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
Een spreadsheet met gegevens en verloopdata houd ik ook bij dus het inzicht is er. Evengoed vind ik het een slechte zaak dat ik als spaarder actie moet ondernemen om verlenging te voorkomen. Het initiatief tot verlenging is een verantwoordelijkheid die bij de spaarder ligt niet bij de bank. Morgen maar eens zien of dit automatisme gedeautomatiseerd kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:22 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
ehm dat een deposito automatisch verlengt wordt staat gewoon in de algemene voorwaarden, die lees je toch voordat je een rekening/deposito opent?......
Ik was aangenaam verrast dat in de bevestigingsbrief stond dat je ook gewoon kunt bellen ipv een brief te sturen om 'm niet automatisch te verlengen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:38 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
Tot nog toe lees ik alleen maar reacties van mensen die contact gaan opnemen om de automatische verlenging niet plaats te laten vinden. Blijkbaar hebben we het over een 'service' waar klanten geen gebruik van wensen te maken. Dan is het goed om CEB daar op te wijzen zodat ze een motivatie hebben om hun voorwaarden aan te passen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:58 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Dagobert schreef:
Tot nog toe lees ik alleen maar reacties van mensen die contact gaan opnemen om de automatische verlenging niet plaats te laten vinden. ...
In geen enkel berichtje in dit draadje lees ik dat men contact op gaat nemen met de bank om de automatische verlenging te voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Bij mij liep 20 oktober 'n deposito af, die is automatisch verlengd, inclusief de opgelopen rente, wat ook op de depositobevestiging staat.
Ik heb dinsdag hierover gebeld met het 0900 nummer, en gevraagd of ze de opgelopen rente op de spaarrekening wilden zetten.
Dit was geen enkel probleem, en was binnen 'n paar minuten reeds zichtbaar op mijn rekeningoverzicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 7:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
Vandaag gebeld met ceb. Niet automatisch verlengen is in het contract opgenomen. Als er te zijner tijd nog een verlengingsbrief komt dan dient die genegeerd te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 1:21 am 

Geregistreerd: zo 14 sep 2008 6:13 pm
Berichten: 31
Ik heb de mail ook gehad. Ben denk ik wel van plan om van deze aanbieding gebruik te gaan maken. Alleen moet nog even kiezen voor welke termijn(en) ik ga kiezen. Dacht zelf aan om 50% 12 mnd en 50% 9 mnd te doen. of 9 en 6 maanden.
Wat hebben jullie gekozen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 1:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
xileS schreef:
Wat hebben jullie gekozen?


Ik heb er nu 3 afgesloten: 6, 9 en 12 maanden 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 2:13 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Volgens onze Accountant moet je altijd zorgen als je veel van je spaargeld in deposit's stopt dat je het met regelmaat vrij laat vallen, dus misschien inderdaad een idee om je te storten bedrag in deposito's te verdelen in 3,6 en 9 maanden, dan valt er tenminste 1 x per kwartaal een bedrag vrij mocht je het willen/ moeten gebruiken


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO