Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 1:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:11 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
ma 19 okt 2009, 11:09

Jurist helpt gratis DSB-gedupeerden.

Gedupeerden van de DSB Bank kunnen via internet gratis een juridische brief downloaden waarin zij hun schadeclaim officieel kunnen melden bij curator Rutger Jan Graaf Schimmelpenninck.

...

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5109 ... tml?p=14,1

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:20 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Paul209 schreef:
Ik zal alvast vermelden wat mijn (neutrale) positie daarin is.


Het is maar wat je neutraal noemt:
[*] Dirk Scheringa tot de grond afbranden.
[*] Niets anders dan leedvermaak tonen in de richting van spaarders (binnen en buiten DGS)
[*] Hardvochtig het banenverlies van DSB-personeel verwelkomen, terwijl echt niet iedereen zich daar heeft beziggehouden met het verkopen van "slechte" hypotheken, hetgeen al helemaal niet opgaat voor de middenstand in het dorp Wognum.

Daarentegen Pieter Lakeman doodknuffelen. Afgezien van Lakeman zelf, gelooft niemand dat zijn achterban beter is geworden van zijn actie. Een uitleg hoe hij dan denkt dat die zet de juiste was, blijft evenwel achterwege. Ook op dit forum heb ik nog niet één plausibele verklaring gelezen, hoewel er minstens twee keer naar gevraagd is.
Het enige aannemelijke motief van Lakeman is zijn voornemen om een televisieprogramma op te zetten, althans zo is bericht door de Telegraaf.
Zelf meld je nog: "Hij versterkte met z'n actie voor de toekomst de positie en invloed van de spaarders alleen maar." Voorlopig valt er een concurrent weg en ik zie niet in dat dit in het voordeel van spaarders kan zijn.

Aan alle benadeelden, groot en klein: Ik hoop voor iedereen dat het nog redelijk op zijn pootjes terecht komt. Ik hoop voor de hypotheekgevers dat degene die de hypotheek overneemt enige coulance zal tonen.
Aan de werknemers en andere betrokken in Wognum en daarbuiten: Bedankt voor de goede service, de laatste jaren. Dit hebben jullie niet verdiend.

Geen slecht idee om je belang bij DSB aan te geven, maar ik was je hier al in voorgegaan. Afgelopen vrijdag meldde ik:
Met alleen een betaalrekening reken ik me niet tot de slachtoffers van DSB, de gebeurtenissen vergen alleen wat extra werk van mijn kant. Mijn hypotheek loopt bij een grotere oplichter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:29 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Neutraal is het iid niet wel prikkelend en tot disscussie lijdend,wat op zich boeiender is dan als we allemaal het zelfde standpunt zouden hebben!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
OTTA 294 schreef:
Neutraal is het iid niet

Als ik 100% zeker weet dat jij door bijv. mijnheer Jansen flink in het pak genaaid bent, ga ik net zo hard tegen 'm tekeer als tegen Scheringa.
Noemt het maar dat mijn sociale kant boven komt drijven.

Citaat:
[*] Dirk Scheringa tot de grond afbranden.
[*] Niets anders dan leedvermaak tonen in de richting van spaarders (binnen en buiten DGS)
[*] Hardvochtig het banenverlies van DSB-personeel verwelkomen, terwijl echt niet iedereen zich daar heeft beziggehouden met het verkopen van "slechte" hypotheken, hetgeen al helemaal niet opgaat voor de middenstand in het dorp Wognum.

Wat kan jij slap OH-en, meneer of mevrouw Hadjememaar.
Dat was mij al eens eerder opgevallen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:42 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
OTTA 294 schreef:
Neutraal is het iid niet wel prikkelend en tot disscussie lijdend,wat op zich boeiender is dan als we allemaal het zelfde standpunt zouden hebben!

Je hebt gelijk maar het wordt vervelend als iemand kost wat kost gelijk en/of het laatste woord wil hebben.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:49 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Als het goed is krijgt nu iedereen binnen 20 dagen het geld terug,

viewtopic.php?f=24&t=2152&p=21105

Bron: http://www.europarl.europa.eu/news/expe ... ult_nl.htm

Of is er nog iets veranderd intussen :D

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:55 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
In dit topic schreef alphons:
Maar nu eerst met zijn allen wachten totdat Nederland dit in werking laat treden, ze hebben tot eind 2010 de tijd volgens mij, maar ze zouden het per juni 2009 in place moeten hebben.

Volgens mij is het nog niet in werking getreden,de laatste berichten wijzen dit ook aan,DNB wil grotendeels voor kerst uitbetaald hebben via het DGS,dan kan ook eerder maar de kans daarop is niet zo groot dus toch eerder 2 maanden wachten!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 12:58 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Citaat:
Dat was dan erg dom met IceSave in het achterhoofd, en wetende met wie ze zaken deden.
Vroeg of laat moest dat gewoon spaak lopen. Kwestie van tijd.

Tsja, het was allemaal erg plotseling. Ahum.


Citaat:
Wat kan jij slap OH-en, meneer of mevrouw Hadjememaar.
Dat was mij al eens eerder opgevallen.

Ik ben blij dat deze beoordeling komt van iemand aan wiens beoordelingsvermogen ik toch al twijfelde. "neutraal", iemand die schrijft:
Citaat:
Geld moet rollen. (Het liefst naar mij toe.) :wink:


Ga nou eens staan voor wat je schrijft. (Of schrijf het niet)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 1:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Wat wel in het voordeel van DNB is beslecht, is dat de rente maar tot het moment van het ingaan van de noodregeling berekend (12/10) wordt ipv tot het moment van faillissement (19 okt).
Bij Icesave keerde de DNB tenminste nog de rente uit tot het moment van faillissement.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 1:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Best leuk discussiëren met mensen die -nadat ik er naar gevraagd heb- eindelijk toegeven stelling te nemen vanuit hun eigen 'elllende'.
Ik daarentegen heb geen geld tegoed, er geen hypotheek of ooit andere zaken gedaan met het boefje.
Hoezo niet neutraal?
Later ....... dan praten we weer verder.
Lachen we er samen om, bejubelen het DGS, kletsen we luchtig en heerlijk over het leergeld, ervaringen en 'onverwachte' ontwikkelingen en zijn weer vrolijk.
Voor nu laat ik het geen Paul209-topic worden.
Als ik intussen nog een leuke -wel of niet zakelijke- tip of inzicht heb, zal ik 'm niemand onthouden.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 1:16 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
M.i. doelt de neurale positie op het feit dat deze site (en dus de moderators) geen directe belangen van (bepaalde) banken vertegenwoordigd.
Dat een moderator een mening heeft, lijkt me niets meer dan normaal.

Dan nu on-topic:
Spaarders zijn over het algemeen risicomijdend. Elke spaarder die zich van te voren in de spelregels verdiept heeft zit nu aan de goede kant van de streep.


Laatst bijgewerkt door Koral op ma 19 okt 2009 1:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 1:20 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Paul209 schreef:
Lachen we er samen om, bejubelen het DGS, kletsen we luchtig en heerlijk over het leergeld, ervaringen en 'onverwachte' ontwikkelingen en zijn weer vrolijk.

Ik kan mij voorstellen dat sommige leden niet met jou willen lachen. Laat ik maar voor mezelf spreken, ik wil niet met jou lachen.
Je reacties waren niet altijd even "sociaal", dat woord gebruik je toch zo graag.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 1:28 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Koral schreef:
Spaarders zijn over het algemeen risicomijdend. Elke spaarder die zich van te voren in de spelregels verdiept heeft zit nu aan de goede kant van de streep.

Ik zit in dit geval aan de goede kant van de steep,bij IceSave niet, maar dat de situatie bij een bank die over de eerste 6 maanden van dit jaar nog winst boekte zo snel zou omslaan was toch moeilijk te voorzien.
Bij IceSave had je dit meer kunnen zien aankomen en dergelijke.

Maar hoe dan ook,door het DGS hoeft niemand onder de 100k zich zorgen te maken en dat is toch het belangerijkste.
Echter voor andere gedupeerden(inclusief personeel van DSB) een nachtmerrie .......

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 1:47 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Scheringa dacht 200 miljoen nodig te hebben. Bos, Wellink en de rechter dachten aan veel meer (o.a. een garantie van alleen al 5 miljard).

Dat is nogal een verschil.

Nu de bank failliet is hoop ik dat beide berekeningen snel openbaar worden gemaakt. Tijd voor weer een lekje???

_________________
"Een haas is snel. Een haas is daarom een absolute winnaar. Er is slechts één haas die nooit zal winnen: de angsthaas."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 2:27 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Zoals ik al talrijke keren eerder heb geschreven: trek die stinkende beerputten maar eens open !
Als we in dit landje opnieuw doorgaan met onze doofpotten cultuur e.d., dan zal er immers niets veranderen.

Voor Paul: ach ja, wat is neutraal ?
Het is maar hoe je het bekijkt.Ikzelf ben uiteraard niet neutraal in deze kwestie.
Niet omdat ik een domme of slimme spaarder ben ( die ook een klein bedragje gespaard had bij DSB en dit niet opgenomen heeft , mede uit soldariteit !) , maar meer omdat ik vind dat er zoveel onrecht is en omdat ik mijn neus vol heb, van de "hoge heren" , en van het systeem, waarin alles in de doofpot terecht komt.
Mocht ik de indruk gewekt hebben dat ik een bepaalde politieke kleur aanhang.Jammer dan.Ik heb geen vertrouwen in de huidige politiek, zolang als de stinkende beerputten gesloten blijven.Ikzelf ben aanhanger van geen enkele politieke partij.
Ik heb alleen een aantal opinies geplaatst, die geschreven zijn door anderen.Welke politieke kleur ze dan ook hebben.Dat interesseert mij verder niet.
Wat betreft mijn nachtrust: deze is nog altijd goed.Het feit dat ik met wisselende nacht-, late en ochtenddiensten werk, is de verklaring voor het feit dat ik op dit forum ook wel eens op ongebruikelijke tijdstippen lees en schrijf.

Zoals ik reeds eerder schreef: er zijn vele meningen en opinies hierover.Al dan niet gekleurd.
En dat is maar goed ook.
Het zou toch niet goed zijn als in dit land, ook nog eens het vrije woord vermoord zou worden !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO