Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 6:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Grappig, vandaag toevallig voor het eerst op de 1e link in het forum gesnuffeld.
Van het opgeklopte gedoe is bijna geen spaan heel gebleven, wat ik er van gezien heb.
(Mede door gebrek aan moderatie, zoals sommigen schrijven. 8) )

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 6:42 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ja Paul, ik verbaas mij ook over die site en over alles wat hierop geschreven wordt.
De moderatie van spaarinformatie.nl: tja, daar kunnen ze echt niet aan tippen op die site !!
Hulde daarvoor.
Het is maar om eens te laten zien, hoe verdeeld alle meningen en opinies dan wel niet zijn.

Daarom heb ik ook verwezen naar die tweede link, die in mijn ogen wel heel erg politiek gekleurd is, maar waar wel ongezouten opinies staan, die je normaal gesproken niet vindt in andere media.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 6:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
schuiver schreef:
De moderatie van spaarinformatie.nl: tja, daar kunnen ze echt niet aan tippen op die site !!
Hulde daarvoor.

Neem wat te drinken van mij.
Karel betaalt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 6:51 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Nee, maar toch bedankt: ik moet helaas nuchter blijven i.v.m. andere verplichtingen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 7:10 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Verdienmodel DSB na faillissement stuk gunstiger!

Het verdienmodel van DSB Bank ziet er na het faillissement een stuk gunstiger uit voor de Wognumse bank. Rentebetalingen op hypotheken en leningen stromen binnen, terwijl niet langer rente uitbetaald hoeft te worden op spaarrekeningen en deposito's. En doordat de tegoeden zijn bevroren is het gevaar van een bankrun bovendien verdwenen. Misschien tijd om alsnog een doorstart te maken?

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 7:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
De kosten van de curator moeten er ook nog uit!
Ik hoorde gisteren, dat er in de begroting rekening is gehouden met € 200.000.000 kosten voor de afwikkeling. :shock:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 8:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
ja die 2 curatoren krijgen elk een 100 miljoen mee, die wilden de boel dus snel failliet hebben :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 8:59 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
ABN Amro legt beslag op collectie Scheringa Museum.

Gepubliceerd: 20 oktober 2009 19:24 | Gewijzigd: 20 oktober 2009 20:47

ABN Amro heeft zojuist de kunstcollectie van duizend werken van het Scheringa Museum in Spanbroek opgeëist. Een deurwaarder arriveerde rond half zeven bij het museum in Noord- Holland om de verzameling op te halen, om kwart over zeven reed een busje voor.

...

bron; http://www.nrc.nl/economie/DSB/article2 ... nga_Museum

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 10:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Xabre schreef:
ja die 2 curatoren krijgen elk een 100 miljoen mee, die wilden de boel dus snel failliet hebben :mrgreen:

't Is toch niet waar hè?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Nou ....... het is geen pure winst hoor.
Uiteraard komen bij zo'n omvangrijke klus de nodige kosten om de hoek kijken, zoals het inhuren van financiële experts/accountants/voormalig personeel/ICT en desnoods nog rechtzaken met juridische deskundigen voeren en bedenk nog maar een paar dingen.
De curatoren zullen best goed geld verdienen, maar het gaat hier m.i. over de totale kosten en de afwikkeling gaat nog jaren duren.
Blijft toch dat 200 miljoen wel een gigantisch bedrag is.
Ik doe het voor de helft.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 2:46 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hulp via bijstand mogelijk voor DSB-klanten.

Uitgegeven: 20 oktober 2009 15:41
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2009 15:41

DEN HAAG - Gemeenten kunnen klanten van de DSB Bank snel te hulp schieten met bijstand als deze plots zonder geld zitten door het faillissement van de bank. Dat stelde staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) dinsdag.

...

Bron: http://www.nu.nl/economie/2105957/hulp- ... anten.html

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 9:18 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Voorschot voor rekeninghouders DSB Bank.

Rekeninghouders van de DSB Bank kunnen een voorschot van maximaal 3.000 euro krijgen, onder bepaalde voorwaarden. Dit maakten de curatoren van de DSB Bank bekend. Op de website van de DSB Bank, http://www.dsb.nl, staat vanaf woensdag 21 oktober 10.00 uur meer informatie over de criteria voor de voorschotregeling en de aanvraagprocedure. Indien een aanvraag voor een voorschot wordt goedgekeurd, vindt uitbetaling binnen 2 weken plaats. Elk verleend voorschot wordt in mindering gebracht op een latere vergoeding uit het depositogarantiestelsel.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:07 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
http://www.dsbbank.nl/

Overboekingsopdracht

Als voorschot op de uitvoering van het Depositogarantiestelsel is door de curatoren in overleg met De Nederlandsche Bank besloten een beperkte eenmalige overboeking mogelijk te maken. Dit betekent dat per niet-zakelijke rekeninghouder (mensen met één of meer gezamenlijke rekeningen worden hierbij als één rekeninghouder gezien) een bedrag van maximaal € 3.000,-** zal worden uitgekeerd (houders van een en/of rekening kunnen gezamenlijk dus ook maximaal € 3.000,- overboeken). Deze uitkeringsmogelijkheid geldt alleen voor de zogenaamde direct opvraagbare tegoeden, zijnde tegoeden op een of meerdere van de volgende rekeningen:

Sparen
Internetsparen
Internet TOPsparen
Internetsparen Extra
DSB Bankrekening
Waaghalzen spaarrekening

Onder de regeling vallen niet:

Vaste Termijn Deposito's
Zilvervloot
Achtergestelde Deposito's (deze vallen in het geheel niet onder het Depositogarantiestelsel)
Alle zakelijke spaarproducten: Zakelijk Depositosparen, Zakelijk Internetsparen, Zakelijk Internetsparen Extra en andere producten die door zakelijke rekeninghouders worden gebruikt.
Opdracht tot deze betaling kan middels onderstaand formulier worden ingegeven. Let er bij het invoeren van uw persoonsgegevens op dat u dit nauwkeurig en in overeenstemming is met de bij DSB Bank opgegeven gegevens. Afwijkende gegevens zullen de doorlooptijd vertragen.

Velden met een * zijn verplicht in te vullen velden.

https://aanvraag.dsbbank.nl/stortingsverzoek/index.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:14 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 30 sep 2009 1:31 pm
Berichten: 70
Wat ik al had vermoed, mijn vaste termijn deposito's vallen er niet onder :twisted:

Dacht kan ik mooi vast 3k elders neerzetten in een deposito. Maar dat wordt dus zeker een paar maanden wachten. De curatoren verwachten niet dat dit VOOR de kerst gaat gebeuren. Dus voorlopig heb ik heel wat k's renteloos :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:43 am 

Geregistreerd: vr 20 maart 2009 1:25 pm
Berichten: 13
Even een zakelijke vraag naar aanleiding van een rekenvoorbeeld op de website van de DSB, n.a.v. het voorschot van €3000,= dat je kan opvragen.

Het gaat mij concreet om rekenvoorbeeld 6. Daarin wordt iemand beschreven die voor €110.000,= aan tegoeden heeft en voor €105.000,= aan hypotheekschulden. Men beweert dat die een netto schuld overhoudt van €5000,=. Waarom? Van de €110.000,= is €100.000,= gegarandeerd door het depositogarantiestelsel. Tegenover die 100.000 euro staat dan nog een hypotheekschuld van €105.000,=. Conclusie: er blijft een schuld over van €5000,=.

Klopt deze uitleg wel? Ik dacht altijd dat er EERST verrekend mocht worden tussen je tegoeden en je hypotheek. Dus €110.000,= tegoed minus €105.000,= hypotheek, levert een tegoed op van €5000,=. En omdat het DGS tot 100.000 euro dekt, zou deze €5000,= dan volledig onder het DGS vallen. Dat was althans altijd mijn uitleg.

Wat men in bovenstaand rekenvoorbeeld doet is je hypotheek verrekenen met het maximaal uit te keren bedrag van het DGS in plaats van met het saldo op de spaarrekening. Dat kan toch niet waar zijn? Ik zou het in ieder geval heel oneerlijk vinden als dat zo zou zijn. Om het in het extreme te trekken: stel je hebt een hypotheek van €300.000,= en een spaarrekening van €400.000,=. Dan zou er maar €100.000,= onder het DGS vallen en omdat je nog een hypotheek hebt zou je nog 300.000 minus 100.000,= is €200.000,= aan restschuld overhouden!!!

Als dit de manier van werken van de curatoren wordt, dan kunnen we onze borst natmaken...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO