Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 7:06 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Rudi schreef:
'DSB is niet failliet gegaan omdat niemand de bank wilde redden, de bank is failliet gegaan omdat die in grote problemen zat'', oftewel in de woorden van Bos: ''Als iemand verdrinkt is dat niet omdat hij niet wordt gered, maar omdat hij niet kan zwemmen'', aldus Bos over DSB Bank.
Je kunt ook onder water geduwd worden. In beide gevallen verzuip je ook, volgens mij.


Zonder te oordelen of Bos de DSB nu wel of niet had moeten redden, kan toch wel gesteld worden dat de door hem gemaakte vergelijking ongelukkig is. Immers: iemand die een ander ziet verdrinken en geen hulp haalt of biedt terwijl hij wel de mogelijkheid daartoe heeft, is in Nederland strafbaar....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 8:50 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Misschien was was Wouter wel bang om zijn mooie zonnebril te verliezen in een reddingspoging, wetende dat wéér een bonnetje voor een nieuwe zonnebril een hoop gedoe zou kunnen geven :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 10:37 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Paul209 schreef:
Woensdag formulier op de website van DSB voor het verkrijgen van een voorschot van max. 3000 euro.

Vanmorgen beantwoordde DNB 3 telefonisch gestelde vragen:

- Het is nog niet bekend wanneer het door Paul bedoelde formulier beschikbaar is, de media zijn voorbarig geweest.
- Verwacht wordt, het is dus niet 100% zeker, dat beide rekeninghouders van een/of rekening max. € 3.000 kunnen opnemen.
- Deze week wordt waarschijnlijk bekend wanneer inloggen, om het saldo te raadplegen, mogelijk is.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 10:44 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
Dat voorschotbedrag van 3000 euro lijkt mij een zoethoudertje van de DNB. Zo hopen ze klachten te vermijden van mensen die beseffen dat de DNB bank eigenlijk binnen 20 dagen i.p.v. 3 maanden zou moeten uitkeren volgens de huidige EU-richtlijn.

Als je een behoorlijk bedrag op een DSB deposito hebt staan (< 100.000), loop je nu aardig wat rente mis gedurende die 3 maanden, en daarnaast zijn de andere banken hun rentes volop verder aan het verlagen momenteel.

Maar vooruit, voor mensen die dit (spaar)geld hard nodig hebben nu, is dit i.e.g. beter iets dan niets voorlopig.

En ik weet het, het kan altijd erger.

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 10:48 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Media?
Citaat:
Mensen met een rekening met een positief saldo bij DSB Bank krijgen binnenkort een voorschot van maximaal 3000 euro. Dat heeft Rutger Jan Schimmelpenninck, een van de curatoren van de bank, maandag gezegd. Hij schat de kosten hiervan op 300 miljoen euro voor de gezamenlijke banken in Nederland.

Bron: http://www.zibb.nl/10259003/Financien/F ... 0-euro.htm
Bron 2: rechtstreekse uitzending persconferentie.
De ene hand (DNB) weet dus kennelijk niet wat de andere hand (curatoren) doet, c.q. van plan is/was.
Ach, iedereen probeert op zijn eigen manier belangrijk te zijn zal ik maar denken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:15 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
@ Paul, ik bgrijp je reactie niet helemaal.

DNB zegt toch hetzelfde alleen is het, in tegenstelling tot jouw eerdere bericht, niet zeker dat het formulier woensdag beschikbaar is.
Het bedrag van € 3.000 is ook door DNB bevestigd, alleen zou het bij en/of rekeningen € 3.000 per rekeninghouder kunnen worden.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het ligt er maar aan naar wie je wil luisteren.
Meneer Schimmelpenninck zette het bericht in de wereld, incl. met name genoemd: woensdag.
Zou meneer Schimmelpenninck dan ook niet de aangewezen figuur zijn zichzelf te corrigeren, als een veranderde situatie dat met zich meebrengt?
Iedereen zit m.i. maar een beetje in elkaars potje te roeren.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:27 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
schuiver schreef:
Zoals ik al talrijke keren eerder heb geschreven: trek die stinkende beerputten maar eens open !
Als we in dit landje opnieuw doorgaan met onze doofpotten cultuur e.d., dan zal er immers niets veranderen.



http://www.minfin.nl/Actueel/Kamerstukk ... e_DSB_Bank

Hieruit maak ik op dat Bos in mei van dit jaar er bewust voor heeft gekozen enige verantwoordelijkheid bij de diverse financiele instellingen en toezichthouders zelf te houden. Blijkbaar (gezien bv. de vele woekerpolis akkoorden) kunnen die instellingen en toezichthouders daar niet mee omgaan. Ben benieuwd of Bos na aanleiding van dit debacle toch overgaat op duidelijkere wetgeving.

Maar goed, om op het gequote gedeelte terug te komen: zo'n beerput lijkt me dit niet. Meer een gevolg van financieel analfabetisme van een flink deel van de goedgelovige bevolking.

_________________
Nadenken is zo buitengewoon vermoeiend dat velen de voorkeur geven aan oordelen.


Laatst bijgewerkt door Koral op di 20 okt 2009 11:35 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:32 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja, binnen 20 dagen uitbetalen.!!
Dat zijn de regels en zo is het spel!!! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:51 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Koral schreef:
Maar goed, om op het gequote gedeelte terug te komen: zo'n beerput lijkt me dit niet.

Volgens mij is die hele financiële wereld met hun boekhoudkundige truucjes meer een Krater Vol Stront.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 11:59 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
:lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 1:09 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Paul209 schreef:
Ik kan niet zeggen dat DS momenteel de publieke opinie aan zijn kant heeft.

Ik denk niet dat de reacties van de Telegraaflezers een goede maatstaf zijn voor "de publieke opinie", er van uitgaande dat hiermee het hele Nederlandse publiek bedoeld wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 1:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Gisteravond in -ik meen- Pauw & Witteman werd ook een uitslag genoemd van meer dan 50%: eigen schuld DS.
Publiekssamenstelling van die enquête is mij onbekend.

Zie ook: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... nquete.xml

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 3:04 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
di 20 okt 2009, 13:13 |

Aanvragen voorschot mogelijk vanaf woendag WOGNUM (AFN) -

Rekeninghouders van DSB Bank kunnen waarschijnlijk vanaf woensdag een aanvraag indienen voor het voorschot van maximaal 3000 euro op teruggave van spaargeld of geld op betaalrekeningen. Dat heeft een woordvoerder van de curatoren dinsdag gezegd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=1,1

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 6:26 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik zie opnieuw een aantal reacties komen op de door mij gebezigde term "beerput".
De meningen hierover zullen wel altijd verdeeld blijven, net zo goed als dat opinie onderzoeken telkens een vertekend beeld laten zien of kunnen laten zien.
Bij deze wil ik voor belangstellenden toch 2 links geven naar sites waar ongezouten meningen en opinies worden neergeschreven,die al dan niet politiek gekleurd zijn.
Wie zich de moeite neemt om eens groot gedeelte te lezen van deze meningen en opinies, en de reacties erop,zal echt versteld staan van bepaalde opinies en meningen en de reacties erop.
Het is maar om eens een beeld te schetsen van hoe verdeeld meningen en opinies zijn:

http://www.lakemanleed.nl ---> klik hier op discussieforum en klik dan op recente discussies.

en

http://contradicere2.wordpress.com/2009/ ---> pagina laadt wel lang i.v.m. de vele opinies hierop.

Op http://contradicere2.wordpress.com/2009 ... #more-4698 is 1 opinie te lezen, en deze pagina laadt wel snel.Via archives (bovenaan de pagina) zijn dan de andere opinies te vinden.



Voor de liefhebbers dus !


Laatst bijgewerkt door schuiver op wo 21 okt 2009 5:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO