Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 7:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 10:55 am 
Stuiver

Vandaag op de site van DSB staat bij veelgestelde vragen :

Kunnen mensen op de een of andere manier ooit nog controleren wat hun saldo was zodat ze zeker weten of ze al hun geld teruggekregen hebben, na deze storting en de storting uit het DGS?

Antwoord : Nee, er kan niet meer ingelogd worden op de site van DSB Bank om het saldo op te vragen. Ook worden er geen rekeningafschriften verstuurd in. Het ligt aan de afwikkeling vanuit De Nederlansche Bank of in een later stadium saldo opgaven worden verstrekt.

Ik heb de DNB gebeld en ook zij doen geen toezeggingen of het ooit nog mogelijk is je saldo informatie in te zien.

Ook is er nog een bedrag overgemaakt in het weekend voor de noodmaatregel. Dit bedrag kon ik niet meer pinnen en is ook niet terug gestort. Het hangt dus ergens in de lucht. Wat gebeurt daarmee?

Is de DNB niet verplicht om de afschriften te verstrekken of het mogelijk maken dat je deze kan downloaden of tijdelijk kan inzien. Ik mij herinneren dat Icesave klanten wel op een geven moment hun saldo informatie online konden inzien.

Laatst bijgewerkt door merel op wo 21 okt 2009 11:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 11:04 am 
Kwartje

spaarguru schreef:
Wat ik al had vermoed, mijn vaste termijn deposito's vallen er niet onder :twisted:
Dacht kan ik mooi vast 3k elders neerzetten in een deposito. Maar dat wordt dus zeker een paar maanden wachten. De curatoren verwachten niet dat dit VOOR de kerst gaat gebeuren. Dus voorlopig heb ik heel wat k's renteloos :evil:
Het gaat hier om de 3000 euries voorschot op een betaalrekening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 11:08 am 
Vijfje

@Merel
Het komt mij een beetje over als sabotage vanuit de voormalige bank/medewerkers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 11:18 am 
Stuiver

Paul209 schreef:
@Merel
Het komt mij een beetje over als sabotage vanuit de voormalige bank/medewerkers.

Dat ga je inderdaad wel denken. Ze hadden ook met ingang van de noodmaatregel direct het hele pand moeten afsluiten "bevriezen"

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 11:23 am 
Vijfje

Dat hebben ze waarschijnlijk wel een soort gedaan.
Echter als één sleutelfiguur de kop in de wind gooit (ziek melden ofzo) om verdere medewerking te verlenen, dan staan ze op dat moment met de rug tegen de muur.
Dan kunnen ze achteraf hooguit de schade proberen te becijferen en die iemand voor het gerecht slepen. :roll:
Erg tijdrovend.

Overigens, de oorzaak kan ook nog bij een extern bedrijf liggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 12:12 pm 
Vijfje

spaarguru schreef:
Wat ik al had vermoed, mijn vaste termijn deposito's vallen er niet onder :twisted:

En zakelijke rekeningen ook niet :?
Die zullen sowieso wel als laatste worden afgehandeld dus dat wordt FEBO in plaats van kerstkalkoen.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 12:27 pm 
Daalder

Als het zo erg met je is, kun je van mij wel een paarhonderd lenen tegen een aantrekkelijke rente hoor.

Profiel  

Berichttitel: Verrekening verrekend?
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 1:37 pm 
Dubbeltje

tiswat schreef:
Klopt deze uitleg wel? Ik dacht altijd dat er EERST verrekend mocht worden tussen je tegoeden en je hypotheek. Dus €110.000,= tegoed minus €105.000,= hypotheek, levert een tegoed op van €5000,=. En omdat het DGS tot 100.000 euro dekt, zou deze €5000,= dan volledig onder het DGS vallen. Dat was althans altijd mijn uitleg.

Dat dacht ik ook. DNB zegt er het volgende over:

DNB schreef:
Ik heb een spaarsaldo én een schuld. Wat dan?

Spaarsaldo’s en schulden worden in principe met elkaar verrekend.
Twee voorbeelden van verrekening:

* saldo van 50.000 en schuld van 100.000. Dan is de netto schuld 50.000
* saldo van 100.000 en schuld van 50.000. Dan is het netto batig saldo: 50.000

Degenen die na verrekening een netto batig saldo hebben, kunnen in aanmerking komen voor een vergoeding uit het garantiestelsel tot een maximum van 100.000 euro. Degenen die na verrekening een netto schuld hebben, komen in principe niet in aanmerking voor een vergoeding.
Bron: dnb.nl

Dus: eerst verrekenen, dan kijken wat er eventueel overblijft en daar het DGS op loslaten. Rekenvoorbeeld 6 op de site van DSB is dus gewoon fout. En naar ik aanneem betekent het verder dat ook rekenvoorbeeld 10 op de site van DSB niet klopt, want als iemand bij DSB zowel een hypotheek als een achtergesteld deposito heeft zou ook dat dan eerst verrekend moeten worden. In dat rekenvoorbeeld zou het resterende saldo dus precies op € 0 uitkomen in plaats van op € -20.000. Die mensen hebben in dat geval dan nog geluk: dan krijgen ze het saldo van dat achtergesteld deposito in ieder geval nog terug in de vorm van een verlaagde hypotheek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 1:39 pm 
Vijfje

tiswat schreef:
Als dit de manier van werken van de curatoren wordt, dan kunnen we onze borst natmaken...

Ga je hier nog werk van maken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 1:42 pm 
2 Kwartjes

Waarom staat deze hele discussie niet bij DSB bank.
Veel makelijker vindbaar voor gasten.
Googled volgens mij ook veel beter. (meer resultaten voor spaarinformatie van nieuwe gasten)

Het valt mij erg op dat een vast groepje enorm veel bla-blaat
Totaal bezoekers aantal volgens mij bij deze situatie erg laag te noemen.

Volgens mij verkeerde beslissing moderators om specifiek DSB nieuws in het laatste nieuws rondom sparen te zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 1:48 pm 
2 Kwartjes

Als je DSB Overboekings formulier invult, vermeld de bedragen in hele Euro's, met cijfers achter de komma wordt het niet geaccepteerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 2:48 pm 
Vijfje

Intrest schreef:
Waarom staat deze hele discussie niet bij DSB bank.
Veel makelijker vindbaar voor gasten.

Over het hoe en waarom is al eerder een verklaring gegeven.
Neemt niet weg dat ik denk zopas een trucje ontdekt te hebben om, én op de hoofdpagina van SI (ook niet onbelangrijk), én in 'het laatste nieuw rondom.....' én in de rubriek 'DSB Bank' dezelfde discussie te tonen, c.q. toegankelijk te maken. *)
Ik moet nog even wachten op het eindresultaat tot na het verversen van de hoofdpagina SI, voordat ik hetzelfde met dit topic kan of wil doen.
Bovendien kon men altijd al in de rubriek 'DSB bank' topic 'mededelingen' een link vinden naar o.a. deze discussie.
Uw wens is dus mijn bevel, als de techniek het toelaat. :wink:

Intrest schreef:
Totaal bezoekers aantal volgens mij bij deze situatie erg laag te noemen.

Het laatste interne bericht luidde anders.
Aantallen bezoekers afmeten aan het aantal nieuwe leden is niet mogelijk.
Veel berichten (niet alle) zijn vrij toegankelijk, zonder lidmaatschap.
Misschien is het forum en haar informatie wel té duidelijk, zodat bijna niemand nog bijzondere of dubbel gestelde vragen heeft, waar wél een (gratis) inschrijving voor noodzakelijk is. :wink:

Verder voldoet m.i. het groeperen van alle inzendingen omtrent DSB aan de verwachting.
Deze manier van werken zal dus nog wel even blijven, om tevens antwoord te geven op een opmerking van iemand anders.

*) Test: 'Rechter kent noodregeling DSB toe.'

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 4:12 pm 
3 Kwartjes

Omdat vandaag de aanvraag voor het gehele of gedeeltelijke tegoed is gestart, kun je dit topic ook sluiten en aan een nieuw beginnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 4:53 pm 
Vijfje

Ook DSB Beheer is failliet verklaard.

De rechter in Alkmaar heeft de holdingsmaatschappij van Dirk Scheringa, DSB Beheer BV, vanmiddag failliet verklaard.
Het faillissement is definitief uitgesproken.
De heren Groenewegen en Schimmelpenninck zijn benoemd tot curatoren.

...

Bron.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 5:03 pm 
Gulden

DSB-topman Scheringa kan niet profiteren van depositogarantie:

lees het verdere bericht op De Tijd:

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 27-433.art

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]