Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 2:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Wellink doet geen mededelingen over DSB.

Uitgegeven: 3 oktober 2009 16:46
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2009 16:46

ISTANBUL - DSB Bank voldoet aan de gezondheidseisen van De Nederlandsche Bank (DNB). Meer wilde DNB-president Nout Wellink zaterdag niet zeggen over de positie van de geplaagde bank.
''Wij gaan nooit op individuele specifieke instellingen in, maar we hebben eerder deze week wel gezegd dat de instelling wat betreft solvabiliteit en liquiditeit aan onze normen voldeed'', zei Wellink aan de vooravond van de jaarvergadering van het IMF in Istanbul

....

Bron: http://www.nu.nl/economie/2094694/welli ... n-dsb.html

-----

Istanbul: http://www.nieuwsvannederland.nl/nieuws ... dbank.html

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 2:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Wellink schreef:
''........Wij gaan er niet over...........ik denk..............om toch eens te onderzoeken.......................ik neem aan dat.............best eens................naar zullen gaan kijken.''

Politieke draaikonterij........?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 6:00 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Alle hens aan dek bij DSB. Ontving vanmorgen antwoord op mijn e.mail en zojuist werd ik teruggebeld n.a.v. een vraag op vrijdag.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 6:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Akkoord tussen DSB Bank en stichting Steunfonds.

Uitgegeven: 4 oktober 2009 17:06
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2009 17:06

AMSTERDAM - DSB Bank heeft zondag een overeenkomst getekend met de stichting Steunfonds Probleemhypotheken om gedupeerden op individuele basis te compenseren.
Dat bevestigde de woordvoerder van DSB naar aanleiding van berichtgeving op de website van de Volkskrant.

...

Bron: http://www.nu.nl/economie/2095125/akkoo ... fonds.html

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 6:55 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Heeft de voorzitter van AZ de stichting Hypotheekleed buitenspel gezet?

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 7:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Door DSB buitenspel gezet?
Ik krijg niet de indruk dat DSB het momenteel echt voor het vertellen heeft. :roll:
Er lopen m.i. meer scheidsrechters dan spelers op het veld.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 8:51 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Het is in elk geval positief nieuws dat DSB Bank overeenstemming heeft bereikt met deze groep mensen. Voor hun problemen lijkt een oplossing in zicht. Wie zijn spaargeld bij DSB Bank laat staan of nog zo'n aantrekkelijk deposito voor 10 jaar 5,25% opent kan daarmee de bank maar ook zichzelf van dienst zijn. En met de tevredenheidsgarantie op hypotheken zoals DSB Bank die tegenwoordig aanbiedt lijkt mij de bank dusdanig aantrekkelijk geworden voor mensen die een hypotheek zoeken dat een gezonde toekomst van DSB Bank mogelijk zal zijn.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 5:52 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat DSB weer op grote schaal hypotheken gaat verkopen, ondanks dat ze nu geen koopsompolissen meer verkopen, een tevredenheids garantie hebben, etc. etc. Ze hebben een gigantische deuk opgelopen en dat zal moeten slijten. Zodra het woord DSB valt op een feestje, heeft iedereen z'n mening wel klaar en die zal weinig positief zijn. Maargoed, ik hoop natuurlijk ook dat het weer gaat aan trekken. Ik heb immers zelf m'n betaalrekening daar lopen en daar ben ik uitermate tevreden over. Ik heb weinig zin om over te stappen en rompslomp mocht het mis gaan. (Geld claimen bij DNB, maar ook alle incasso's omzetten naar een nieuwe rekening, etc.). Het is dat het maximale percentage van m'n spaargeld reeds in deposito's zit, anders had ik nog wel een lange termijn deposito afgesloten tegen een mooi percentage...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 8:02 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Waarom blijft commentaar van collega bankiers achterwegen?
Een citaat uit:
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... r_zou_gaan

Pseudo-Berlusconi uit Wognum.

De gevestigde bankiers kunnen de naamgever van DSB, Dirk Scheringa, nauwelijks in hun midden dulden. Ze vinden de bank van deze ‘pseudo-Berlusconi uit Wognum’ geen bank, maar een dubieuze woekerfabriek en bereiden zich voor op het moment dat de AZ-voorzitter en oud-wachtmeester uit hun club geroyeerd wordt.

...


Altijd prettig om te weten hoe de zaken in die wereld een beetje in elkaar steken.
Flink pak boter op het hoofd dus.
Ze 'verafschuwen' de handelswijzen, maar doen er intussen wél zaken mee.
Rare jongens, die bankiers. :wink:
De hoogste tijd voor wat amusement:
http://www.youtube.com/watch?v=QB4rDqeiQTQ
http://www.youtube.com/watch?v=Bsl-3bh2YCk

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 10:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
En die worden zo goed als waardeloos als die bank omvalt.

Oh ? Die hypotheken blijven toch gewoon bestaan ?
Ik denk dat de hoofdreden toch de eerste is. :mrgreen:

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 11:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Lijkt mij ook........ik snapte die zin al niet.

Misschien dat iemand dat kan uitleggen?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 11:17 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Heel simpel.
Om mee te doen aan de hype -zo lijkt het wel- praat iedereen elkaar na.
M.i. zijn niet alle leningen en hypotheken per definitie slecht.
Maar ja, als de meeste klanten van DSB met veel te hoge vaste lasten opgezadeld zijn, is de kans wel groot dat het vanzelf slechte leningen worden.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 12:02 pm 

Geregistreerd: wo 22 okt 2008 9:26 pm
Berichten: 26
Hier zie je weer dat hoogmoed ten val komt.

Lakeman vertegenwoordigt met zijn stichting hypotheekleed een geringer aantal gedupeerden dan die andere beweging waarvan ik nu niet op de naam komt.
Pappen en nathouden was van de kant van de dsb bank verstandiger geweest. Gewoon lakeman ontvangen en praten. Maar lakeman is onderschat door de dsb
Ja zelfs geheel genegeerd.
Met als gevolg een enorme materiele en een imagoschade voor de bank die bijna niet meer te herstellen lijkt.
Heel jammer want door kleine banken als dsb blijven de grote wakker en wordt het monopolie gebeuren nog enigszins doorbroken.

Had heel graag een achtergestelde lening geopend bij dsb en een depot voor 10 jaar tegen meer dan 5 % rente. Dit om een nog een redelijke pensioen voorziening te realizeren.

Lullig om je zo op 1 bank te concentreren. Ook de grote banken hebben aan koppelverkoop gedaan. (verzekering en hypotheek )
Maar bij de grote valt het minder op want die konden hun handelswijze verstoppen door de verzekeringen in dochtermaatschappijen te verstoppen.

Daarom roep ik iedereen op om te vertrouwen op het deposito garantie stelsel en laat je geld in ieder geval tot een ton op deze bank staan.
ik zelf ga het dpg nog even na en dan ga ik wel nog voor een deposito voor 5,25 voor 10 jaar. En dsb ga er tegen aan los het probleem op en maak weer reclame met deze spaarvormen. !!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 12:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Sparen bij DSB uit de gratie.

De interesse in spaarproducten van DSB is afgelopen week fors afgenomen.

Fors minder.
Dat blijkt uit cijfers die vergelijkingsgwebsite Independer op een rijtje heeft gezet voor RTL Z. Normaal gesproken vergelijkt 20 tot 25% van de bezoekers van de website independer.nl een spaarproduct van DSB Bank met andere spaarproducten, maar sinds afgelopen woensdag is de interesse fors afgenomen. Nog maar 8% van de bezoekers is geinteresseerd in een product van de bank uit Wognum.

afbeelding: http://data.rtl.nl/_internal/cimg!0/j8qogiyt8y9umeode6xegeeh4y81xs0.jpeg

Onder vuur.
DSB Bank ligt zwaar onder vuur omdat de bank klanten opzadelt met torenhoge schulden. Vorige week donderdag deed Pieter Lakeman, de belangenbehartiger van DSB gedupeerden, een oproep op televisie aan spaarders om hun spaargeld bij DSB bank weg te halen. Sindsdien is de website van DSB slecht bereikbaar. Dat kwam volgens DSB doordat hackers de website belaagden.

Bron.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 12:34 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Telegraaf 05 okt 2009,

DSB-spaarders haalden 50 miljoen van bank

AMSTERDAM - Klanten van DSB Bank hebben sinds donderdagochtend meer dan 1 procent van al het spaargeld opgenomen dat DSB beheert. Het gaat om een bedrag van rond de 50 miljoen euro.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO