Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 11:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 7:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Is er iemand die het afgelopen uur nog op internet bankieren kon komen?

Heb 3x de opdracht gestuurd om mijn geld over te boeken (uitvoerdatum 2-10)
1x een spoedje.. maar zie nog niets op mijn rabo rekeneing.. :-(
2x een normale overboeking... systeem zei 'opdrachten zijn ontvangen'

De klantenservice zegt dat je niet telefonisch kan overboeken, terwijl ik ergens las dat dit wel kon

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 7:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Wel heerlijk trouwens dat zo'n foute bank op z'n donder krijgt.
Wie is de volgende? Aegon staat bij mij al jarenlang op de boetelijst.
Eerlijk duurt het langst, dus ooit zal die ook op z'n bek gaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 7:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik hoorde de complottheorie dat linkse partijen op deze manier Scheringa en de VVD-ers in de banktop van DSB dwars willen zitten.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Ik houd het erop dat Lakeman doorgedraaid is; niet ongebruikelijk bij mensen die kritisch beginnen, zich niet door tegenslag laten weerhouden, maar uiteindelijk hun hand overspelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Gelukkig, net op tijd
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:09 pm 

Geregistreerd: za 02 aug 2008 12:43 am
Berichten: 24
Heb mijn geld weggehaald bij DSB. Met Icesave was ik ook net op tijd. Read my lips: over een paar dagen gaat de geldkraan dicht bij DSB.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
beetje jammer deze opmerking


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:34 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Dit is toch allemaal pure stemming makerij !
Vrijwel iedere financiële instelling kan dan wel aangeklaagd worden.
Maar ja, als Dhr.Lakeman iets roept, dan zijn er nog altijd mensen die hierin trappen.
Ik herinner mij nog goed hoe diezelfde heer Lakeman in het verleden telkens een positief advies afgaf over alle producten die toendertijd werden geïntroduceerd door Legio Lease.
Het vervolg en de afloop hiervan zijn inmiddels genoegzaam bekend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Zorgen in Kamer over oproep Lakeman

DEN HAAG - Kamerleden maken zich zorgen over de oproep van Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed aan klanten van de DSB Bank om massaal hun geld van hun rekening te halen.

...


http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... eman.dhtml

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Voor ongeveer een 1000 mensen die iets teveel hebben betaald voor hun hypotheek,
kunnen nu ruim 10000 mensen al de hele dag geen geld overboeken of hun rekening bekijken.
Of zo dadelijk in 't ergste geval ruim drie maanden niet meer bij hun geld.
Dank heer Lakeman, heel veel dank.
Een knap stukje werk, maar wordt het nu niet eens zachtjes tijd om achter de geraniums te blijven zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Pieter Lakeman tracht een bankrun te veroorzaken.
Als mensen hierin trappen, oke dan, maar besef dan wel wat de gevolgen zijn.
Overigens ga ik ervan uit dat Pieter Lakeman meerdere schadeclaims c.q. aanklachten kan ontvangen naar aanleiding van zijn oproep.
Dat mensen gedupeerd zijn, begrijp ik heus wel, en ik vind het het een goede zaak dat er een oplossing komt voor deze mensen.
Maar een dergelijke oproep als vanmorgen, is ongehoord.
Welke financiële instelling wordt dan het volgende slachtoffer van een dergelijke oproep ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 9:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Is er inmiddels iemand die het interview online terug gevonden heeft ala 'uitzending gemist'?
Ik ben wel een beetje benieuwd in welke context één en ander gezegd is.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 9:27 pm 

Geregistreerd: vr 12 dec 2008 10:44 am
Berichten: 9
Hierbij het fragment: http://player.omroep.nl/?aflID=10146780

Ook weinig kritische vragen/ opmerkingen van de presentator


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 9:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Bij RTL-Nieuws om 19:30u was het betreffende fragment te zien. Bij www.rtlgemist.nl zal het te bekijken zijn.

Schandalig dat zo'n vent zoiets doet. Ik praat de praktijken van DSB-Bank beslist niet recht, maar dit is toch geen oplossing. Dit is een nóg lager niveau, dan de hypotheken/koopsompolissen etc. van DSB-Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 10:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Verklaring op de website van DSB:

Over DSB Bank
Verklaring

Wognum, 1 oktober 2009
Verklaring naar aanleiding van de publiciteit d.d. 1 oktober 2009

Graag geven wij een nadere toelichting op de publiciteit rond DSB Bank van vandaag.
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft vandaag een verklaring uitgegeven met de volgende tekst.

'De Nederlandsche Bank (DNB) merkt naar aanleiding van de ontwikkelingen rond DSB het volgende op: In beginsel geeft DNB geen informatie over individuele instellingen die onder haar toezicht staan.
In verband met recente ontwikkelingen rond DSB verwijst DNB dan ook naar de verklaringen en reacties die DSB zelf heeft gegeven. Wel merkt DNB op dat DSB voldoet aan de eisen die aan de solvabiliteit en liquiditeit worden gesteld.'
Klik hier om het bericht te lezen op de website van De Nederlandsche Bank.

In de loop van de ochtend heeft DSB Bank meerdere telefoontjes van klanten ontvangen over de meest recente publiciteit. DSB Bank heeft extra medewerkers ingezet om klanten te woord te staan. Een groot deel van deze klanten was tevreden met de uitleg van de medewerkers van DSB Bank.

Tot 12 uur was de website van DSB Bank goed te bereiken. De maximale wachttijd was ongeveer 1 minuut. Vanaf 12 uur konden klanten niet meer inloggen op de website. Uit onderzoek van technische medewerkers en externe experts bleek dat hackers probeerden binnen te komen op de website van DSB Bank. Duidelijk was dat ze niet verder kwamen dan het voorportaal. Er ontstond een probleem voor klanten die niet meer op de website konden inloggen. Er is hard gewerkt om klanten direct alle service te verlenen.

Na een paar uur konden experts twaalf ip-adressen uit Europa traceren en werden deze adressen afgesloten. Tot op heden werkt het internetbankieren onderdeel uitermate traag. Op dit moment werken we aan een oplossing.
Vanaf vanmorgen is er door klanten zowel geld gestort als geld opgenomen. Het blijkt dat er iets meer geld is opgenomen dan op een andere dag. Dit beeld is in de loop van de dag niet gewijzigd.

Voor wat betreft het aantal telefoontjes, dat is sinds vanmiddag weer normaal.

Bron: http://www.dsbbank.nl/over-dsb-bank/nie ... erklaring/

-----

Bedankt voor de videolink.
Helaas krijg ik 'm, en een andere link, niet geladen.
Server overbezet misschien.
Ik probeer het op een ander tijdstip nog wel eens.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 10:53 pm 

Geregistreerd: zo 20 jul 2008 4:24 pm
Berichten: 16
Het is me gelukt al m'n geld nog op te nemen, beetje laat op de avond doen dan gaat het wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 11:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik zat mij net te bedenken dat het hebben van meerdere betaalrekeningen soms wel erg comfortabel kan zijn.
Je ziet, paniek is snel geboren en men hoeft tegenwoordig nergens meer van op te kijken.
Mocht het op de één of andere manier nodig zijn zowel een spaar- als een betaalrekening bij dezelfde bank leeg te trekken, dan is dat met een 2e betaalrekening elders een fluitje van een eurocent.
Immers, van spaar naar spaar is vrijwel altijd niet toegestaan.
Niet dat ik narigheid verwacht bij mijn bankiers, maar ik ben reeds voorzien van 3 betaalrekeningen.

Voorbeeld:
Bij bank A spaar naar betaal meestal direct verwerkt, en zolang het nog bestaat: vaak ook nog met dezelfde valutadatum.
En dan ontstaat vaak het probleem dat het geld uitsluitend naar een betaalrekening elders overgeboekt kan worden.
Om dan in geval van nood familie, vrienden of bekenden in te moeten schakelen lijkt mij ook geen geweldige oplossing.
Enfin, zodra al het geld bij bank A verzameld is, kan met een druk op de knop dezelfde dag het geld vertrekken naar bank B.
Met een extra eigen betaalrekening een uitermate snelle methode.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO