Verklaring op de website van DSB:
Over DSB Bank
Verklaring
Wognum, 1 oktober 2009
Verklaring naar aanleiding van de publiciteit d.d. 1 oktober 2009
Graag geven wij een nadere toelichting op de publiciteit rond DSB Bank van vandaag.
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft vandaag een verklaring uitgegeven met de volgende tekst.
'De Nederlandsche Bank (DNB) merkt naar aanleiding van de ontwikkelingen rond DSB het volgende op: In beginsel geeft DNB geen informatie over individuele instellingen die onder haar toezicht staan.
In verband met recente ontwikkelingen rond DSB verwijst DNB dan ook naar de verklaringen en reacties die DSB zelf heeft gegeven. Wel merkt DNB op dat DSB voldoet aan de eisen die aan de solvabiliteit en liquiditeit worden gesteld.'
Klik hier om het bericht te lezen op de website van De Nederlandsche Bank.
In de loop van de ochtend heeft DSB Bank meerdere telefoontjes van klanten ontvangen over de meest recente publiciteit. DSB Bank heeft extra medewerkers ingezet om klanten te woord te staan. Een groot deel van deze klanten was tevreden met de uitleg van de medewerkers van DSB Bank.
Tot 12 uur was de website van DSB Bank goed te bereiken. De maximale wachttijd was ongeveer 1 minuut. Vanaf 12 uur konden klanten niet meer inloggen op de website. Uit onderzoek van technische medewerkers en externe experts bleek dat hackers probeerden binnen te komen op de website van DSB Bank. Duidelijk was dat ze niet verder kwamen dan het voorportaal. Er ontstond een probleem voor klanten die niet meer op de website konden inloggen. Er is hard gewerkt om klanten direct alle service te verlenen.
Na een paar uur konden experts twaalf ip-adressen uit Europa traceren en werden deze adressen afgesloten. Tot op heden werkt het internetbankieren onderdeel uitermate traag. Op dit moment werken we aan een oplossing.
Vanaf vanmorgen is er door klanten zowel geld gestort als geld opgenomen. Het blijkt dat er iets meer geld is opgenomen dan op een andere dag. Dit beeld is in de loop van de dag niet gewijzigd.
Voor wat betreft het aantal telefoontjes, dat is sinds vanmiddag weer normaal.
Bron:
http://www.dsbbank.nl/over-dsb-bank/nie ... erklaring/-----
Bedankt voor de videolink.
Helaas krijg ik 'm, en een andere link, niet geladen.
Server overbezet misschien.
Ik probeer het op een ander tijdstip nog wel eens.