Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 11:33 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Het zal wel stoken zijn, maar ik ben blij dat ik vanaf begin af aan niets met DSB te maken heb willen hebben.
Het stoort mij mateloos de manier waarop leningen aan de man worden gebracht en ook mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen de boot in gaan.
Als ik dan nu het verhaal omtrend de polissen hoor, ben ik er niet rouwig om dat iemand aanzet tot een faillissement van DSB.
Sterker nog, als ik het interview beluister zou hij nog wel eens gelijk kunnen hebben en zijn de gedupeerden idd beter af.
Wel vervelend zoniet onacceptabel dat vele spaarders hiervan de dupe worden en bij een faillissement tijdelijk niet aan hun geld kunnen.
Maar wat mij betreft..... opruimen die handel :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 11:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Als we dan toch aan het stoken zijn. :wink:
Verhalen over lokrentes bij persoonlijke leningen waren ook niet van de lucht.
In een mum van tijd zaten de klanten dan ook met hoge lasten.
Helemaal het summum was, dat DSB klanten ook vaak nog een akte van sessie liet tekenen.
'Normaal' is dat als een klant persoonlijk failliet gaat, zo'n iemand na een aantal jaar met een 'schone lei' verder kan gaan met het leven.
Zoniet met zo'n akte.
DSB heeft dan de mogelijkheid iemand de rest van z'n leven te blijven achtervolgen.
Navraag bij andere banken leerde dat bijna geen enkele bank van deze akte gebruik (meer) maakte.
Over dit soort zaken hoor je nog weinig.
Die verhalen zullen ongetwijfeld ook nog wel los komen.
Toch wil ik er tegenover stellen dat de klanten ook vaak niet goed opgelet hebben. :roll:
Voor iedere transactie heb je 2 partijen nodig.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 2:06 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Over stoken gesproken.
Wat te denken van alle andere financiële instellingen die zowel nu als in het verleden producten in de markt hebben gezet, waarvan mensen uiteindelijk alleen maar armer zijn geworden ?
Dat is een hele waslijst en vrijwel iedere financiële instelling heeft zich hier schuldig aan gemaakt.De een wat meer dan de ander, maar geen enkele financiële instelling kan zijn handen in onschuld wassen.
Bovendien is het zo, dat consumenten/klanten ook nog een eigen verantwoordelijkheid hebben.
Ik zie deze hele discussie dan ook als een hetze tegen de DSB Bank.
Op eenzelfde wijze kan er ook een hele hetze gevoerd worden tegen allerlei andere instellingen.
Dat Pieter Lakeman in het verleden als financieel expert telkens een positief advies afgaf over de lease producten die door Legio Lease in de markt werden gezet, daar hoor je niemand over.
De oplichter!! Hijzelf zal er wel het nodige aan verdiend hebben.
Dit is maar 1 voorbeeld, maar zo kan ik kan nog wel een tijdje door blijven gaan.
Het wordt dan een heel lange lijst ....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 2:48 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Die nachtelijke voedingen hebben 1 voordeel: rust op internet en dus geld weghalen is een fluitje van een cent.......

Ik zat wel te denken: "Hoe gaat de DSB nu al dat spaargeld probere te behouden?". De mensen moed inscpreken via de DNB is al een kaart die al gespeeld is. Verder zullen ze de komende dagen hun media afdeling vast inzetten om 'stevigheid' van de bank aan te tonen. Wellicht zelfs vooruitgang in schikkingen met gedupeerde.... maar zijn er meer mensen die denken dat er een klein kansje is dat ze de rentes gaan verhogen, immers negatieve verhalen zullen door hebberigheid snel in de schaduw staan van een antrekkelijke rente...... de tijd zal het leren :wink:

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 3:30 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik denk niet dat DSB zal vallen.
Zou ook niet goed zijn, gezien de economische crisis.
Mocht het toch gebeuren, dan zal er een nieuwe schokgolf door financieel Nederland gaan, met alle gevolgen vandien.
Deze gevolgen zullen op vele wijzen desastreus zijn en de crisis zal alleen maar dieper en erger worden.
DNB, DSB zelf , de AFM, etc. zullen er echt alles aan doen dat dit niet gebeurt.
Er zijn teveel economische belangen hiermee gemoeid.

Zelf denk ik ook dat de meeste mensen toch wel zo verstandig zijn, om hun spaargeld niet weg te halen.Zij die dit wel doen, handelen dan ook puur op de waan van de dag of uit rancune (hoe begrijpelijk dan ook).

Dat een iemand (P.Lakeman) een dergelijke opstoot kan veroorzaken, spreekt boekdelen.
Waarom legt P.Lakeman dan geen verantwoording af over datgene wat hij in het verleden heeft geadviseerd (bijv. inzake de producten van Legio Lease, later overgenomen door Bank Labouchere en hierna overgenomen door Dexia Bank) ? Daar hoor je hem wijselijk niet over !! Ook dat spreekt boekdelen.

Aanzetten tot het faillissement van een onderneming, zoals hij nu probeert, tja:
zijn zeer wijze adviezen uit het verleden hebben al genoeg leed en ellende veroorzaakt, dit hoeven we dus niet opnieuw mee te maken !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 5:39 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Nog steeds op dit tijdstip een Internal Server Error .

Dit is wel erg verdacht .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 6:32 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Nu net, vanochtend kwart over 6 werkte internet bankieren perfect. Heb mijn geld wel laten staan trouwens. Ik houd niet van dit soort acties waarbij bedrijven onnodig te schande worden gemaakt. DSB heeft, net als alle andere financiele instellingen, producten op de markt gezet die ondoorzichtig waren. De manier waarop daar door Dhr. Lakeman mee omgegaan wordt vind ik beneden alle peil.
Daarnaast is er altijd het DGS mocht er wel iets fout gaan. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 8:14 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Mandros schreef:
De mensen moed inscpreken via de DNB is al een kaart die al gespeeld is. Verder zullen ze de komende dagen hun media afdeling vast inzetten om 'stevigheid' van de bank aan te tonen.

Nu: Robin Linschoten op ned 1, en gisteravond in Pauw en Witteman.
Iets meer opnames dan gebruikelijk, ong. tussen de 1 a 2%.
Is er voldoende geld in kas om de ontstane onrust te weerstaan?
RL: voldoende.
Het verhaal over hackers werd staande gehouden.
(Opvallend is dat er wat meer nachtelijke inzendingen op dit forum zijn geweest. :wink:)

DSB erkent fouten.

Uitgegeven: 1 oktober 2009 22:18
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2009 05:28

AMSTERDAM - DSB Bank heeft erkend in het verleden fouten te hebben gemaakt bij de verstrekking van hypotheken. Bestuurder Hans van Goor sprak daar donderdag zijn spijt over uit in het tv-programma NOVA.
''Ik vind het heel jammer dat het zo gebeurd is'', zo zei hij over de praktijken die bij zijn bank plaatsvonden.
''Ik denk wel dat we fouten hebben gemaakt bij het verstrekken van hypotheken. Met de wijsheid van 2009 zouden we het nu niet meer zo doen'', aldus de bestuurder.

...

Bron: http://www.nu.nl/economie/2093683/-dsb- ... outen.html

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 8:48 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
corne_mo schreef:
Nu net, vanochtend kwart over 6 werkte internet bankieren perfect. Heb mijn geld wel laten staan trouwens. Ik houd niet van dit soort acties waarbij bedrijven onnodig te schande worden gemaakt. DSB heeft, net als alle andere financiele instellingen, producten op de markt gezet die ondoorzichtig waren. De manier waarop daar door Dhr. Lakeman mee omgegaan wordt vind ik beneden alle peil.
Daarnaast is er altijd het DGS mocht er wel iets fout gaan. :-)



Ik kom er haast niet op... heb gisteravond 3 opdrachten verstuurd, en wil graag zien of het er bij DSB af is.. heb gister gezien de opdrachten geagendeerd zijn.. maar meer niet..

Eind van de dag zou het geld er op moeten staan, als je donderdags overmaakt.

Als niet zo is... gaan we het ijsseef traject in... ik vind verd8 stil.. heb ook contact gehad DSB zojuist.

'er zijn veel mensen die hun geld willen overboeken, graag uw naw/rek gegevens en wij zorgen dat het vandaag afgehandeld word'
'het klopt dat een geagendeerde opdracht normaal om 00:00 in behandeling genomen word, waarom dit nu niet gebeurd is weten we niet.'

erg duister allemaal

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op vr 02 okt 2009 9:43 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 8:57 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Sinds jaren ben ik met bankieren en sparen een tevreden klant bij de DSB Bank, ik ben ook niet van plan als een kip zonder kop achter een dubieuze figuur aan te lopen. Als het fout loopt, wat ik overigens niet verwacht, roepen de mensen die onverantwoorde risico's hebben gelopen, b.v. achtergestelde deposito's, opnieuw het hardst.
In het ergste geval moet ik 1 maand op mijn geld wachten en bij spaarrekeningen met slechts 1 tegenrekening, de tegenrekening wijzigen.

_________________
Blues my money gives to me.


Laatst bijgewerkt door Linn op vr 02 okt 2009 8:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 8:57 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
juanj schreef:
Ik kom er haast niet op... heb gisteravond 3 opdrachten verstuurd

Als dat telkens het totaalbedrag betrof, heb je nu waarschijnlijk een lening. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 8:59 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
juanj schreef:
Ik kom er haast niet op... heb gisteravond 3 opdrachten verstuurd, en wil graag zien of het er bij DSB af is.. heb gister gezien de opdrachten geagendeerd zijn.. maar meer niet..

We duimen voor je. Een kaarsje opsteken wil ook nog wel eens helpen :D

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op vr 02 okt 2009 9:04 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 9:03 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ja het eerste inlog-scherm wel maar voor de rest is het nog steeds knudde.

Tegenrekeningen staan bij de Postbank maar moest juist gisteren wat overmaken naar een andere spaarrekening (niet bij Dirk) .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 9:16 am 

Geregistreerd: vr 12 dec 2008 10:44 am
Berichten: 9
In Nova doen een aantal ex-medewerkers hun verhaal.

Vervolgens neemt min. Bos dit klakkeloos over als een feit.

Hoe vreemd is dat?

Er zullen ongetwijfeld vreemde dingen gebeurd zijn bij DSB, maar hoe zeker zijn ze nu (zonder onderzoek) van de omvang en dergelijke van deze problemen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 9:35 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Neem de bank maar direct geheel over, Bos, voordat deze omvalt. De naam kun je hetzelfde houden alleen de betekenis hoeft te veranderen: De Staats Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO