Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 7:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 10:14 am 
Kwartje

Het omvallen zal wel mee vallen maar politici moeten ze zich helemaal niet bezig houden met zulk soort uitspraken .
Praat het niet goed wat er is gebeurd maar er zijn er nog wel meer die produkten aansmeren die je helemaal niet nodig hebt .

Profiel  

Berichttitel: Een kudde kippen.
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 10:22 am 
Daalder

Ik ben al een aantal keer een reactie begonnen op de berichten hier, maar besef telkens dat ik sommige dingen hier niet kan zeggen in verband met m'n functie.
Ik verbaas me er zeer over dat zelfs mensen die al geruime tijd op dit forum aanwezig zijn, die dus klaarblijkelijk niet bij de doorsnee "slapende spaarder" horen, toch als een kip zonder kop achter zo'n oproerkraaier aanlopen.

* Nog even een toevoeging : Ik heb zelf geen rekening of belang bij DSB.

Profiel  

Berichttitel: Re: Een kudde kippen.
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 10:33 am 
Dubbeltje

Karel Spaargraag schreef:
Ik ben al een aantal keer een reactie begonnen op de berichten hier, maar besef telkens dat ik sommige dingen hier niet kan zeggen in verband met m'n functie.

Werk je bij de AFM ? :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 10:36 am 
Kwartje

Moneymaker schreef:
Het stoort mij mateloos de manier waarop leningen aan de man worden gebracht en ook mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen de boot in gaan. Als ik dan nu het verhaal omtrend de polissen hoor, ben ik er niet rouwig om dat iemand aanzet tot een faillissement van DSB.

Voor wat betreft de berichtgeving over DSB: het stoort mij mateloos hoe de klagers over deze bank geen enkele vorm van eigen verantwoordelijkheid willen aanvaarden. Het zijn deze klagers zelf geweest die hun handtekening hebben gezet onder voor hen (blijkbaar) ongunstige contracten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 10:42 am 
Stuiver

ik heb hier 2 woorden voor: "massahysterie" en "mediacircus"

massahysterie, als iedereen wat roept is het waar, het "Icesave gevoel", terwijl dit een heel andere situatie is !
Helemaal niet dat ik wil goedpraten wat de DSB heeft gedaan, maar welke andere bank heeft NIET ooit soortgelijke praktijken uitgeoefend ? Volgens mij niet één !!!
Toen ik 1995 een hypotheek wilde afsluiten, riep de Rabobank dat ik het beste een beleggingshypotheek kon nemen.
In no-time zou ik miljonair zijn... (jaja)
mediacircus, de media blazen alles nog eens lekker extra op, met interviews van ex-werknemers.
Als ik een hypotheek neem en door 7 banken wordt geweigerd, en ineens wel bij een DSB bank terecht kan, moet ik me dan ZELF niet eens achter m'n oren krabben !!!???
Wat is en nog steeds blijft is de garantie van onze Wouter, dus wat heb je (behalve even wachten) te vrezen als je minder dan 100.000 (bij en/of 200.000) bij hun hebt staan (wat je in het kader van spreding sowieso moet doen) ?
Gelukkig zie ik collega spaarders die wel ook hun rust kunnen bewaren. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 10:58 am 
Vijfje

pfff... gelukkig op tijd geweest... centen zojuist op de bank ontvangen...

denk dat ik toch mijn huis maar gaan aflossen.. kan het ook niet zomaar verdwijnen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:02 am 
Knaak

Paul209 schreef:
Ik zat mij net te bedenken dat het hebben van meerdere betaalrekeningen soms wel erg comfortabel kan zijn.
Je ziet, paniek is snel geboren en men hoeft tegenwoordig nergens meer van op te kijken.
Mocht het op de één of andere manier nodig zijn zowel een spaar- als een betaalrekening bij dezelfde bank leeg te trekken, dan is dat met een 2e betaalrekening elders een fluitje van een eurocent.
Immers, van spaar naar spaar is vrijwel altijd niet toegestaan.
Niet dat ik narigheid verwacht bij mijn bankiers, maar ik ben reeds voorzien van 3 betaalrekeningen.

Voorbeeld:
Bij bank A spaar naar betaal meestal direct verwerkt, en zolang het nog bestaat: vaak ook nog met dezelfde valutadatum.
En dan ontstaat vaak het probleem dat het geld uitsluitend naar een betaalrekening elders overgeboekt kan worden.
Om dan in geval van nood familie, vrienden of bekenden in te moeten schakelen lijkt mij ook geen geweldige oplossing.
Enfin, zodra al het geld bij bank A verzameld is, kan met een druk op de knop dezelfde dag het geld vertrekken naar bank B.
Met een extra eigen betaalrekening een uitermate snelle methode.

Mijn betaalrekening zit bij Rabobank. Op zich is het een duidelijk punt, een reserve betaalrekening kan zijn verdiensten hebben als een bank in problemen komt. Ik heb een rotsvast vertrouwen in de Rabobank en zie geen aanleiding elders een betaalrekening te openen ook al kost dat bij bijvoorbeeld Triodosbank "maar" 13,75 euro per jaar, eerste jaar gratis.

Wat DSB betreft, geen lang deposito voor mij bij DSB. Dit ligt niet perse aan de bank, eerder aan het product lang deposito. Een product moet passen, een lang deposito past mij niet goed. Anderzijds was ik met artikel 13 ook niet verheugd; informeren over wijzigingen in voowaarden kan worden gedaan via de DSB-website en inderdaad, wie gaat die nu wekelijks in de gaten houden, niemand dus. En dan binnen 14 dagen reageren. De 30 dagen waarbinnen we actie moeten ondernemen om onze tegoeden veilig te stellen is op zich al een korte periode. Zo ga ik gewoonlijk 3 weken achtereen op vakantie en verdiep mij in deze periode niet in financiele zaken. Onder de DSB-voorwaarden kan men wel heel gemakkelijk in het ootje worden genomen. Daarnaast spelen dan ook nog de ethische aspecten; DSB heeft een behoorlijk smerige broek aan. Puur kijkend naar de 10 jaars rente, daar zit DSB op 5,25%, Fortis Bank op 4,60% en ASN Bank op 4,25%. Overeenkomst is dat bij deze banken tegen 5% boet het deposito vrij kan worden gemaakt. It's all about the money, maar ook de schone ASN Bank blijft met zijn 4,25% de komende tijd vermoedelijk toch wel boven de inflatie.

Hoe dan ook lange deposito's zijn voor mij eigenlijk alweer wat naar de achtergrond, maar 1, 2 of 3 jaar vast, dat zie ik wel zitten, want de korte rente lijkt voorlopig nog niet op haar dieptepunt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:08 am 
Stuiver

juanj schreef:
denk dat ik toch mijn huis maar gaan aflossen.. kan het ook niet zomaar verdwijnen...

weet je dat nu wel zeker, met de huidige dalingen v/d huizenprijzen :?:
nou iig erg fijn voor je dat het gelukt is...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:19 am 
Vijfje

ik heb een mooie hypotheek 3,5% 15 jaar...

mijn belastingadviseur zei dat het verstandig is zodra de rente onder 1,5% komt. (rabo 1,4% nu)

en elke keer je zorgen maken of je geld veilig staat, is ook niets... nu maar weer noodgedwongen bij de Rabo stallen...

mogelijk anders nog vast zetten bij rabo... maar ja voor 4% moet je het al lang vast zetten... kga maar even goed overdenken het weekend...

dsb internetbankieren ligt nog steeds plat... blijf het raar vinden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:20 am 

stuiver schreef:
......................... Anderzijds was ik met artikel 13 ook niet verheugd; informeren over wijzigingen in voowaarden kan worden gedaan via de DSB-website en inderdaad, wie gaat die nu wekelijks in de gaten houden, niemand dus ..........................

Artikel 13 gaat als volgt:

afbeelding: http://www.postimage.org/Ts1rsrCA.jpg

Ik lees het als dat de DSB zich verplicht de consument middels een persoonlijk bericht te informeren. Er hoeft geeft website in de gaten gehouden te worden. Zou mijns inziens ook van de gekke zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:43 am 
Knaak

@knakie

Het is volgens mij helaas wel van de gekken.

Ik bedoelde eigenlijk artikel 16 van het nieuwe reglement van Vaste Termijn Deposito. Deze luidt:

Citaat:
16.1 Bank is te allen tijde bevoegd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Bank zal de Rekeninghouder uiterlijk 30 dagen vóór de inwerkingtreding van een wijziging hieromtrent
schriftelijk of elektronisch informeren, dan wel in de gelegenheid stellen hiervan kennis te nemen via de website. Indien de Rekeninghouder niet akkoord gaat met de wijziging van deze Algemene Voorwaarden zal de Rekeninghouder dit onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen, schriftelijk aan Bank mededelen waarna de Rekening onmiddellijk eindigt en het saldo op een Tegenrekening wordt gestort.

16.2 Voor zover daarvan in het bovenstaande niet is afgeweken zijn tevens de Algemene Bankvoorwaarden van toepassing.

Hier staat dus naar mijn interpretatie dat DSB zich niet verplicht klanten rechtstreeks te informeren. Als de wijziging van de voorwaarden maar te lezen is op de website van de bank, dan is dat voldoende volgens art. 16 lid 1.

Deze voorwaarden zijn zeer strikt en dus is extreme alertheid noodzaak. Tien jaar lang wekelijks op dsbbank.nl kijken, die is gek. Wat mij betreft is dit niet pluis.

Laatst bijgewerkt door stuiver op vr 02 okt 2009 12:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: re: Kippen
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:52 am 
Stuiver

Helemaal eens met Karel Spaargraag.
Onbegrijpelijk dat mensen in dit forum nog waarde hechten aan een oproerkraaier en zoveel moeite doen om toch zo snel mogelijk geld weg te sluisen van deze bank.
Ik wil niets goedpraten van de DSB, ik bankier er alleen vanwege de gratis pas. Geld kan je overal stallen.
Leningen zijn nooit goed, daar hoef je ook al niet meer over te hebben.

En Juanj: zoals ieder goede financieel adviseur zou moeten vertellen: de enige juiste hypotheek is geen hypotheek (zijn we van de hypotheekrente aftrek discussie ook af).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 1:35 pm 
Kwartje

Gewoon eerst sparen en dan pas uitgeven i.p.v. op de pof leven. De zgn. 'slachtoffers' van hypotheekleed waren er zelf met hun gezonde verstand bij toen ze allerlei dure producten naast hun hypotheek aanschaften. Een kind van vier kan dat nog begrijpen, maar zij wilden kost wat kost een huis kopen en moeten nu op de blaren zitten. Daar mogen wij spaarders bij DSB niet de dupe van worden! En meneer Lakeman, ik zit niet te wachten op een uitkering DGS maar wil kunnen blijven sparen bij DSB Bank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 1:50 pm 
Daalder

Bron: Teletekst

DSB-website ook vandaag ontregeld

` Ook vandaag is het lastig om geld
over te boeken bij de DSB-bank.Volgens
een woordvoerder is er extra personeel
ingezet om de capaciteit van de website
te vergroten.Hij ontkende opnieuw dat
klanten massaal geld willen opnemen.

...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 1:59 pm 

@stuiver

Je hebt helemaal gelijk. En fraai is dat! De voorwaarden (versie 03.2009) heb ik op 29.9 jl. van de DSB ontvangen. Ik was al bezig een 10jrs. deposito te openen. De dag voordat vriend P. Lakeman zijn ondoordachte uitspraken deed heb ik mijn aanvraag op de bus gedaan. Vóórdat ik het geld overboek verlang ik duidelijkheid van de DSB m.b.t. dit item. Ik ben blij dat je me er op attent hebt gemaakt :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]