Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 9:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 42  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2022 11:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
frekie schreef:
Tevens om het leven van de pandjes beleggers het leven zuur te maken
5,69% pandjes belasten en schulden aftrekbaar maken voor 2,46%. Terwijl dit vroeger 'glad' liep.



Beleggen in panden vindt men not done. Beleggers moeten al een hogere overdrachtsbelasting betalen bij verkoop van hun panden.
Gevolg is dat en straks minder panden zijn voor verhuur. Dan gaat men weer klagen.
Niet alle pandjes bazen zijn bloedzuigers.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2022 9:14 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Piggy schreef:
Beleggers moeten al een hogere overdrachtsbelasting betalen bij verkoop van hun panden.
Oja, is dat zo?
Ik altijd maar denken dat overdrachtsbelasting om de hoek komt kijken bij aankoop van bijv. onroerend goed.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huis-kopen/vraag-en-antwoord/wanneer-betaal-ik-overdrachtsbelasting

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2022 11:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
1500 schreef:
Piggy schreef:
Beleggers moeten al een hogere overdrachtsbelasting betalen bij verkoop van hun panden.
Oja, is dat zo?
Ik altijd maar denken dat overdrachtsbelasting om de hoek komt kijken bij aankoop van bijv. onroerend goed.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huis-kopen/vraag-en-antwoord/wanneer-betaal-ik-overdrachtsbelasting



Ja dat is zo:


Overdrachtsbelasting

Sinds 1 januari 2021 is de overdrachtsbelasting op verschillende manieren aangepast. Kopers onder de 35 jaar hoeven geen belasting meer te betalen voor de aankoop van een huis, mits de prijs onder de 400.000 euro ligt. Daarboven betaalt iedere nieuwe eigenaar-bewoner 2 procent. Beleggers kregen vorig jaar juist een hogere rekening gepresenteerd, namelijk 8 procent in plaats van 2 procent belasting. Op een woning van 3 ton scheelt ze dat 18.000 euro.



https://www.ad.nl/wonen/beleggers-kocht ... ~ad588580/

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2022 11:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik geloof dat Piggy de opmerking van 1500 niet begrijpt...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2022 11:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Dat is wel duidelijk.
Laten we het maar weer over de spaartaks hebben.
De uitstapjes van P geeft over het algemeen alleen maar ruis op de lijn.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2022 12:44 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 dec 2011 1:50 pm
Berichten: 90
Mening | Rijk moet maar lenen om teveel betaalde belasting in box 3 terug te betalen aan gedupeerden

https://www.ed.nl/opinie/mening-rijk-mo ... gle.com%2F


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2022 1:11 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 157
Power schreef:
Mening | Rijk moet maar lenen om teveel betaalde belasting in box 3 terug te betalen aan gedupeerden.


Inderdaad, zoals ik al eerder schreef: het is gewoon mijn eigen geld waar het hier over gaat. De overheid hoeft dus geen geld uit de zorg te halen of bij hongerige mensen uit achterstandswijken of waar dan ook, om mij te compenseren, nee, gewoon het bedrag terugstorten dat ik teveel heb afgedragen.
Dat ze in de tussentijd geld uitgegeven hebben dat helemaal niet van hen was: not my fault, not my problem. Als ik geld uitgeef dat iemand’s anders eigendom is haal ik mezelf ook een probleem op de hals dat ik zelf op moet lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2022 1:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Tja, en met welke inkomsten gaat het rijk dan zo'n lening aflossen? Maar ach, zo'n krant moet ook vol.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2022 3:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Groep gedupeerden spaartaks heeft recht op meer compensatie.
Probleem breidt zich uit
De reparatie van het spaartaksdossier werkt door naar minimaal tien andere regelingen van de overheid.
.....
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... er-kabinet

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2022 10:33 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Ach, had ik ook maar bezwaar gemaakt...
Ik was te vriendelijk, wilde de overbelaste dienst niet lastigvallen met een probleem waar iedereen overduidelijk last van had. Een goede daad blijft nooit ongestraft (Gore Vidal).
Zodra duidelijk wordt dat niet-bezwaarmakers niet gecompenseerd worden, ben ik de eerste zich aansluit bij een nieuwe groep bezwaarmakers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 12:32 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Vanmorgen doet de Hoge Raad uitspraak in twee Box 3 zaken.
Vanaf 11:00 uur te bekijke op:https://www.hogeraad.nl/actueel/nieuwsoverzicht/2022/mei/livestream-vrijdag-20-mei-uitspraken-hoge-raad-twee-box-3-zaken/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 8:45 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Veel eerder dan verwacht. Ik denk dat het voor de Hoge Raad blijkbaar een eenvoudige zaak is. In 2016 heeft Wiebes de massaal bezwaar mogelijkheid afgeschaft en vanaf dat moment moet iedereen individueel bezwaar maken. De Hoge Raad zal vinden dat over die Wiebeswet dan eventueel een zaak moet worden opgestart. Dat is dus een anders casus waardoor de uitspraak waar de spaarders op wachten weer een jaar of langer wordt uitgesteld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 10:21 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
BillGates schreef:
Veel eerder dan verwacht. Ik denk dat het voor de Hoge Raad blijkbaar een eenvoudige zaak is. In 2016 heeft Wiebes de massaal bezwaar mogelijkheid afgeschaft en vanaf dat moment moet iedereen individueel bezwaar maken. De Hoge Raad zal vinden dat over die Wiebeswet dan eventueel een zaak moet worden opgestart. Dat is dus een anders casus waardoor de uitspraak waar de spaarders op wachten weer een jaar of langer wordt uitgesteld.


Oh, dan kijk ik niet meer. Bill weet alles al. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 11:24 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Volgens de Hoge Raad hoeven belastingplichtigen die geen bezwaar hebben gemaakt tegen de aanslag 2017 en 2018 niet te worden gecompenseerd.

Mijn conclusie : Maak elk jaar pro forma bezwaar tegen de definitieve aanslag. Je weet maar nooit.

https://www.hogeraad.nl/actueel/nieuwsoverzicht/2022/mei/rechtsherstel-gerichte-compensatie-box-3-belastingplichtigen-buiten/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 12:14 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Nog een link met de uitspraak vandaag gedaan door de Hoge Raad, je zou bijna altijd voor de vorm bezwaar maken, ik heb dit niet gedaan en krijg dus geen geld terug.

https://www.ad.nl/economie/spaarders-lopen-gezamenlijk-miljarden-mis-door-uitspraak-hoge-raad~ac9d64a6/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 42  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO