Power schreef:
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Het is van de zotte dat er nauwelijks verschil is tussen iemand die van een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen is en iemand die van een minimum loon + toeslagen rond moet komen.
Ik begrijp niet wat het met het onderwerp te maken heeft, maar hoe groot ( of klein ) is dat verschil dan?
Ik zal een poging wagen:
Ik weet niet zeker of ik nu moet bedanken voor de moeite, maar een paar getallen bij elkaar googlen kan iedereen wel. Bruto/netto, wel of geen vakantiegeld, hier en daar vallen de woorden, maar de getallen zijn op geen enkele manier vergelijkbaar gemaakt.
Eigenlijk zou ik hier niet eens op willen reageren, maar ik pak toch even de twee artikelen eruit:
Terwijl Piggy het in zijn beschrijving tenminste nog had over "een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen ... en … een minimum loon + toeslagen", komt hier weer zo'n Televaag-vergelijking waarin het lijkt alsof iemand met het minimumloon niet in aanmerking zou komen voor toeslagen.
Citaat:
Zoals het ook voordeliger is om als ouders partime 32 uur per week te gaan werken ipv beiden 40 uur per week.
Ik zou het artikel even lezen, er staat iets heel anders.