Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 4:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019 6:02 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Uit je antwoord maak ik op, dat je na vier jaar van voortdurende daling uit zou stappen.
Je ervaring gaat immers niet verder dan een daling die langer duurt dan 3 jaar.

Ik kan me niet herinneren, dat jij mij een vraag hebt gesteld, die ik niet heb beantwoord. Graag even herhalen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019 6:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Uit je antwoord maak ik op, dat je na vier jaar van voortdurende daling uit zou stappen.
Je ervaring gaat immers niet verder dan een daling die langer duurt dan 3 jaar.

Ik kan me niet herinneren, dat jij mij een vraag hebt gesteld, die ik niet heb beantwoord. Graag even herhalen.


Zucht, Ik stap gefaseerd uit als ik bijna mijn pensioen gerechtigde leeftijd heb gehaald.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019 11:03 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Piggy schreef:
Het is van de zotte dat er nauwelijks verschil is tussen iemand die van een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen is en iemand die van een minimum loon + toeslagen rond moet komen.
Ik begrijp niet wat het met het onderwerp te maken heeft, maar hoe groot ( of klein ) is dat verschil dan?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2019 11:58 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 dec 2011 1:50 pm
Berichten: 90
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Het is van de zotte dat er nauwelijks verschil is tussen iemand die van een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen is en iemand die van een minimum loon + toeslagen rond moet komen.
Ik begrijp niet wat het met het onderwerp te maken heeft, maar hoe groot ( of klein ) is dat verschil dan?


Laatst bijgewerkt door Power op di 19 nov 2019 4:45 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2019 12:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Power schreef:
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Het is van de zotte dat er nauwelijks verschil is tussen iemand die van een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen is en iemand die van een minimum loon + toeslagen rond moet komen.
Ik begrijp niet wat het met het onderwerp te maken heeft, maar hoe groot ( of klein ) is dat verschil dan?


Ik denk als je de weggetjes eenmaal weet, dus ook precies weet welke toeslagen je recht op hebt en vrijstellingen.
Veel mensen minder gaan werken en/of helemaal gaan stoppen met werken.

Kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik zal altijd nog liever in een minimumloon baan werken dan in de bijstand "zitten". Bijstand zou mij veel te onvrij voelen, alle verplichtingen, sollicitatie dit, niet op vakantie dat, overal toestemming voor moeten vragen... ook bij een baan kan je niet zomaar alles doen en laten, maar toch voelt dat voor mij vrijer.

Daarnaast: eerst maar eens een paar kilometer in de schoenen van een ander lopen, voordat je oordeelt. (Werkt bij mij altijd goed, even rustig relativeren).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2019 3:16 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Power schreef:
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Het is van de zotte dat er nauwelijks verschil is tussen iemand die van een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen is en iemand die van een minimum loon + toeslagen rond moet komen.
Ik begrijp niet wat het met het onderwerp te maken heeft, maar hoe groot ( of klein ) is dat verschil dan?


Ik zal een poging wagen:
Ik weet niet zeker of ik nu moet bedanken voor de moeite, maar een paar getallen bij elkaar googlen kan iedereen wel. Bruto/netto, wel of geen vakantiegeld, hier en daar vallen de woorden, maar de getallen zijn op geen enkele manier vergelijkbaar gemaakt.
Eigenlijk zou ik hier niet eens op willen reageren, maar ik pak toch even de twee artikelen eruit:

Terwijl Piggy het in zijn beschrijving tenminste nog had over "een bijstands uitkering met aanvullende toeslagen ... en … een minimum loon + toeslagen", komt hier weer zo'n Televaag-vergelijking waarin het lijkt alsof iemand met het minimumloon niet in aanmerking zou komen voor toeslagen.

Citaat:
Zoals het ook voordeliger is om als ouders partime 32 uur per week te gaan werken ipv beiden 40 uur per week.
Ik zou het artikel even lezen, er staat iets heel anders.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2019 6:23 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Power schreef:
Het gaat ook niet om deze getallen en of iets wel of niet precies klopt, want voor ieder persoon of gezin is dit namelijk anders.
En ligt ook aan de gemeente waar je woont.
Dus het is onmogelijk om tot een juist antwoord te komen.
Maar was wel mogelijk om te zien dat het verschil niet al te groot is, aan de getallen van bijstand en minimumloon.
En kan je ook uit opmaken dat in bepaalde situaties minder werken meer geld oplevert, door combinatiekorting of andere kortingen of hogere zorgtoeslag.

Niet voor niets roept de politiek dat werken lonend moet zijn.
Maar die politiek doet er gewoon niets aan, die vullen liever hun eigen zakken.
Ik vermoedde al zoiets, maar nu weet ik vrij nauwkeurig waar het jou om gaat, en dat feiten daarin weinig of geen rol spelen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 12:21 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 dec 2011 1:50 pm
Berichten: 90
Poging gestaakt


Laatst bijgewerkt door Power op di 19 nov 2019 4:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 12:36 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Doe je studie nog eens over, want je raaskalt. Tip: begin eens bij die 'gehuwd alleenwonend iemand'.
En hoewel ik je nog hints heb gegeven, zit je er met je sommetje totaal naast.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019 4:42 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Nou staatssecretaris Snel is opgestapt, dus hopelijk verdwijnt dit plan ook in de prullenbak.
Toch wel bijzonder, want hij genoot veel vertrouwen bij Groen Links.

Volgens Snel is er een cultuuromslag nodig bij de fiscus.
Dat zou ik graag wat breder willen trekken door meer overheidsinstanties hierin mee te nemen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019 8:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
zessen schreef:
Nou staatssecretaris Snel is opgestapt, dus hopelijk verdwijnt dit plan ook in de prullenbak.
Mee eens, niet in 2022 maar een jaar eerder in 2021 invoeren die 0% belasting voor spaarders!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019 8:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
henrid schreef:
zessen schreef:
Nou staatssecretaris Snel is opgestapt, dus hopelijk verdwijnt dit plan ook in de prullenbak.
Mee eens, niet in 2022 maar een jaar eerder in 2021 invoeren die 0% belasting voor spaarders!


En nu maar weer eens wachten op de reacties.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019 10:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Nou 0% of 0,01% maakt ook niet zoveel uit. Belangrijker is dat ieder soort vermogen gelijk behandeld wordt i.p.v. het gemis voor de schatkist afwentelen op andere vormen dan sparen. Terwijl de spaarders als enigen wel een gratis garantie hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2019 11:24 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
BillGates schreef:
Nou 0% of 0,01% maakt ook niet zoveel uit. Belangrijker is dat ieder soort vermogen gelijk behandeld wordt i.p.v. het gemis voor de schatkist afwentelen op andere vormen dan sparen. Terwijl de spaarders als enigen wel een gratis garantie hebben.



Exact. Begint op discriminatie te lijken: Sparen 0% belasting, beleggen een nog hogere belasting dan nu het geval is.

Vreemd. Mensen die beleggen nemen bewust risico en stimuleren de economie. Juist deze mensen worden gestraft met een hogere belasting.
Mensen die sparen nemen bewust geen risico en stimuleren de economie minder dan beleggers.
Je moet juist mensen stimuleren die beleggen. Dus het zou moeten zijn: beleggers 0% belasting en spaarders een nog hogere belasting dan het nu het geval is.

Zelfde geldt voor schulden. Griekenland had een aantal jaren geleden geld te kort en kreeg steeds geld van de EU. Ze hebben er een rommeltje van gemaakt en worden er nog voor beloond ook....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2019 11:32 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
groentje schreef:
Kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik zal altijd nog liever in een minimumloon baan werken dan in de bijstand "zitten". Bijstand zou mij veel te onvrij voelen, alle verplichtingen, sollicitatie dit, niet op vakantie dat, overal toestemming voor moeten vragen... ook bij een baan kan je niet zomaar alles doen en laten, maar toch voelt dat voor mij vrijer.

Daarnaast: eerst maar eens een paar kilometer in de schoenen van een ander lopen, voordat je oordeelt. (Werkt bij mij altijd goed, even rustig relativeren).


Mensen die een baan met een minimumloon krijgen hebben later een groot voordeel t.o.v. mensen die alleen een bijstanduitkering hebben gehad. Mensen met een minimumloon krijgen later een aanvullende pensioen wat bijstanduitkeringgerechtigden niet krijgen ! Alleen al daarom zou je moeten gaan werken.

Als ik naar mijzelf kijk, dan leef ik vrij zuinig. Ik gebruik ongeveer net zoveel geld als iemand die in de bijstand zit en alle toeslagen krijgt. Dit komt ook doordat ik een koophuis heb en daardoor relatief goedkoop uit ben.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO