zessen schreef:
Ariane schrijft dat de kans dat er nog wel wat gaat veranderen aan die nieuwe regels groot is.
De zin erna impliceert dat ze dat ook bedoelt.
Nonsens.
"De zin erna" luidt:
Citaat:
En dus is het raadzaam om uw financiën ruim vóór de peildatum van 1 januari 2017 alvast onder de loep te nemen.
Het is
in alle gevallen raadzaam om je financiën onder de loep te nemen, of er nu op Prinsjesdag nog wijzigingen worden aangebracht of niet. De verstandige mensen onder ons hebben dat dus ook allang (alvast) gedaan.
Ja, als er nu nog grote wijzigingen komen op de nieuwe regels, dan zullen wij onze financiën nóg een keer onder de loep moeten nemen, dat is waar.
Maar in dat geval hebben wij weinig of niets aan de tips die Ariane nu plaatst, want Ariane weet niet wat die "grote wijzigingen" inhouden. Het zou zomaar kunnen, dat één of meer tips van Ariane dan juist contraproductief werken.
Overigens denk ikzelf dat er niet of nauwelijks wijzigingen komen op Prinsjesdag, maar dat speelt in dit geval geen rol want ik bevind me niet in Den Haag. (Ik weet dat je nu je stukje klaarzet om triomfantelijk te melden dat er toch écht grote wijzigingen zijn aangebracht als er ergens een komma of punt verplaatst is. Succes ermee!)